28/11/08

Una nova xarxa social: Ning

Estàs fart de buscar xarxes socials que no incloguin les teves necessitats? T'agradaria crear la teva xarxa social i no saps com fer-ho? Doncs Ning et dóna l'oportunitat de crear la teva pròpia comunitat on line.











Ning, que el seu nom significa "pau" en xinés (segons la Wikipedia) és una plataforma que a diferencia de Facebook o MySpace, que són xarxes obertes centrades en relacions socials genèriques, permet crear als usuaris les seves pròpies xarxes socials temàtiques.

Al crear la teva xarxa social, Ning et permet afegir objectes (recursos digitals) de tot tipus:

  • Caixes de text
  • Missatges de text o comentaris: Murs d'altres usuaris, vídeos i imatges, crear esdeveniments socials...
  • Entrades al bloc: Cada usuari pot disposar d'un bloc. Apreix una pestanya que mostra els blocs de tots els usuaris de la xarxa social.
  • Esdeveniments de calendari
  • Fòrums de discussió
  • Sons i vídeos
  • Fotografies
  • Aplicacions vàries
  • Entre molts d'altres objectes web








I pels menys agosarats que no s'atreveixin a crear una xarxa social, sempre podeu entrar en algunes que ja estiguin creades en funció de les vostres necessitats o interessos.

Aquí teniu alguns exemples:

- Educació i NTIC: http://internetaula.ning.com/
- Comunidad Conecta: http://comunidadconecta.ning.com/
- Turisme: http://turismo20.ning.com/
- Vins de Catalunya: http://vinsdecatalunya.ning.com/

Apa doncs, ara ja no podreu dir que no sou de cap comunitat social, eh?!

27/11/08

Un més de la família

El fet d'estar envoltats de màquines tot el dia, de vegades fa que les tractem com si fossin de la família. Aquest trasto que veieu és el servidor que controla el racó WiFi del Telecentre. Funciona amb Linux, i aquesta anteneta que veieu a sobre és el punt d'accés sense fils (WAP) que reparteix el senyal pel Telecentre.

Mai es queixa, sempre fa la seva feina, i ningú no li agraeix! Només un parell de cops l'hem hagut de reiniciar, i en dos minutets ja estava funcionant un altre cop.

Si el voleu "conèixer", passeu pel Telecentre, us donarem una contrasenya, i en un minut estareu navegant sense fils. Un dels avantatges de venir amb el vostre portàtil és que, si voleu, us ajudarem a descarregar utilitats gratuïtes pel vostre ordinador (antivirus gratuïts, navegadors de qualitat, editors fotogràfics...).


Recordeu que podeu utilitzar el racó WiFi en l'horari d'accés lliure:

Matins:
  • De dilluns a divendres: 11:45 a 13:30
Tardes:
  • Dilluns i dimecres, de 16:30 a 18:15
  • Dimarts, dijous i divendres: de 16:30 a 17:15

Us esperem!

24/11/08

Psicopatologia digital amb el Dr. Soler, cada dimarts a El Club (TV3)

Us en recordeu?
Doncs el dia de l'estrena ja és aquí. Demà dimarts 25 de novembre el programa de TV3 El Club (cada dia a les 16:40), presenta la secció "Psicopatologia digital amb el Dr. Soler".

Aquesta secció, tindrà una durada de 5 minuts i s'emetrà cada dimarts fins a final de temporada. Amb una barreja d'humor i servei públic, s'explicaran trenta històries reals de ciutadans entre 34 i 79 anys.


És una iniciativa de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació i Televisió de Catalunya que vol popularitzar les TIC entre els sectors de població més afectats per la fractura digital, així com donar a conèixer les TIC com a eina en la millora de la qualitat de vida.

"Psicopatologia Digital amb el Dr. Solé" també es podrà veure per Internet, pel canal Youtube de la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació.

Alguns dels usuaris del Telecentre han participat en el rodatge d'aquestes gravacions, així que esperem veure i escoltar les seves històries, ven aviat, per TV3.
Us ho perdreu?

BOTIGA amb blog: "Al otro lado del mostrador"

Recordeu aquestes 3 entrades?

BOTIGA amb videoblog: Vídeos per vendre ?!? Sí
Empreses amb un grup a Facebook?!? Bicicletas Monty sí
Una cansaladeria 2.0 ?!?

Recollien casos a Internet d'emprenedoria, comerços i petites i mitjanes empreses amb iniciatives 2.0 (blog, videoblog, canal de YouTube, xarxa social...) d’informació i comunicació.
.
Avui coneixerem un cas interessant. Una botiga d’informàtica amb blog: “Al otro lado del mostrador: Tenderodigital
.
Es tracta de la botiga d'informàtica Changlonet S.L.C. situada a Alacant.
.
Les entrades d'aquesta bitàcola, que existeix des de l'agost de 2005 i escriu Tendero Digital, són molt variades i amenes però sempre incorporen un component didàctic i de divulgació d'àmbit domèstic de les noves tecnologies.
.
Algunes persones el van conèixer mitjançant un post d'Enrique Dans però el to desenfadat i proper que utilitza per tal d'explicar les històries que es van succeint a la botiga d'informàtica ha fet que tingui força lectors de les seves entrades.
.
Aquí podeu veure alguns exemples:
Es tracta d'un blog on l'important és la forma d'explicar les coses, la seva orientació al contingut.
En aquest blog també pots formular consultes i demanar informació sobre maquinari, ja siguin avaries, comparatives, consells de compra, etc.
.
Si algú cerca consell sobre una configuració per a un PC, el Tendero ha creat l'Aconsejador de El Tendero Digital que és una aplicació en Flash on si l'usuari va emplenant les dades que se li van sol·licitant a les diferents finestres al final disposarà d'una proposta de configuració que encaixi amb les necessitats que ha manifestat.
.
El primer post del blog deia:
.
"Llevo mucho tiempo leyendo blogs y tenía ganas de comenzar uno propio. Me he decidido por un blog basado en mi segundo empleo: vendedor de tecnología digital, vamos dependiente de una tienda de informática, además de una tienda de pueblo, de una tienda de la esquina. (...) A pesar de que tenemos versión digital, voy a comenzar a publicar posts sobre las vivencias que nos ocurren en el mundo real, ya que lo que sucede en el mundo digital es un poco, como diría, como algo más apagado, más serio, mas alejado, mientras que nuestros clientes de carne y hueso, son otra historia. Además aquí tendremos los dos extremos del mostrador, por un lado los clientes y por otro lado los proveedores, y en el medio éste, tu tenderodigital".

Aquí us podeu subscriure al blog.
.
Felicitats pel vostre treball en línia !!!

Recordeu que si sou una botiga, microempresa o pime de Sant Feliu ens agradaria conèixer de primera mà la vostra experiència amb eines 2.0

Ja sabeu també que podeu enviar les vostres consultes a sfol.sfol@gmail.com o fer-les directament a la secció "L'expert respon".

Així de senzill !

20/11/08

Pornografia infantil, no!



Aquest és el lema de la campanya que s'està duent a terme a la Xarxa amb motiu del Dia Mundial de la Infància.

Tal dia com avui, ara fa 49 anys, l'Assemblea General de les Nacions Unides va aprobar la Declaració dels Drets de l'Infant (en pdf). Tot i així, sembla que les més petits continuen sent els més perjudicats. No només continuen patint pobresa, gana i condicions sanitàries i educatives lamentables en molts indrets del planeta, sinò que l'evolució de la societat i de les tecnologies també ha afegit nous problemes, com per exemple el de la pornografia infantil.

Imatge: www.un.org

És per aquest motiu que la Xarxa crida "Pornografia infantil, no!", en una campanya que està tenint una acollida multitudinària: milers de blocs parlen del tema, el grup de Facebook amb motiu de la campanya té més de 3000 socis (entre ells, el Telecentre, clar!). L'organitzador de la campanya és el blocaire Nacho de la Fuente, tot i que la seva veu no està sola en aquest assumpte.


I què podeu fer vosaltres per sumar-vos a la campanya? Doncs escriviu el lema "Pornografia infantil, no" al vostre bloc, i pengeu-hi la imatge que veieu aquí dalt. Nosaltres ja ho hem fet. A banda d'això, ja sabeu que periòdicament fem tallers de Seguretat Infantil al Telecentre. Poseu-vos en contacte amb nosaltres al 93 666 61 80, i pregunteu-nos!

Una cansaladeria 2.0 ?!?

Recordeu aquestes dues entrades?

Totes 2 parlaven d'emprenedoria, comerços i petites i mitjanes empreses amb iniciatives 2.0 (blog, videoblog, canal de YouTube, xarxa social...) d’informació i comunicació.
Avui li toca a Cansaladeries Medrán, la cansaladeria 2.0

Cansaladeries Medrán és una pime (petita i mitjana empresa) amb 50 anys d’experiència i amb un clara aposta per la innovació i evolució constant.

La seva pròpia descripció és: "Cansaladeries Medrán treballa amb passió per les coses ben fetes".

Cansaladeries Medrán disposa d'un lloc web www.medran.cat/ que pretén ser alguna cosa més que una web corporativa, amb un acurat disseny i que permet a l’usuari pot conèixer en profunditat els valors, la història i els productes de Medrán.

Però la novetat fonamental consisteix l’ús intensiu de les eines de la web 2.0, posades a disposició d’usuaris i clients, que fan de Cansaladeries Medrán una de les primeres xarcuteries i cansaladeries 2.0 en apostar per aquests continguts i eines. Amb aquestes eines de presència a Internet obre un nou aparador que permet viure una experiència gastronòmica des d’un ordinador.

En paraules de Manel Medrán, administrador de la companyia, citades a admira!: “hem optat per fer una gran aposta a Internet. La nostra societat està cada cop més connectada i cal donar servei també a la xarxa”.

Al seu espai a Internet també podem trobar aquesta declaració de principis: "Internet és una gran conversa, i a Medrán volem conversar amb els nostres clients. Conscients que molts clients utilitzen Internet per fer les seves comandes, volem obrir nous espais on seguir aquesta conversa".

L'esmentada web permet fer comandes que seran enviades a domicili, així com consultar la gamma de productes, una guia sobre el pernil ibèric i enllaços a:


En relació a això Manel Medrán afegeix a admira!: “Volem interactuar amb els nostres clients, volem saber les seves opinions: volem que participin al nostre bloc, que ens afegeixin a les seves xarxes de Facebook i que mirin els nostres vídeos. Volem aportar contingut a la xarxa sobre la nostra experiència”.

Mireu el vídeo que s'han fet:



De cara a la celebració del Dia d’Internet que es va celebrar el 17 de maig de 2008, Medrán va instal·lar un ordinador portàtil a la parada del Mercat Creu Alta per tal que els clients coneguin la nova web. També es van comercialitzar “arrobes” de pernil salat i mantega.

Felicitats per ser tan on line !!!

Recordeu que si sou una botiga, microempresa o pime de Sant Feliu ens agradaria conèixer de primera mà la vostra experiència amb eines 2.0.

Ja sabeu també que podeu enviar les vostres consultes a sfol.sfol@gmail.com o fer-les directament a la secció "L'expert respon".

Així de senzill !

19/11/08

Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa


El 10/11/2008 us informàven d'una jornada adreçada a empreses i emprenedors, ens estem referint a la Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa.

Aquesta jornada que amb el subtítol Internet evoluciona, i la teva empresa? celebrada el passat dimecres 12 de novembre a Barcelona, feia interessant donar-se una volta pel Petit Palau (Palau de la Música de Barcelona), on la taula rodona de la tarda a la que vaig anar-hi comptava amb professionals destacats del món d’Internet.



El Javier Casares , expert en cercadors i fundador de OJO Buscador i actualment director de OJOInternet , va parlar sobre La web 2.0 i la reputació a la xarxa. Va destacar la importància que té per a la reputació de les empreses que es parli bé d’elles a Internet i que cal treballar estratègicament amb aquest objectiu i reaccionar l’abans possible quan es produeix una entrada que pot desprestigiar la imatge que vol transmetre l’empresa. 'D'aquí a quatre o cinc anys, el tema de la reputació online haurà canviat radicalment'.
Va presentar el cas d’Ikea, on la tercera entrada en google té el títol de “Ikea: cómo mienten a los clientes”. Javier insisteix en la importància de vigilar aquest tipus d’informació i prendre mesures correctores per a que entrades com la de l’exemple es desplacin de les primeres pàgines dels cercadors.

Desprès el Jesús Encinar va voler anar Més enllà dels cercadors: com generar més transit amb usuaris recurrents, en la que va defensar que els veritables clients de les empreses són aquells que no arriben per mitjà dels cercadors, sinó que saben escoltar als usuaris d’una manera qualitativa, tenint en compte que no tots són iguals, que són persones i no estadístiques (google analytics ), que adopten estratègies adequades a la web empresarial pensant en l’optimització de la comunicació i la interacció social, ...

Jesús va incidir en els canvis que s’estan produint a l’hora de cercar informació a Internet. Cada cop s’utilitzen més les xarxes socials i estan fidelitzant a un volum d’usuaris més important. Un exemple revelador: “Molta gent ja no va a Google a buscar què és un tsunami. Va a YouTube a veure-ho”. Planteja que cada cop són més les persones que naveguen sense passar per cercadors, com és el cas de facebook , youtube , fotolog ...

Tot i així la participació activa d’usuaris recurrents, segons la seva experiència, està només representada per un 2% dels usuaris. Va assenyalar algun dels trets més rellevants d’aquest usuari: sempre cerca novetat i participació, actualització a temps real, qualitat en la informació dels continguts, la integració amb el mòbil i la tv, els blocs i microformats,...

La tercera part de la taula rodona es va centrar en presentar dos casos d’èxit en màrqueting digital estratègic, que de manera molt dinàmica i gràfica, en Víctor de Francisco, director de Reexporta-Think about export, i en Xavier Rivera, director d'i-Marketing Consulting, van exposar les estratègies digitals que havien aplicat en dos empreses de sectors oposats, l’industrial i el turístic.

Van destacar que en tot projecte d’Internet es necessari fer un anàlisi inicial (competència, arquitectura, paraules clau, països...); per desprès aplicar unes estratègies concretes en funció del país, el sector, el producte, el servei, el client... ; per finalment concretar les accions de promoció digital (posicionament social web 2.0, posicionament orgànic SEO, posicionament CPC-SEM, B2B e-marketplaces).

La Montse i les "opos"

Al Telecentre ens trobem amb tot tipus de peticions d'informació. I quan diem "tot tipus", és literal!

Hi ha qui pregunta on són els lavabos, com arribar a una adreça de Sant Feliu o d'un altre lloc (els imprimim un itinerari amb Google Maps i tan contents!), on poden portar a arreglar l'ordinador (o qualsevol altre electrodomèstic), on es pot menjar bé al barri, etc. De vegades sembla que som una segona OAC! I no ens importa, clar.

Tot i així, la majoria de les consultes tenen alguna relació amb la tecnologia, directa o indirecta.


És el cas de la Montse, que està preparant unes oposicions i es troba que hi han dos punts del temari a desenvolupar sobre els qüals no sap on cercar informació. Els dos punts són Internet i Ofimàtica. Li hem recomanat que es miri les definicions de la Viquipèdia, que en qüestions tecnològiques és una bona eina per començar a cercar informació.

Encara no us heu apuntat al Work On?

Hi han premis de fins a 3000€! Feu el vostre curtmetratge i presenteu-lo al festival! Recordeu que teniu fins el 30 de novembre per presentar el vostre vídeo.

Un matí de dimecres al Telecentre

La Vane fa classe a uns atents alumnes. Una de les experiències més gratificants del dinamitzador es produeix durant les primeres sessions dels cursos d'Iniciació a Internet.

És el moment on expliquem una mica el passat, present i futur de la Xarxa. És necessari mentalitzar els alumnes que Internet està canviant moltes coses, també la manera de pensar, de viatjar, de comprar, de relacionar-se... Sempre expliquem que és un "punt de no retorn": a qui li interessi realment això de la Xarxa, comprovarà que quelcom a dins seu canviarà per sempre. Per exemple, sempre que tingui una pregunta al cap, sabrà que en 10 segons trobarà la resposta.

Quan expliquem una mica per sobre els usos actuals de la Xarxa, els alumnes normalment queden bocabadats. Sempre hi ha un ús concret que interessa a una persona concreta! Sempre hi ha algú que pensa "però si això és el que jo sempre havia necessitat!".

NEW: Cap autònom, comerç, petita empresa... sense WEB

El Programa NEW (Cap Empresa sense Web, Ninguna Empresa sin Web), és una iniciativa del Plan Avanza promoguda pel Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç, a través de l'entitat pública Red.es, que busca fomentar la presència a Internet entre les pimes, petites i mitjanes empreses.

Per això ha creat una xarxa de col·laboració de diverses empreses de serveis de connectivitat, allotjament, domini i correu electrònic, assessorament en posicionament i campanyes de màrqueting on-line en condicions preferents per a les pimes sota el marc del Programa.


*A qui s'adreça NEW?
A autònoms i a petites i mitjanes empreses (fins a 250 empleats) de qualsevol sector o activitat.

*Fins a quina data es pot aconseguir el servei?
Fins el 30 de juny de 2009.

Amb la col·laboració de diversos proveïdors tecnològics (Google, Telefónica, Acens Technologies, PaginasAmarillas.es, Accedalia, Vexlan y XNovo) el programa NEW facilitarà l'accés a pàgines web de presència bàsica, pàgines web avançades, botigues virtuals, serveis de publicitat en Internet i assessorament per a treure el màxim partit a la web, millora del posicionament en cercadors, accessibilitat, seguretat i aplicació de la normativa vigent referent a web empresarials. El col·laborador tecnològic del projecte assignat a Catalunya ha estat arsys.es
Alguns d'aquest serveis són des de 60 euros a l 'any, depenent de quins siguin.

El PAQUET BÀSIC (60 €) inclou lloc web d'alta qualitat amb domini ".es", una senzilla eina (editor) per a crear la teva pròpia web, fins i tot multilingüe, el seu allotjament web, amb còpies de seguretat diàries i 10 comptes de correu electrònic. Concretament:
  • Registre, gestió i manteniment d'un nom de domini sota el codi '.es' de segon nivell.
  • Eina de creació de web amb un mínim de 3 pàgines.

  • Panell de control multilingüe (castellà, llengües cooficials d'Espanya i anglès).

  • 10 Bústies de correu amb 100 MB d'espai per bústia (accés POP3 / IMAP4 / Webmail). Compatibles amb els principals programes client de correu electrònic. Antispam.

  • Accés a correu per Webmail. Webmail configurable.

  • 100-200 MB d'espai de disc per a emmagatzematge de la web.

  • 1-2 GB de transferència mensual.

  • 1 compte FTP amb assistent WebFTP.

  • Eines web preinstal·lades: comptadors i formularis. Accés a estadístiques d'ús.

  • Pàgines d'error personalitzables

  • Compatible amb desenvolupaments en Flash i WAP.

  • Back up (còpia de seguretat) diari.

Aquí es pot consultar íntegrament l'OFERTA concreta de PRESÈNCIA BÀSICA (60 €) que oferta el col·laborador a Catalunya del Programa NEW.

Aquí es poden consultar les "CONDICIONES DE PARTICIPACIÓN EN EL PROGRAMA NEW, Ninguna Empresa sin Web, A TRAVÉS DE arsys.es".

Aquí podreu accedir al contracte general per a noms de domini (registre, trasllat, etc.) i aquí al contracte d'allotjament compartit (hosting).

També existeix la possibilitat d'accedir a un paquet avançat que inclou el disseny d'una web avançada per part de les empreses col·laboradores del programa, incloent a més serveis i eines avançats: fòrums, notícies, cercador, descàrrega d'arxius, xat.

Es pot obtenir més informació del Programa NEW mitjançant 3 vies: telèfon gratuït (900 22 33 22), els microsites de les esmentades empreses de serveis (arsys.es en el cas de Catalunya) i als tallers provincials del Programa NEW.

En aquests tallers un grup d'experts assessoraren sobre quines són les millors opcions per tal de que la teva petita empresa, botiga... tingui presència a Internet. L'incripció es pot efectuar aquí.

Aquests experts t'ajudaran a crear la teva pròpia web en 1 hora. Et donaran els consells per a definir els continguts de la web i els mecanismes més adequats per a aparèixer en les primeres posicions dels cercadors.

En futures entrades en aquest blog anirem coneixent en concret quines solucions s'ofereixen:

PRESÈNCIA BÀSICA: Estar present a Internet de forma ràpida i senzilla:
Amb un domini '.es', una senzilla eina per a crear la teva pròpia web, fins i tot multilingüe, el seu allotjament web, amb còpies de seguretat diàries i 10 comptes de correu electrònic.


PRESÈNCIA AVANÇADA: Disposar d'una web d'alta qualitat i amb més funcionalitats:
El paquet bàsic més un disseny i elaboració professional de la web, amb més espai i bústies de correu, així com eines avançades, fòrums, notícies, cercador, descàrrega d'arxius, xat.


BOTIGA ON LINE: Obrir el teu negoci en Internet amb una Botiga on-line
Botiga a Internet amb 100 categories de productes, integrada amb sistema logístic, múltiples opcions de pagament, certificat de seguretat,…


PUBLICITAT I DIFUSIÓ A INTERNET: Publicitar el teu negoci, productes i serveis a través d'Internet
En els principals cercadors i portals d'Internet, amb enllaços patrocinats i assessorament en la gestió de la campanya, amb cupó de publicitat gratuïta. Aquí es pot aconseguir el cupó de publicitat gratuïta.


ASSESSORAMENT Rebre assessorament en posicionament, accessibilitat, seguretat i legalitat web
Servei d'auditoria i recomanacions per a millorar el posicionament natural en cercadors, l'accessibilitat de la web, la seguretat en les transaccions comercials, i adaptació a la legislació vigent.

18/11/08

Taller d'eines lliures i gratuïtes amb la fundació .CAT

La Fundació .CAT durà a terme un taller el dijous 20 de novembre on ensenyaran el funcionament d'eines lliures i gratuïtes per tal de crear i mantenir el teu propi web.

El taller es fará a les 18:30h a la Biblioteca Jaume Fuster, que es troba a la Plaça Lesseps (Barcelona).

Si us voleu apuntar, heu de disposar d'un domini .cat, o registrar-lo abans de fer el taller (els assistents tindran un 50% de descompte en el preu habitual del domini. És a dir, pagareu uns 20 € l'any).

Haureu de còrrer una mica, ja que en principi avui finalitza el termini d'inscripcions! Feu clic aquí per apuntar-vos. Un cop finalitzat el període d'assessorament, ja estareu capacitats per volar sols i actualitzar el vostre web.

17/11/08

Teniu correu amb Gmail? Doncs ja podeu fer un video-xat!

Tal com ho heu llegit!

Si teniu un compte de correu Gmail (considerat por molts el millor sistema de correu web del món), ja podeu fer videoconferències amb els vostres coneguts molt fàcilment.


Google ha inaugurat aquesta setmana el servei de xat de veu i vídeo des del correu. És un sistema molt senzill, que ve a competir directament amb altres sistemes de missatgeria instantània com Microsoft Messenger, Yahoo Messenger o Google Talk. A diferència d'aquests, no caldrà descarregar i instal·lar un programa addicional, i iniciar sessió un altre cop per poder parlar amb la vostra gent.

A més, és compatible amb qualsevol usuari que disposi de Gtalk, encara que no tingui un compte de Gmail.

Al Telecentre ho hem estat provant, i funciona de meravella. La qualitat d'imatge és bona (fins i tot en mode de pantalla sencera), i se sent d'allò més bé. Aquí podeu veure al dinamitzador del Telecentre parlant animadament amb el Sergi, docent de la Casa d'Oficis. De què deuen parlar?


I com podem fer per iniciar un video-xat?


A la llista de contactes que veieu a l'esquerra de la pantalla del correu, heu d'escollir un que estigui connectat i disponible per fer video-xat (surt una camareta verda).

Li feu clic, i s'obrirà la finestreta de xat. Només heu de clicar a sobre de "vídeos i més" i fer "iniciar xat de vídeo". I a parlar!

Empreses amb un grup a Facebook?!? Bicicletas Monty sí

El 14/10/08 a l'entrada "BOTIGA amb videoblog: Vídeos per vendre ?!? Sí" us posàvem un exemple d'aplicació pràctica d'una eina 2.0 a una botiga.

Avui toca fixar-nos en una altra aplicació del Web 2.0 a una pime (petita i mitjana empresa) local.

Tots i totes vosaltres coneixeu Facebook?

Què? No recordeu què és Facebook?!?

Mireu de nou aquesta entrada al blog de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital": Xarxes socials i Facebook.

A la web del programa municipal "Sant Feliu On Line", concretament a la secció L'expert respon també trobareu això:Ets usuari de Facebook? i això Per fer networking millor XING o Facebook?!?

I si encara voleu ampliar més la informació sobre aquesta xarxa social a Internet podeu consultar aquest article de BENYI ARREGOCÉS CARRERE sobre "Facebook, tras la estela de MySpace" al butlletí de Consumer Eroski.

Doncs sí, com us us dèiem a Sant Feliu tenim una empresa amb un grup a Facebook.

Efectivament l'empresa MONTY de la nostra ciutat disposa d'un grup a Facebook: "Bicis MONTY Fans".

La seva descripció és clara: Per a tots aquells usuaris, afeccionats i amants de les bicicletes MONTY.

A data d'avui "Bicis MONTY Fans" disposa de 43 membres, 40 fotos i 3 vídeos.

Felicitats pels vostres 25 anys d'existència i el vostre esperit d'avanguarda!!!

Espero que amb aquest exemple quedi clar que Facebook no és únicament un lloc de trobada social amb una gran càrrega viral, també pot ser una eina professional mitjançant els grups d'interès laboral o la possibilitat de poder seguir de forma propera iniciatives professionals.

Facebook, fins i tot, posa a disposició de les empreses la possibilitat de crear-se pàgines d'empresa o de marca i altra sèrie d'utilitats per a gestionar aquesta “presència professional social”.

Per a saber més sobre les Pàgines d'empresa Facebook podeu consultar aquesta entrada "Como puede una empresa (PYME) aprovechar Facebook" de Miguel Orense al bloc vexlan Blog.

També us poden orientar els exemples que es citen en aquestes entrades a la Xarxa:


POST DATA:


Notícia del 18/11/2008 al portal Comprem a Sant Feliu sobre "És útil la presència a Facebook per a una empresa o comerç?"



POST POST DATA:


Entrevista amb el creador del grup de fans de bicis monty a Facebook, Gerard Cadevall i Daniel:

www.santfeliu.cat/common/doc/document.faces?xmid=10894

14/11/08

El protagonista de la Web 2.0: L'usuari

I ja posats, anem a descriure una mica el fenòmen anomenat Web 2.0. Entre d'altres coses, la Viquipèdia ens diu això:

"El concepte Web 2.0 va ser esmentat per primer cop per O'Reilly Media el 2005, referint-se a la percepció que la segona generació de la Web es basava en comunitats i en serveis de hosting, com ara els espais web de treball en xarxa, les wikis, i folksonomies que faciliten la col·laboració i en el fet de compartir entre usuaris espais per a fotografies, textos i vincles amb altres Web-sites, els tres exemples més clars són Flickr, del.icio.us i YouTube. O'Reilly Media va titular una sèrie de conferències al voltant d'aquest concepte i des d'aleshores ha estat àmpliament adoptat."

"Encara que el terme suggereix una nova versió de la Web, no fa referència a una actualització o evolució d' Internet o de la tecnologia específica de la World Wide Web, però sí que es refereix als canvis que es fan de l'ús de la plataforma. D'acord amb Tim O'Reilly, "Web 2.0 és la revolució del negoci en la indústria dels ordinadors causat per la mobilitat de la plataforma d'Internet, i un intent d'entendre les regles per a l'èxit sobre el que és nou a la plataforma". La web 3.0, suggerida per analogia, seria la web semàntica o intel·ligent, que selecciona els continguts d'acord amb les preferències de l'usuari alhora que en permet la interacció."

Aquí teniu una taula on podem comparar alguns conceptes de la Web 1.0 amb d'altres de la Web 2.0:


I quines són les aplicacions més representatives de la Web 2.0? En aquest enllaç podeu descarregar un pdf amb el "mapa" d'aplicacions (compte que són 5 Mb de fitxer!). Evidentment, la xarxa s'actualitza cada dia, algunes aplicacions deixen d'existir, i apareixen de noves. Segur que trobeu a faltar alguna aplicació 2.0 al mapa, com Facebook, Google Groups o Google Calendar, entre d'altres.

Però.... què és un bloc?

En plena era 2.0, hi han milers de blocs a la Xarxa: grans, petits, personals, institucionals... Hi ha qui pensa que li hem de dir blog en comptes de bloc, i fins i tot, ara que estan molt de moda les xarxes socials com Facebook, algú defensa que els blocs han mort.


Però... què dimonis és això d'un bloc? Per explicar-ho agafarem la definiciò de la Viquipèdia:

"En informàtica, un bloc (també blog -força usat- o bitàcola, de l'anglès blog, truncació de weblog: diari web) és un diari interactiu personal (dip) a Internet. Un bloc està dissenyat per a que, com a un diari, cada article tingui data de publicació, de tal forma que la persona que escriu (blocaire o bloguista) i les que llegeixen poden seguir un camí de tot el que s'ha publicat i editat."

És a dir, no és una plana web amb una portada o home, on podríem trobar un menú amb enllaços que ens dirigeixen a diferents seccions, sinó que és una tira d'escrits ordenats cronològicament.

En quant a la temàtica, la Viquipèdia ens descriu alguns temes habituals que són tractats als blocs:
  • Bloc personal. El de la persona que explica els detalls de la seva vida.
  • Bloc de l'expert sobre un tema. Hi ha moltes persones que utilitzen els seus blocs per transmetre els seus coneixements d'expert. Així, a part de beneficiar a tota la comunitat, també aprofiten per guanyar notorietat tot incidint en la seva activitat professional.
  • Bloc polític. Des de candidats a campanyes electorals fins a gent que aprofita el weblog per a explicar el sentit del seu vot. És habitual veure debats molt vius entre diferents blocs o grups de blocs, tot facilitat la participació dels ciutadans en el debat democràtic públic.
  • Bloc professional. Hi ha grups de professionals que es coordinen o expliquen els seus projectes a través de les bitàcoles. Això sol ser molt habitual en projectes de programari lliure.
  • Bloc periodístic. Simplement dóna informació, talment un diari tradicional.
Hem de dir que un bloc no ha de ser necessàriament escrit per una sola persona, sino que es poden assignar permisos a diversos autors. Són molt freqüents els blocs actualitzats per un equip de persones, de vegades amb escrits molt diferents segons l'autor.

Una de les caràcterístiques que han contribuït a l'èxit dels blocs és que els visitants normalment poden fer comentaris sobre els escrits de l'autor o autors. D'aquesta manera, la comunicació adquireix un caire bidireccional, i l'escrit de vegades només és un punt de partida per una conversa o debat.

Els blocs freqüentment admeteixen fotografies i vídeos, tot i que existeixen variants més especialitzades, com els fotologs, videoblocs i audioblocs.

Donat l'èxit del format, i la dificultat de llegir totes les actualitzacions dels blocs que hom segueix habitualment, la majoria dels blocs disposen d'un sistema de sindicació, mitjançant el qüal no és necessari que l'usuari accedeixi a l'adreça on és ubicat un bloc en concret. Cada cop que un bloc del nostre interés és actualitzat amb un nou escrit, el sistema de sindicació ens l'envia a una safata amb la resta de nous escrits. D'aquesta manera, podem llegir les novetats dels nostres blocs preferits en una única pantalla.

13/11/08

Ja coneixes Vilaweb Sant Feliu?

Badalona, Ripollet, Sabadell, Sant Boi, Sitges, Torelló... i també Sant Feliu!

Des de fa un temps, el diari digital Vilaweb té una edició local per a Sant Feliu, on pots informar-te sobre el que passa a la nostra ciutat.



Notícies de cultura, festes, art, política... i també enllaços a alguns webs locals. Gaudeix de la informació santfeliuenca a la xarxa!

Jornada: la Llei d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics Municipals

Avui ha començat la Jornada de la Llei d'Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics Municipals.

Aquesta jornada està enfocada a tractar la llei per la qual, a partir del 31 de desembre de 2009, tots els ciutadans tindran el dret de relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, un fet que imposa unes obligacions a l’administració local, que ha d’abordar els reptes que això planteja.

Aquest acte es celebra a l'Auditori del Palau Falguera durant tot el matí i l'Úrsula de la Casa d'Oficis Sant Feliu Ciutat Digital està enregistrant algunes imatges.

Ja tenim la primera imatge del acte.

I després en van venir d'altres. Per exemple, reconeixeu a l'Ascen Moro en la seva ponència?


Les dades són força espectaculars, més de 120 inscrits i 30 sessions remotes per Internet.

12/11/08

Seguretat gratuïta

La seguretat informàtica és un tema que preocupa als nostres usuaris i usuàries, i a nosaltres també. Aquesta tarda hem tingut per aquí al Carles i la Carmen, que ens han demanat si existia algun antivirus gratuït i efectiu. Els hem recomanat l'Avast, i com que venien amb el seu portàtil, s'han connectat al Racó WiFi, l'han descarregat i instal·lat en pocs minuts.



Un cop instal·lat, tenen una llicència que durarà 60 dies. Però si entren a la pàgina de registre d'Avast, i escriuen la seva adreça electrònica, els envien una clau d'activació amb la qual podran gaudir d'un dels millors antivirus del mercat durant 14 mesos, de manera totalment gratuïta.

I vosaltres, a què espereu? Si no teniu antivirus, passeu-vos pel Telecentre i us ajudarem a descarregar un de gratuït.

11/11/08

Series capaç de fer-ho en tres minuts? Es busquen microproduccions audiovisuals exprés

Vols dirigir el teu microcurt i que Internet es converteixi en la teva pantalla de distribució?

Series capaç de explicar la teva història en 3 minuts?

Heu vist ja el tràiler del Work On Festival?


SPOT PROMO WORK ON FEST from on Vimeo

El Work On Fest només et demana que la teva breu història es centri en temàtiques sociolaborals i que en aquesta edició 2008, tractis l'univers dels horaris laborals.

Si tens o t'animes a fer un microcurt amb aquesta temàtica i vols ser un dels premiats de la present edició, tan sols has de donar-te d'alta i pujar la teva obra.

Per si encara no ho has endevinat es tracta del Festival en línia de microcurts sociolaborals Sant Feliu de Llobregat.

*Primer Premi: 3.000 euros
*Segon Premi: 2.000 euros
*Tercer Premi: 1.000 euros
*Premi Especial del Públic (votació en línia): 800 euros

Per a més informació, consulta les bases de participació.

10/11/08

Jornada EuroEcom: l´actualitat d´Internet per a l´empresa


A través de la web de cercle per al coneixement ens hem assabentat d'un acte que pot ser interessant per microempreses i emprenedors.

Aquesta jornada l'organitza l'ACC1Ó CIDEM-COPCA amb l'objectiu d'acostar l'actualitat d'Internet al món empresarial i oferir les claus per desenvolupar les estratègies en màrqueting digital més adients per a l'empresa.


Nous escenaris per a l'empresa

Els mitjans de comunicació estan canviant.

Nous canals interactius estan revolucionant la manera en què la informació es difon: Internet, telefonia mòbil, agendes electròniques, Televisió Digital Terrestre i d'altres que sorgiran en un futur immediat permetran un accés immediat a la informació.

Vivim l'era de la convergència digital; les noves tecnologies ens faciliten l'accés a la informació de qualsevol mitjà, des de qualsevol lloc i amb dispositius cada vagada més diversos i amb més funcions.

El consumidor s'està reinventant: les noves tecnologies permeten al nou consumidor estar millor informat, poder crear i compartir la informació; controlar el seu espai, el seu temps i la manera de comunicar-se.


A qui s'adreça la Jornada Euroecom?

A tots els professionals interessats a conèixer l'actualitat d'Internet i dels nous canals interactius, així com les estratègies que s'han de seguir per maximitzar els resultats de les seves accions de màrqueting digital.


Personalitats de referència del món del màrqueting i d'Internet donaran a conèixer les pautes que s'han de seguir davant l'emergència dels nous mercats interactius per adaptar-se a aquesta xarxa global, social i interactiva:

* Aprendre els valors dels nous consumidors a Internet.
* Saber com la web 2.0 canvia la relació entre l'empresa i el consumidor.
* Veure les estratègies que estan seguint les empreses més innovadores en matèria de màrqueting digital.
* Conèixer les tècniques per arribar a més clients potencials a través d'Internet.


Al següent enllaç trobareu el programa de la jornada. Si estàs interessat inscriu-te ara (places limitades).


Jornada EuroEcom: l'actualitat d'Internet per a l'empresa.

Dia: 12-11-08

Lloc: Petit Palau, Palau de la Música Catalana

Horari: De 09:00 a 16:45h

Novetats a Softcatalà

Com ja us vam explicar, fa poc que Softcatalà va fer 10 anys. I què ha passat de nou al començament de la seva segona dècada d'existència?


  • La traducció al català del paquet ofimàtic lliure i gratuït OpenOffice.org 3: Ha estat presentat fa poc a l'Institut d'Estudis Catalans a Barcelona. L'acte ha comptat amb la presència, entre d'altres, de Josuè Sallent, Director General de la Societat de la Informació (de tota la Societat de la Informació? Nooo! Només d'aquesta.)

  • La traducció al català de l'última versió de la distribució Linux Ubuntu: Es tracta de la versió 8.10 (Intrepid Ibex). Si esteu farts/es del programari privatiu, és una de les millors opcions per gaudir de Linux de manera fàcil.

I molt ens temem que no s'aturaran aquí...

MANUEL CASTELLS: «LA BRECHA DIGITAL NO EXISTE»

Via "Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología" ens assabentem d'unes declaracions del sociòleg Manuel Castells relacionades amb l'alfabetització digital.

Aquesta informació la recull el diari "Público" (Data de publicación: 07/11/200. Autor: Criado, Miguel Ángel).

Fa uns dies la Fundació Banco Santander organitzava una sèrie de debats sota el títol "El mundo que viene: La sociedad red", els coordinadors del cicle, Manuel Castells i la rectora de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC) Inma Tubella, van demontar diversos mites de l'impacte social d'Internet.

Van començar afirmant que el que existeix avui dia no és un xoc de civilitzacions sinó més aviat de tecnologies: l'anàlogica, del passat, i la digital, que abanderen el joves.

Amb posterioritat Castells va afirmar, entre d'altres, les següents qüestions:

"Los medios de comunicación han perdido el monopolio de la información"

"El nuevo modelo pedagógico desplaza al profesor del centro para colocar al alumno, lo que no significa que sea fácil" (...) "si los estudiantes viven ya en digital y los profesores insisten en la enseñanza tradicional, la comunicación entre ellos es imposible, se produce una disonancia total".



Però el moment culminant va ser quan Castells va afirmar: "Internet no está creando exclusión. Cuando desaparezca mi generación, se acabará la brecha".

Tubella també va rebutjar la idea d'una escletxa digital en funció del gènere: "Las chicas de 7 a 18 años usan más la Red que los chicos y desde ahí hasta los 30, se igualan en usos."


I al parlar de la fractura digital en funció de la renda Castells va afirmar: "Habrá una mejor o peor conexión pero cualquier persona se puede conectar" (...) "La forma en la que la gente se está apropiando de Internet es mayor de lo que pensamos".

L'autor de la La Galaxia Internet va tancar la intervenció reconeixent que sí existeix desigualtat a la Xarxa... "Pero si ves la que hay con ir al teatro o comprar libros, hay más desigualdad en las viejas culturas que en la nueva tecnología".

No és la primera vegada que alguna persona fa aquestes afirmacions en línia a la reducció o redimensionament del fenòmen però, normalment, s'havien fet entenent l'escletxa digital com a connectivitat.

També es podria afirmar això en relació a la utilització de les noves tecnologies?

I l'apropiació de continguts i usos?

Tot és responsabilitat de les altres fractures socials existents prèviament?



Més informació: