30/6/11

La meitat dels ajuntaments catalans ofereixen serveis interactius als ciutadans

El 45,5% dels ajuntaments catalans ofereixen serveis interactius als ciutadans, mentre que només el 12,7% ho fan a les empreses.
Aquestes dades es desprenen del capítol dedicat a Catalunya de l'informe "La societat de la informació a Espanya 2010" presentat per Telefónica. Pel que fa a l'ús d'Internet, Catalunya supera la mitjana espanyola i es situa prop de l'europea.
  • Llars i ciutadania: Catalunya es situa en els mateixos nivells que les mitjanes d'Europa i Espanya pel que fa a l'equipament TIC en les llars i a l'ús de les TIC entre els individus. El telèfon mòbil i el telèfon fix són els dispositius TIC més populars entre les llars catalanes (94,5% i 86,8% respectivament), mentre que el 72,9% de les llars disposa d'ordinador i el 62,7% disposa de connexió a Internet.
  • Empreses: la majoria d'indicadors de les empreses catalanes es troben per damunt de les mitjanes d'Espanya i Europa. Exemples: Disponibilitat d'ordinadors en l'empresa: 72,4% en les empreses petites i 99,2% en les empreses de 10 o més treballadors.
  • Connexió a Internet: 62,9% en les petites empreses i 98,0% les empreses més grans) o les empreses amb banda ampla (95,6% en les petites empreses i 99,0% en les grans. L'empresa catalana es caracteritza per estar molt bé equipada digitalment i, en canvi, el grau de penetració dels usos de les TIC és, certament, millorable.
  • Sector TIC: l'activitat empresarial TIC de Catalunya es concentra en les activitats de serveis TIC (més de la meitat de les empreses del sector) i el programari (prop d'una tercera part de les empreses).
Des de la perspectiva de la dimensió de les empreses, el sector TIC català està constituït fonamentalment per empreses de dimensió reduïda: més del 80% són empreses que tenen entre 1 i 49 assalariats.
El sector també ha incrementat l'ocupació dels professionals TIC (l'any 2009 van augmentar el 7,2% i es preveuen increments del 9,7% per al 2010, arribant així a 70.000 treballadors). L'empresa TIC presenta un elevat dinamisme innovador en productes i processos (un 80,8% d'empreses TIC han introduït algun tipus d'innovació durant els últims dos anys).
Font d'informació: www.informatiu.locarlet.cat

Ja tenim aquí el Firefox 5

Només han passat tres mesos des del llançament del Firefox 4 i ja està disponible el Firefox 5. Això s’enmarca en la nova política de llançament de versions, que preveu publicar actualitzacions més sovint. Tant del Firefox com del Thunderbird i el SeaMonkey.
El que podem trobar de nou al Firefox 5 és el següent:
  • En tancar una pestanya, les altres no es redimensionen fins que no apartem el ratolí de la barra de pestanyes. Això fa més senzilla la tasca de tancar diverses pestanyes. Això també s’aplica en el mode de visualització del Panorama.
  • El format webm ara està associat al Firefox, de manera que si al disc dur tenim un vídeo en aquest format però no tenim instal·lat cap reproductor de vídeo compatible, el podrem reproduir amb el Firefox.
  • L’opció per demanar als llocs webs que no ens segueixin s’ha mogut a Privadesa.
  • El Firefox ja és compatible amb les animacions CSS. Malgrat que a primera vista això no afecti directament als usuaris, és una gran novetat perquè en un futur segurament serà una característica molt utilitzada. A dia d’avui només els navegadors basat en el Webkit (Chrome i Safari) permetien utilitzar animacions CSS.
  • Per millorar la privadesa, els llocs web que visitem no podran saber en quin idioma tenim la interfície del Firefox. En principi, un lloc web n’hauria de tenir prou amb saber en quin idioma volem rebre els continguts, cosa que es pot configurar des de Preferències, Contingut i Llengües.
  • Millorat el desplaçament (scroll) a través de la pàgina.
  • I moltes altres millores en el rendiment, la compatibilitat amb estàndards, el corrector ortogràfic, la velocitat…

29/6/11

Unportal: el web que revela els estudis amb més sortides laborals

Entre un 15% i un 20% dels estudiants que ingressen a les universitats públiques catalanes abandonen els estudis durant el primer curs. La majoria opta per intentar matricular-se en una nova titulació després d'haver donat per perdut un any acadèmic pagat.
La incorporació del sistema universitari espanyol a l'espai europeu d'educació superior ha comportat la desaparició del catàleg de títols universitaris, de manera que ha canviat fins i tot la forma d'ensenyar i avaluar, introduint un factor de complexitat afegit en l'accés a l'educació superior. I llavors neix unportal: l'únic web que permet fer comparacions entre els més de 450 estudis universitaris de grau que s'impartiràn a Catalunya el pròxim curs.
  • TRANSPARÈNCIA: tot hi que les universitats i l'Administració disposen d'aquestes dades, es resisteixen a fer-los públics. Unportal va néixer amb la voluntat de difondre aquesta i d'altres informacions entre els estudiants de batxillerat i les seves famílies que fins el proper 5 de juliol, fan la preinscripció universitària i precisen d'una guia per no extraviar-se en el laberint de propostes que se'ls ofereixen, des de les assignatures que formen part del pla d'estudis fins a la qualificació del professorat, passant per les possibilitats de cursar un període dels estudis a l'estranger i el ventall de serveis i equipaments disponibles
  • LA SELECTIVITAT, DETALLADAMENT: pot consultar-se en obert tot tipus d'informació sobre la prova de selectivitat, els resultats de l'última edició dels exàmens o els detalls de l'organització de la prova que se celebra a Catalunya, durant tres dies, a partir de matí. És possible, igualment, assessorar-se sobre les qüestions que no cal perdre de vista a l'hora d'enfrontar-se al procés d'elecció d'estudis universitaris.
  • CICLES FORMATIUS DE GRAU SUPERIOR: Unportal ha incorporat a la seva oferta la relació de cicles formatius de grau superior que s'imparteix a Catalunya.
És possible donar amb un cicle formatiu utilitzant un sistema de recerca geogràfica a través del mapa de Catalunya que inclou la totalitat de centres educatius públics i privats que programen la FP superior.
Font d'informació: www.elperiodico.com

28/6/11

Com comprovar automàticament la nostra privacitat a Facebook

Seguim intentant ajudar-vos una mica amb els temes de privacitat de Facebook.
Tant si estem d'acord amb el fundador i CEO de Facebook Mark Zuckerberg respecte a la seva afirmació de que l'era de la privacitat s'ha acabat com si no, probablement tots estem d'acord en una cosa: les opcions de privacitat de Facebook no són fàcils de desxifrar.

Si no tenim clar si estem suficientment protegits en el que compartim a Facebook, ReclaimPrivacy.org té un bookmarklet que ens ajudarà a ser tant privats com desitjem.


Escaner de privacidad en Facebook - ReadWriteWeb-es


El bookmarklet (que bàsicament es un fragment de javascript que s'executa des de la barra del nostre navegador) examina les nostres opcions de privacitat a Facebook en diverses àrees. Examina la informació personal, la informació de contactes, amics, etiquetes i les connexions, aplicacions conegudes que filtren informació personal i si els nostres amics poden o no la nostra informació accidentalment. També comprova si estem compartint actualment o no informació mitjançant el què explicàvem amb l'anterior post de les etiquetes automàtiques .

El lloc i el bookmarklet són obra del tècnic de software Matt Pizzimenti, i són de codi obert i estan allotjats a github. Segons el lloc Web, ReclaimPrivacy.org "mai veurà les nostres dades de Facebook" i "mai compartirà la nostra informació personal". L'escàner funciona totalment en el costat de l'usuari del client de navegador.

Per executar el bookmarklet i veure quin nivell de privacitat tenim configurada a Facebook, no tenim més que seguir aquestes indicacions:

  1. Afegir a marcadors del nostre navegador el següent enllaç: Scan for Privacy
  2. Iniciar sessió a Facebook.com i fer click al marcador que hem afegit.
  3. Veurem una sèrie d’escàners de privacitat que inspeccionen la nostra configuració de privacitat i ens adverteix sobre opcions que poden estar definides com a públiques sense que ho esperem

Security Essentials 2.1.1116.0: nova versió de l'efectiu antivirus gratuït de Microsoft



Microsoft ha llençat al mercat la seva nova versió del antivirus Security Essentials que a més de ser dels més utilitzats en tot el món és gratuït.
Aquesta nova versió compta amb protecció en temps real, protecció contra rootkis i malware, integració amb el firewall de Windows i servei dinàmic de signatures.


Microsoft Security Essentials (MSE) està disponible en espanyol per Windows XP (32 bits), Windows Vista i Windows 7, tant en versions de 32 bits com de 64 bits.
Inclou una característica anomenada sistema d'inspecció de xarxes, la qual ofereix protecció contra vulnerabilitats de seguretat existents en internet (Conficker i similars).

En aquest enllaç tenim més característiques de l'antivirus, i l'opció per poder descarregar-lo.

Blaving, la xarxa social de veu

Blaving permet als usuaris registrats gravar àudios de fins a dos minuts de durada i compartir-los amb la resta de la comunitat.

Aquesta nova plataforma, que acaba de desembarcar a Espanya, permet també la interconnexió amb altres xarxes socials, és el «Twitter de veu».


Igual que a la xarxa de microblogging Twitter, els usuaris tenen seguidors a més de seguits.
Tota publicació d'àudio conté un títol, etiquetes para per localitzar l'arxiu de forma ràpida i una imatge identificava.

Disponible tant en espanyol, portuguès i anglès, Blaving, en la seva versió per a dispositius mòbils, compte a més amb la possibilitat de geolocalitzar el lloc des d'on l'usuari ha realitzat la publicació. Actualment, ja es troba disponible per dispositius com iPhone o Android, i pròximament estarà per BlackBerry.

Xarxes socials per a l'auto-ocupació

Diverses xarxes permeten als treballadors autònoms aconseguir nous clients i comunicar-se amb ells


Mentre l'actual crisi amenaça amb mantenir al 20% de la població espanyola en situació de desocupació, noves iniciatives es desenvolupen a la Xarxa, sobretot als països anglosaxons, per recuperar almenys en part l'activitat professional, i fins i tot, oferir adaptació als nous temps. Són les xarxes socials per a treballadors per compte propi, que en lloc de tenir una única ocupació completen un sou amb diferents encàrrecs i facturen en règim d'autònoms en la Seguretat Social. Aquestes noves plataformes han triomfat als seus països d'origen i busquen estendre's a nous mercats.

Espanya, amb la seva elevada taxa de professionals i joves qualificats en atur, pot ser una destinació idònia per a les noves versions d'aquestes plataformes. A diferència de les tradicionals borses de treball on line, a les quals la crisi ha afectat de forma severa, les noves plataformes posen l'accent en el vessant social de la comunicació entre empresa i professional. Faciliten el contacte i procuren no mitjançar ni controlar les ofertes i demandes, sinó que actuen de mer suport. Algunes fins i tot possibiliten l'emissió de factures i el cobrament de les mateixes.


D'altra banda, no prometen ocupacions fixes, sinó que són més aviat taulers d'anuncis web i amb molt accent social, que pretenen que tant qui busca a algú per realitzar un encàrrec, com el professional que s'ofereix, es trobin amb rapidesa i arribin a un acord sense massa problemes. Sovint, són treballs de durada prefixada i preu estipulat que una empresa vol subcontractar. Els preus s'acorden en la negociació entre les parts interessades.

Més informació

Facebook etiqueta fotos teves sense permís

Facebook ha canviat les opcions de seguretat de milions d'usuaris. El servei de marcatge de fotos mitjançant reconeixement facial, que actualment estava operatiu als Estats Units, s'ha propagat a la major part del món. Segons l'empresa de seguretat Sophos, la xarxa social l'opció està activada per defecte. Comproveu la configuració de la vostra privacitat.


Facebook no etiqueta a les persones automàticament, però proposa als usuaris que etiqueti’ns als amics que el sistema de reconeixement fàcil identifica. Segons la firma de seguretat Sophos, el servei està activat per defecte en les opcions de privacitat de cada compte.

"Malauradament, un cop més, Facebook, sembla estar compartint informació personal per defecte" ha escrit G. Cluley al blog de Sophos, indicant també que "molta gent es sent incòmoda si un lloc com Facebook coneix com són i utilitza aquesta informació sense el seu permís".

Cluely va escriure una carta pública a Facebook a l'abril d'aquest any, fent una crida per a que la companyia adoptés una política de "privacitat per defecte" abans de la que manté actualment, que consisteix en què la major part de les opcions de compartir informació apareixen activitats des del principi.

Cluely no creu que molta gent estigui mentalment preparada per a lluitar amb l'extensa i a vegades poc clara configuració de privacitat de Facebook. "Molts usuaris de Facebook encara no saben com fer per a què les seves opcions de privacitat siguin segures perquè veuen confús tot el sistema. És encara més difícil mantenir el control quan Facebook canvia la configuració sense el teu coneixement"

Si et preocupa el reconeixement fàcil a Facebook, pots anar a la teva configuració de privacitat i deshabilitar l'opció "suggerir fotos meves als meus amics".

27/6/11

285 llibres gratis sobre Internet, xarxes socials, comunicació, tics, educació, seu, periodisme i cultura digital

En la pagina Humà digital teniu una recopilació de 285 llibres digitals o ebooks gratuïts (de lliure accés) en espanyol, anglès i portuguès, que aborden temàtiques relacionades amb la comunicació, la cultura en Internet, com així també al seu derivats: periodisme digital, tics, literatura digital, xarxes socials, màrqueting, cibercultura o cultura digital, web 2.0, posicionament en cercadors i altres eixos interessants per a docents, comunicadors, informàtics, periodistes, escriptors, etcètera.

Aquí us deixem amb els 10 primers:

01.Comunicación multicultural em Iberoamérica (José Marques de Melo)
02.Marketing e comunicación (José Sixto García)
03.Retórica en la empresa: las habilidades comunicativas (María Cervantes)
04.Herramientas digitales para periodistas (Sandra Crucianelli)
05.Periodismo digital en un paradigma de transición (Fernando Irigaray)
06.Webnoticia: propuesta de modelo periodístico pala la www (João Canavilhas)
07.El impacto de las tec. digitales en el periodismo en AL (Guillemro Franco)
08.Inteligencia colectiva (Pierre Lévy)
09.Predicciones para los Social Media 2010 (Marc Cortés)
10.Geekonomía (Hugo Pardo)

El moodle de Sant Feliu amplia els recursos d'autoaprenentatge amb nous cursos.


Ja fa un any i mig que l'ajuntament de Sant Feliu va posar en marxa nou entorn virtual d’aprenentatge (EVA) a la ciutat.

Aquesta plataforma local està destinada a oferir recursos d'auto-formació a qualsevol persona interessada a millorar les seves capacitats i competències al voltant d'Internet i les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació).






Mes noticies que parlant sobre el moodle de Sant Feliu.

Consells per no gastar els 'megues' del USB


La tecnologia dels denominats "punxo USB", ha suposat una gran solució per determinades circumstàncies com el treball en mobilitat, lluny dels routers ADSL, o en situacions de transició d'un proveïdor d'accés a un altre, mentre no arriba la nova connexió.
Per tant, en previsió que la situació de viatge o transitorietat en el canvi d'operadores s'allargui, és convenient prendre una sèrie de mesures que minorin el tràfic del "punxo USB" perquè duri el màxim de temps.


Cal tenir en compte que en una navegació mitjançant un router, el consum de dades és molt alt si s'empren tot un seguit de serveis intensivament. Amb un ús que implica veure vídeos, escoltar música en streaming o navegar per pàgines amb imatges, la durada de la tarifa de dades es pot reduir fins a deu vegades.
Aquí tenim mesures que responen als mínims que permeten treballar amb certa eficiència i mantenir-nos comunicats:


  • Desactivar en el navegador l'opció de carregar imatges de manera automàtica: Els navegadors carreguen per defecte les imatges de les pàgines, la qual cosa implica un tràfic de dades molt elevat.

  • Evitar veure vídeos: La despesa d'un vídeo en flash o en qualsevol altra tecnologia dispara el consum de dades, ja que són arxius molt complexos. És una regla d'or abstenir-se si es vol allargar al màxim la durada de la tarifa de dades.

  • Desactivar els programes de sincronització de dades entre ordinadors.

  • Desactivar el localitzable, si es té.

  • No tenir obertes pestanyes de correu electrònic ni de xarxes socials.

  • Mancar de programes d'actualització de programari activats.

  • Mantenir tancats els programes de missatgeria.

  • Deixar per més tard les actualitzacions de l'antivirus: És millor deixar-les per a una ocasió més propícia, tal com proposen aquests sistemes.

Google crea ‘Me on the Web’ per administrar la teva identitat online


Google ha publicat Me on the Web, una eina que té com a objectiu ajudar als usuaris a administrar la seva identitat a la xarxa. Aquesta eina permetrà, per exemple, rebre notificacions quan el nom d'un usuario o el seu correu electrònic apareguin en notícies o pàgines web, a la vegada que et va donant consells per a retirar material no desitjat.

Me on the Web està disponible des de Google Dashboard. Un cop dins, els usuaris poden triar amb quina freqüència volen que se'ls avisi si apareixen dades com el seu nom, la seva adreça de correu electrònic o el seu telèfon a Internet. A més, es poden introduir nous camps per a poder controlar de forma personalitzada la reputación online.

D'aquesta manera, és més senzill solicitar a la companyia que retiri un resultat del seu motor de recerca (no de la web, obviament, ja que Google no té aquest poder). De fet, des de Me on the Web es pot accedir a una página amb consells per a eliminar informació de Google.

La teva identitat online està determinada no només pel que escrius, sinó també pel que escriuen els altres de tu -ja sigui una menció en una entrada d'un blog, l'etiqueta d'una fotografia o la resposta a una actualització pública d'estat", expliquen al blog de Google.

Per tant, quan algú busca el nom d'una persona, els resultats que apareixen són una combinació de la informació publicada per l'usuari i la publicada per altres. Per això, és important controlar què es diu. No obstant, des de Google també adverteixen que l'eina d'eliminació de URL està dissenyada per a adreces que tenen que ser eliminades urgentment, com URLs que han exposat dades confidencials accidentalment.

“Es posa en marxa la darrera fase de l’acreditació ACTIC”

Un any i mig després de la posada en marxa de l’acreditació ACTIC, el procés d’implementació culmina amb la pròxima entrada en funcionament del nivell 3 (avançat).

El proper divendres, 1 de juliol de 2011 a les 09:30 al Cibernàrium - Edifici MediaTIC (C/ Roc Boronat 117, 1a planta - 08018, Barcelona) es farà la presentació pública d’aquest nivell, en un acte organitzat per La Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació i ACTIC de la Generalitat de Catalunya. En aquest acte, es vol fer balanç del projecte, exposar-ne la situació actual i parlar de les diverses iniciatives que estan sorgint al voltant de l’ACTIC.

La sigla ACTIC correspon a la denominació “acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació”. L’ACTIC és el certificat acreditatiu de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència, i permet a qualsevol persona de més de 16 anys demostrar les seves competències TIC mitjançant una prova per ordinador. Tant la prova com l’obtenció del certificat son telemàtics.

Les persones que superin satisfactòriament la prova tindran un certificat acreditatiu que emetrà la Generalitat, i que els possibilitarà acreditar un determinat nivell de competències (bàsic, mitjà o avançat) en TIC davant de qualsevol empresa o administració.

L’acreditació ACTIC es compon de 3 nivells de certificació:

  • Nivell 1 – Certificat bàsic
  • Nivell 2 – Certificat mitjà
  • Nivell 3 – Certificat avançat


Procediment per obtenir l'acreditació:



La missió dels centres col·laboradors és posar els mitjans per realitzar la prova en condicions adequades. Complementàriament, els centres col·laboradors fan funcions d’informació als aspirants i suport als tràmits.

A Sant Feliu es disposa de 4 centres col·laboradors:

· CIFO SANT FELIU. Carrer Hospitalet 3

· Centre Red Conecta. Carrer Francesc Sáez C local

· CFA Mestre Esteve. Carretera del Sanson 74

· Punt TIC del Palau Falguera. Carrer Falguera 6 baixos

Les instal·lacions del punt TIC del Palau Falguera fa prop de 15 mesos que es van inaugurar com a centre col·laborador i està autoritzat per realitzar les proves d’acreditació.

Recentment s'ha ampliat el nombre de places preparades per fer la prova simultàniament a sis.

Si voleu saber més, visiteu la web de l’ACTIC o adreceu-vos al punt TIC situat al Palau Falguera o us informaran sobre els continguts i sobre dates de les proves per aconseguir aquesta acreditació.

Horari autoformació tutoritzada ACTIC: Dilluns de 14:30 a 17:00 i Dimarts de 18:00 a 20:00

L'ONU declara l'accés a Internet com un dret humà


La capacitat de difusió que atorga aquesta eina s'està convertint en una necessitat bàsica per a gran part de la població. L'argument que fa servir l'ONU, és que Internet és una eina que afavoreix el creixement i el progrés de la societat en el seu conjunt. Així mateix, considera que hauria de ser un dret universal de fàcil accés per a qualsevol individu i exhorta als govern a facilitar el seu accés.
Segons l'ONU, els governs "han d'esforçar-se" per fer Internet "àmpliament disponible, accessible i costeable per a tots". Alguns països apliquen mesures restrictives a l'accés a Internet, per exemple el govern xinès ha bloquejat l'accés a xarxes socials com Facebook, Twitter, Youtube i LinkedIn, Iran va bloquejar algunes pàgines d'activistes que cridaven a una manifestació i molts altres països han seguit aquest exemple, però EUA ha desenvolupat tecnologies que li permeten restaurar la connexió a Internet en un determinat país que les hagués bloquejat, en cas que desitgés fer-ho.
L'ONU assenyala que Internet és una eina imprescindible per a la llibertat d'expressió i una necessitat bàsica per a gran part de la població.

Font d'informació: www.cadenaser.com

23/6/11

El wifi no funciona: com recuperar la connexió?

El senyal de les xarxes sense fils pot perdre's per diverses causes, però hi ha solucions pràctiques per recuperar-la.
Els senyals wifi domèstiques permeten als usuaris disposar d'accés a Internet de banda ampla en qualsevol racó de la casa sense necessitat de cables. Com a conseqüència, en moltes llars s'acumulen els dispositius capaços de connectar-se a la Web amb independència de l'ordinador: telèfons mòbils, tabletes, videoconsoles...etc. Això pot convertir-se en un problema quan l'accés s'altera o es perd.
Cal seguir les següents pautes com a solució:

Començar pel servei tècnic:

Cal cridar al servei tècnic per descartar que és un problema aliè, soluble per part d'un expert,si després de cridar al servei tècnic de l'operador,es confirma que no és un problema aliè que pugui solucionar un expert de la companyia, cal pensar alternatives. Des del propi servei és possible que s'assessori a l'usuari per solucionar la deficiència o, almenys, s'obrirà una incidència en cas que es reconegui i localitzi dins de la central o xarxes de l'operador.
Si el proveïdor assegura que la fallada, o el funcionament irregular, no li competeix, s'ha de pensar en alteracions de "competència domèstica". En aquest cas, es poden provar una sèrie d'estratègies que permetin identificar el problema i solucionar-ho.


El "tram domèstic" :
Si els altres veïns també tenen problemes amb l'accés sense fil,és possible que l'alteració estigui relacionada amb la infraestructura d'accés dins del propi edifici, és a dir, amb els cables que enganxen a la xarxa de l'operador al carrer i reparteixen el senyal a les cases. Per saber si aquest és la errada, convé esbrinar si la resta dels veïns també té problemes amb l'accés iwifi. Si és així, la solució requereix una obra de millora estructural que resulta molt cara i, segons la llei, és responsabilitat de la comunitat de propietaris.
En cas que les alteracions no es detectin en el "tram domèstic", és probable que estiguin motivades per interferències d'ones, tant externes com a pròpies de la llar, o bé per un excés de dispositius connectats a la mateixa xarxa wifi. Si és aquest el problema, n'hi ha prou amb administrar l'accés de manera racional, de manera que quan es vulgui treballar amb l'ordinador no hi hagi més aparells connectats.
En altres ocasions, la falta de potència en el senyal es deu al fet que entre el punt on està situat el router emissor i l'equip de l'usuari es detecten objectes físics que interfereixen. Es poden aprofitar diversos test gratuïts, com el Test de Velocitat de l'Associació d'Internautes. Si després d'aquesta prova la velocitat de connexió augmenta, es confirmarà la influència dels obstacles físics.

No convé col·locar el router prop d'una finestra, davant el risc que el senyal es dispersi. del router.

Programari de segona mà

La venda de llicències ja utilitzades de programari pot suposar un estalvi d'entre el 20% i el 50% respecte al seu preu original




La venda de programes usats s'ha convertit en una forma d'obtenir programari legal a un preu inferior al del mercat. Diferents empreses s'encarreguen d'aquest negoci, que en els últims anys ha acumulat milers de clients a Europa. En principi, aquesta compravenda no està orientada a usuaris finals o particulars, sinó a empreses, a causa de la naturalesa de les llicències d'ús que es compren a través d'aquestes companyies.

Les empreses del ram realitzen una revenda de llicències, compren a empreses i institucions llicencies d'ús de programes informàtics que no s'han utilitzat i les revenen a terceres empreses amb grans descomptes enfront del preu original del producte nou. En la compravenda s'utilitza en general una certificació notarial per deixar per escrit qui és el nou propietari d'ús de les llicències adquirides en aquesta transacció. D'aquesta forma, es garanteix la seguretat jurídica en realitzar la transmissió. En ella, el propietari original certifica que és el propietari de les llicències, que ha esborrat totes les instal·lacions realitzades del producte en els seus ordinadors i que no les utilitzarà en el futur.

Històries dels Barris: Can Calders i La Salut dels 80 a l'actualitat


El proper dimarts 28 de juny, a les 19.30 h, tindrà lloc al Cinebaix la projecció gratuïta del documental participatiu Històries dels Barris: Can Calders i La Salut dels 80 a l'actualitat, seguit d'un cinefòrum entre els assistents.

El documental mostra, a través de les vivències dels veïns i veïnes, l'evolució dels dos barris en els darrers trenta anys, fent especial èmfasi en els canvis produïts a nivell urbanístic, social, cultural i econòmic.

Històries dels Barris: Can Calders i La Salut dels 80 a l'actualitat és la segona part del documental participatiu Històries dels Barris: Can Calders i La Salut dels 40 fins els 80, estrenat el setembre de 2009. Aquest nou audiovisual repassa, mitjançant testimonis, fotografies, retalls de premsa i vídeos domèstics aportats pels mateixos participants les transformacions sofertes per dos dels barris més populosos de la nostra ciutat.

Aquesta obra audiovisual sorgeix arran de les sessions participatives articulades al voltant de la taula Els barris i les seves històries, un dels espais de participació del projecte Fem Barri. En aquestes sessions els mateixos veïns i veïnes participants van decidir tant els continguts com el guió general, les persones a entrevistar i els materials que s'havien d'emprar. Un cop definides les línies mestres del documental, una productora audiovisual ha desenvolupat la producció al llarg dels darrers onze mesos.

Com fer una pàgina pel teu negoci a Facebook sense tenir perfil

Tot i que Facebook ja compta amb prop de 700 milions d’usuaris registrats, hi ha molta gent que prefereix no entrar en la xarxa social per diferents motius. Si ets un d’aquests, però t’agradaria crear una pàgina pel teu negoci, segueix aquests passos per crear una pàgina en Facebook sense tenir un perfil.

Potser per qüestions de privacitat de Facebook, com l’etiquetat d’imatges sense permís, o potser que sigui perquè no li vegis cap necessitat, però hi ha molta gent que no té cap tipus d’interès en registrar-se a la xarxa social. Ara això no serà un obstacle alhora de crear la pàgina de la seva empresa.

Així doncs, si el que vols crear és una pàgina d’empresa a Facebook sense estar registrat, el primer que has de fer és anar a aquest enllaç: crear pàgina a facebook. Un cop dins, s’ha de seleccionar “Negoci o Ubicació Local”, triar la categoria e introduir les dades que ens demanen.

Després, prem el botó “Comenzar” seleccionant la casella “Accepto les condicions de les pàgines de Facebook” i a la següent pantalla tria l’opció “no tinc compte de facebook”.

Per a continuar amb el registre cal introduir un compte de correu que no estigui relacionat amb un usuari de Facebook. Quan s’introdueixin les últimes dades que es sol·licitin (contrasenya i data de naixement), s’haurà de confirmar el registre en un correu que s’enviarà a la adreça e-mail proporcionada. Fet això, ja es disposarà d’una pàgina d’un negoci sense haver de crear un perfil personal a Facebook

22/6/11

La veritat és que després de 2 mesos, que és la duració del dos mòduls formatius que composen la estructura d'aquests cursos, penso que us trobaré a faltar. Finalitzen els cursos d’Introducció a Internet que tant èxit tenen al Telecentre Palau Falguera, amb quest donem per clausurat el període de cursos fins al proper setembre i comencem els tallers de fotografia, vídeo, àudio i xarxes socials.
Encara ets a temps per apuntar-t’hi: 93 666 61 80

DoudouLinux, pensant en els més petits!!

Cada vegada els més petits tenen més control sobre gadgets, ordinadors i informàtica a edats més primerenques, i quan són capaces d'entendre alguna cosa, no dubten a aplicar-ho, usar-ho i gaudir-ho així que perquè no fer-los amics de Linux en aquestes edats?
Doudoulinux és una d'aquestes meravelles del Open Source, programari lliure. Amb aquesta distribució tindrem jocs per habituar-nos al ratolí i teclat, jocs educatius, per dibuixar i per navegar. És un sistema concebut per als nens amb la finalitat de fer de l'ús de l'ordinador una tasca fàcil i divertida, està en espanyol i pensat a partir de dos anys.
Amb un control parental inclòs i funcionant directament des del CD o USB sense necessitat d'instal·lacions, modificacions ni perills al nostre sistema, podrem deixar als nostres fills davant del nostre PC sense por a perdre dades i que no naveguin per zones perilloses.
Informació extreta de: www.bitelia.com

“K”, l'ordinador més ràpid del món

La llista Top500, que s’efectua dos cops l’any i en la que es fa un ranking amb els ordinadors més ràpids del planeta, acaba de coronar a la computadora japonesa, “K”, que es troba en fase de desenvolupament, com la més ràpida.

Aquesta potentíssima màquina, creada per Fujitsu, en col·laboració amb el institut japonès d’investigació, Riken, es capaç de realitzar 8.160 bilions d’operacions per segon. Els avanços del “K” són estratosfèrics, però adquireixen el qualificatiu d’increïbles quan els comparem amb el seu predecessor en el primer lloc de la llista, el xinès Tianhe-1A, al que el super-ordinador japonès aconsegueix triplicar en velocitat de processament.

S’estima que en el denominat projecte “K” s’han invertit uns 112.000 milions de iens (975 milions d’euros). Els responsables esperen que l’ordinador ajudi en el futur en els càlculs de prediccions del canvi climàtic.



Rviji Noyori, president del institut Riken i Premi Nobel de Química 2001, s’ha mostrat orgullós de les aportacions del seu país als camps de la ciència i la tecnologia, assegurant que aquí és on Japó pot mostrar la seva fortalesa.

Històricament, el TOP500 sempre ha estat liderat per Japó i Estats Units d’Amèrica. Però l’explosió tecnològica a Xina i India havia portat a que Japó no liderés aquesta prestigiosa llista des de feia 7 anys.

El e-commerce com a estratègia per sortir de la crisi

La necessitat de sobreviure davant de la crisi actual i de poder tirar endavant els seus negocis, ha provocat que Internet i les Noves Tecnologies siguin imprescindibles per als comerciants. A l'any 2010 es van incorporar un 25% de comerços espanyols al món online.

Segons dades del Instituto Nacional de Estadística (INE), al primer trimestre d'aquest any, les vendes dels petits comerços es va reduir en prop d'un 8% respecte 2010. Aquestes dades reflecteixen la difícil situació actual en la que viuen també aquests comerciants, que durant aquests dos últims anys han vist com quasi 40.000 negocis han hagut de finalitzar la seva activitat.

Però cada cop més comerços estan apostant per l'e-commerce com a solució en aquestes dificultats, que veuen en les vendes per Internet una esperança, segons dades de Pixmania-Pro.com, i comencen a tenir la seva pròpia pàgina web on distribueixen i venen els seus productes.

Donar aquest pas, és una decisió molt encertada, ja que més d’un 35 per cent dels consumidors espanyols consulta la web abans d’accedir a la compra d’un producte i / o servei. Les plataformes de comerç electrònic ofereixen més i millors beneficis: ajuden a disminuir els costos logístics i d’emmagatzematge, els petits comerços tenen una major capacitat de negociació de preus per competir contra les grans superfícies i tot això fa que la compra online és cada vegada més avantatjosa i fiable.

Segons l'informe Sage sobre la Radiografica de la Pime, un 53,54% de les companyies de fins a 50 treballadors va adquirir algun producte o servei on line durant aquest últim any. Així, al 2010, la incorporació d’alguns negocis espanyols al món online va superar els 7.300 milions d’euros a Espanya, un 25% més que l’any anterior, generant un 34% més de transaccions que el 2009. A aquest any 2011, els experts del sector estimen que pujarà gairebé un 20%.

És un gran moment per introduir el teu negoci a la xarxa. És per això que des de Sant Feliu On Line i Sant Feliu Innova, s'ha desenvolupat la campanya Sant Feliu Comerç On Line fent diferents jornades de formació tecnològiques per als comerços de la nostra ciutat . En aquest enllaç tens més informació. Si ets petit comerciant santfeliuenc i t'agradaria conèixer més sobre les aplicacions d'internet i les noves tecnologies al teu negoci, contacta amb Montse Collado al punt TIC del Palau Falguera.

Font: channelpartner.es Imatge: CC de Fosforix

21/6/11

Nou lliurament de diplomes d’Iniciació a Internet



Com és habitual a la finalització de cada un dels cursos realitzats al Punt Tic Palau Falguera, es fa el lliurament de diplomes que acredita l'assistència i aprofitament de les classes per part dels seus participants. Avui s'ha fet el lliurament de diplomes als alumnes del Curs d'Iniciació a Internet.

El proper dimecres 22 encetem un nou curs INTERNET II. Amb aquest curs volem que totes les persones que han realitzat un curs d'iniciació o bé tinguin un nivell usuari, optin a poder ampliar la seva formació tecnològica.

20/6/11

Tallers al Telecentre: més enllà de la recerca de feina!

S'ha clausurat al Telecentre Punt Tic Palau Falguera el taller de Màrqueting Ocupacional; recerca eficaç de feina, que s'ha fet en col.laboració amb el Casal de Joves. L'objectiu d'aquest taller ha sigut l'aprenentatge dels sistemes i eines per desenvolupar les nostres competències professionals i fer un bon currículum.
El contingut d'aquest taller ha sigut l'ensenyament d'estratègies per a una eficaç recerca.
A continuació veurem el contingut del taller i una guia útil per a fer el nostre currículum:
  • Realització de l'Informe Cloe: és una aplicació desenvolupada pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC). És una guia per definir el nostre objectiu professional i dóna suport a un dels obstacles principals amb que es troben les persones en el procés de recerca de feina: dirigir els esforços d'aquesta recerca cap a una professió o sector determinats.
  • Realització de 5 passos del Currículum: el SOC proporciona una eina que de forma senzilla i ràpida (20 minuts) pots fer el teu currículum. Al finalitzar, el podreu desar al vostre ordinador, modificar-lo, editar-ho amb un editor de textos.
  • Editar el disseny del Currículum. Crear un disseny innovador i atractiu.
  • Tipus de Cartes de presentació.
  • Conèixer i donar-es d'alta a Feina Activa.
  • Conèixer els diferents xarxes socials destinades a la recerca de feina.
  • Creació d'un Vídeo-Currículum.

Videocursos

Us presentem un enllaç a uns continguts que ben segur que us seran de gran utilitat a l'hora de millorar les vostres competències TIC. El web dels videocursos del Cibernàrium ofereix píndoles informatives en format vídeo sobre Internet, disseny web, màrqueting i empresa.

Especialistes en les diferents matèries expliquen eines i recursos en tres peces de vídeo de quinze minuts cadascuna, amb captures d'escriptori i pràctiques en temps real. Es classifiquen en sis àrees de coneixement: Internet i empresa, màrqueting i comunicació, solucions tecnològiques, disseny web, imatge digital i eines multimèdia.

Alguns exemples són la creació d'un portal de comerç electrònic, posicionament als cercadors, oficina 2.0 i ús d'eines de retoc de fotografia i àudio digital, animació, 3D i un llarg etcètera de possibilitats, des d'un enfocament transversal, aplicable a qualsevol àmbit.

Tots els materials estan distribuïts sota llicència Creative Commons Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades

16/6/11

Podem esborrar totalment els nostres comptes de Facebook i Twitter?

Les xarxes socials destaquen entre les plataformes més utilitades diariament pels usuaris d'Internet. En canvi, l'acció més habitual consisteix en donar-se d'alta en aquestes pàgines i abandonar-les posteriorment, ja sigui per falta de temps o per no trobar la seva utilitat.

Des d'aquí us animem a la seva utilització, descobrint tot el potencial que tenen aquests xarxes, tant a nivell personal com a nivell empresari. Properament publicarem algun post sobre com treure-li profit a les xarxes socials a nivell de petit empresari.

Però podem donar-nos de baixa sense que quedi cap de les nostres dades a Facebook o Twitter?

Doncs si, és possible, tot i que no resulta gens fàcil. Donar-se de baixa de les xarxes socials no és una tasca senzilla. És habitual que els enllaços directes a la baixa definitiva estiguin amagats entre les polítiques de privacitat o a les condicions d'ús del lloc.

Així, desde la pàgina de configuració del compte d'usuari es mostra un enllaç directe a una baixa temporal o a un tancament parcial del compte. És a dir, algunes plataformes disposen de dos mecanismes diferents, que creen confusió als usuaris Si es selecciona "desactivar el compte", les dades no s'esborren de la plataforma, sinó que es quedaven guardats tot i no poder ser visualitzats, a l'espera que tornem a accedir al nostre perfil amb el nostre nom d'usuari i contrassenya, per a reactivar-la.

Per una altra banda, les xarxes socials situades en països de la Unió Europea o als Estats Units, on hi ha una legislació sobre protecció de les dades personals, han de disposar de mecanismes per a donar-se de baixa de forma definitiva. No obstant, molts altres serveis, entre ells les xarxes de contactes privats, situen l'empresa o filial en països amb legislacions més laxes en privacitat o en països subdesenvolupats, on aquestes normes ni tant sols existeixen. És a les pàgines de contactes, precisament on la privacitat dels usuaris hauria de ser essencial, on més abusos es cometen per part d'empreses situades fora de la Unió Europea. A vegades, aquestes companyies sol·liciten l'enviament d'un fax a un telèfon internacional per a poder tramitar la baixa, cosa que fa desistir a la majoria d'usuaris.



Autor imatge: David Martínez

Pàgines de baixa automàtica

La tramitació de la baixa ha de comportar l'eliminació del compte de l'usuari, així com totes les dades enmagaztemades a la plataforma, ja siguin comentaris, fotografies, videos, llistats d'usuaris, missatges privats, actes, grups als que es pertany, etc... Per a facilitar aquesta tasca, algunes pàgines automatitzen aquestos procesos, de forma que esborren totes les dades i continguts pujats pels usuaris a aquestes plataformes abans de sol·licitar la baixa.

La web Suicide Machine es una plataforma per automatitzar la baixa i esborrat de les plataformes socials com a Twitter, MySpace i LinkedIn. Abans també disposava d'un mecanisme per la baixa de Facebook, però ha estat retirat després d'una reclamació d'aquesta xarxa. Altres pàgines com Darsedebaja.net y Delete Your Account inclouren instruccions de com donar-se de baixa en llocs com Facebook, MySpace, Flickr, Youtube o comptes de correu web. En el cas que les instruccions per donar-se de baixa d'una plataforma concreta no estigui disponible, ofereixin un formulari per a què els usuaris que ho han aconseguit puguin enviar-li's quin és el procediment a seguir.

Procediment per a les principals xarxes socials

Abans d'iniciar el procediment de baixa d'algunes d'aquestes xarxes socials, cal iniciar sesió amb el compte d'usuari i després fer click a l'enllaç corresponent a la xarxa seleccionada. En alguns casos, és necessari omplir una petita enquesta amb els motius de la baixa abans de poder enviar la petició de la mateixa.

  • Facebook. Per a donar-se de baixa de Facebook de forma definitiva cal accedir a aquest enllaç y segui i seguir les instruccions del procés. Un cop finalitzada la tramitació de la baixa, aquesta no es realitza de forma inmediata, sinó 14 dies després d'haver-se gestionat. Així, durant aquests 14 dies, el compte està suspès i podria reactivar-se.

  • Twitter. La configuració del compte de Twitter s'esborra des de aquest enllaç, després de fer click sobre "Eliminar compte". El procés és inmediat, el que implica que després no es podran recuperar ni el compte ni les dades associades.


  • Myspace. La baixa de la xarxa social MySpace es realitza després d'accedir a aquest enllaç i posteriorment fer click a "Cancelar el compte".


  • Tuenti. La xarxa social Tuenti inclou, com Facebook, un sistema per a desactivar el compte de manera temporal, accessible des del menu de preferencies del compte, i un altre per a eliminar el compte definitivament. En aquest cas, cal accedir a aquest enllaç i seleccionar el motiu de la baixa.
  • Font: Antonio Delgado. Eroski Consumer

15/6/11

S'inicia la distribució a les escoles dels kits de la campanya "A internet posa seny"

En aquesta campanya a més d'aquest material, el CESICAT ha posat en marxa un altre vessant virtual, amb un espai web protagonitzada per 2 nens, en Cesc i la Cati on els usuaris podran consultar consells, trucs, glossari i visualitzar uns educatius, que també es podran veure al canal de youtube.

Aquesta pàgina veu completada la seva funcionalitat amb dos espais a les xarxes socials més utilitzades en aquests moments com són facebook i twitter que s'esperen que esdevinguin espais de preguntes, respostes i consells al voltant de la seguretat a Internet.

L'Ajuntament ofereix des de fa uns anys també formació sobre seguretat a internet, mitjançant el punt TIC al Palau Falguera.

D'una banda dins del seu curs d'Iniciació a Internet adreçat a adults donen petits consells i dediquen una sessió a parlar de seguretat, i d'altra banda s'organitza AULA DIGITAL: Ús segur de les noves Tecnologies, una activitat adreçada a les comunitats educatives dels centres docents d'educació primària i secundària del municipi i per donar a conèixer als infants i als seus docents entre altres aspectes uns consells bàsics de força utilitat per l'ús segur d'internet dels infants i de sensibilització pel professorat i responsables.

Aquestes sessions d'Aula Digital es van programant prèvia confirmació d'assistència per part dels centres docents que vulguin implementar una formació pràctica per als seus alumnes de "Com protegir-se quan estem connectats".



Més informació Punt Tic Palau Falguera: 936666180

14/6/11

Formació Màrqueting Ocupacional als alumnes-treballadors de la casa d'oficis.


S’ha posat en marxa el taller de Màrqueting ocupacional de recerca de feina al Punt Tic Palau Falguera. Els alumnes de aquest taller són els alumnes-treballadors de la III Edició de la Casa d'oficis “Sant Feliu Ciutat Digital”.

L'objectiu principal d'aquest taller és que els dinamitzadors/as coneguin totes
les eines sistemes per una eficaç recerca de feina”


El taller tindrà una durada de 4 sessions de dues hores, el contingut del taller és divideix:
  • Realització del Informe Cloe. Ajuda a definir el propi objectiu professional i dóna suport a un dels obstacles principals amb què es troben les persones en el seu procés de recerca de feina: dirigir els esforços d'aquesta recerca cap a una professió o sector determinats. Aquest informe és una aplicació desenvolupada pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC)

  • Realització amb 5 passos del Currículum. El Soc proporciona una eina que de forma senzilla i ràpida (30 minuts) pots obtindre el teu currículum. Al finalitzar, el podreu desar al vostre ordinador, modificar-lo i editar-lo amb un editor de textos.

  • Editar el disseny del Currículum. Crear un disseny innovador i atractiu.

  • Tipus de Cartes de presentació.

  • Conèixer i donar-se d'alta a Feina Activa.

  • Conèixer les diferents xarxes socials destinades a la recerca de feina.

  • Creació d'un Vídeo-Currículum.

Catalunya és la primera comunitat autònoma de tot l'Estat que impulsa el "CerTIC" per a persones en situació d'atur.


Aquesta formació i certificació en eines TIC es durà a terme en modalitat semipresencial, mitjançant l'empresa PUE – Projecte Universitat Empresa.

La Secretaria d'Ocupació aposta per donar més valor a la formació en l'àrea de les TIC per millorar la qualificació i les competències dels professionals i la competitivitat de les empreses. Es vol millorar el posicionament competitiu de les empreses i del sector TIC català mitjançant un model de certificacions reconegudes internacionalment.

Les accions formatives del CERTIC 2011 es duran a terme en la modalitat “blended learning” semipresencial i van adreçades a un total de 1.582 persones, amb la participació prioritària de les persones no ocupades demandants d’ocupació, sense perjudici de la participació de treballadors en actiu. Les accions de formació i certificació en les diferents eines TIC es distribuiran en 50 cursos de 30 i 60 hores, de manera semipresencial, és a dir, per Internet i a la xarxa de centres de PUE a Catalunya.

Les certificacions TIC són distincions atorgades als professionals del sector per part de les principals empreses fabricants de maquinari i programari. Aquestes certificacions representen un segell de qualitat, tant per als professionals com per a les empreses, a través de les quals els professionals poden demostrar el seu nivell de coneixement en relació amb les eines i productes específics existents en el mercat.

+ Info

9/6/11

Community Manager: venedors de fum?

Un community manager és la persona encarregada de crear, gestionar i dinamitzar una comunitat d'usuaris en Internet amb independència de la plataforma que emprin.
Poques vegades un lloc de treball ha generat tanta confusió sobre les seves responsabilitats, sou, funció...

Al 60% dels aturats els agradaria reorientar la seva carrera professional, segons AERCO (Associació Espanyola de Responsables de Comunitats Online). Aquest és un dels perfils favorits per fer-ho. Malgrat això, ningú, ni empreses, ni consultores online, tenen clar què és un community manager.

El terme "Community manager" pot tenir molts significats, fa tres anys no existia aquest terme i avui proliferen a Espanya desenes de milers de community managers.
Espanya és el primer país del món a demandar informació sobre aquest nou ofici. La crisi econòmica i la necessitat, han ajudat a "inflar la bombolla". Un professional del sector consultat culpa a les agències de publicitat per colar-se sense conèixer el terreny i als especialistes en màrqueting i comunicació en atur transformats de la nit al dia en 'experts' community managers.

El protagonisme de les xarxes socials i, sobretot, el seu trepidant increment ha portat una sèrie de conseqüències que han deixat a moltes empreses fora de joc en la seva estratègia pel que fa a la comunicació, investigació i repercussions sobre les seves marques. D'aquesta manera, moltes d'elles s'han convertit en còmplices d'una voràgine de serveis de community manager sense tarifes, ni resultats tangibles o, almenys, on empreses amb criteri conviuen amb "venedors de fum" que perjudiquen una activitat amb diversos indicadors de sobreestimació.

Moltes companyies cobren en virtut de la grandària de l'empresa, no del servei ni objectius, la qual cosa fa que la competència sigui tan alta com poc qualificada en els resultats del treball. Conviuen signatures serioses amb certa experiència amb unes altres que solament busquen tenir èxit en un moment "d'auge".

La bombolla s'infla per l'evident necessitat de participar. No obstant això, la cautela sobre com cal fer-ho, almenys al nostre país, és inexistent, la qual cosa contribuirà al fet que després de la bombolla, es reajusti.
Informació extreta de: www.elpais.com