30/9/11

Manel Carrión fa el primer lliurament de diplomes al Telecentre

Dijous 29 i divendres 30 de setembre s’ha fet el lliurament de diplomes als alumnes que han realitzat el Curs d’Iniciació al PC, impartit al Telecentre. El lliurament va estar a càrrec del Regidor en Noves Tecnologies Manel Carrión i va inaugurar així el seu primer contacte amb els usuaris del Telecentre.
En l’acte va parlar amb els usuaris i va deixar palès el seu interès en conèixer la estructura d'aquests cursos, el sistema operatiu emprat, temaris i inquietuds dels assistents al curs.
Finalitzat aquest primer mòdul formatiu arrancarà el segon basat íntegrament en l’us d’Internet, correu electrònic i en les tasques més habituals a la xarxa.
Aquests cursos tenen una durada de 14 hores, distribuides en un total de 7 sessions; estan oberts a qualsevol persona, encara que no tingui coneixements previs però que tingui ganes de gaudir de les noves tecnologies. El nostre objectiu és que l'usuari agafi confiança i seguretat en la utilització de l'ordinador.
Encara ets a temps per apuntar-t’hi: 93 666 61 80

Com a professional autònom, pime o micropime, quin interès puc tenir a Linkedin?

A Linkedin, com a molts serveis de la Xarxa, es té l'opció de crear un compte gratuït o de pagament. El paquet bàsic n'ofereix un ampli servei que proporciona beneficis en diversos àmbits, alhora que eines per a desenvolupar l'activitat. Però, en cas de necessitar-ne més el pas a Premium es pot fer en qualsevol moment.

La fitxa dels usuaris de Linkedin és molt amplia i detallada podent incloure informació personal o únicament professional. Quan es demana a algú per formar part de la pròpia xarxa de coneguts el servei demana informació relativa per establir aquest nou contacte i classificar-lo dins alguna de les activitats professionals pròpies. D'aquesta manera el servei pot suggerir uns altres contactes relatius al nou node i permetre ampliar la xarxa proporcionant nous perfils de qualitat (Networking) i amb interessos comuns que puguin suposar una millora i benefici laboral.


Totes les Xarxes Socials estableixen una connexió directa amb el correu electrònic que es proporciona en crear el compte fet que les permet trobar contactes que ja siguin enregistrats dins el portal -en cas que no trobi relació n'oferirà la opció de convidar a aquells que no trobi dins el directori-. Per tant, incloent el correu corporatiu s'estan creant noves vies de comunicació amb potencials consumidors, inversors i col·laboradors que permetran afermar relacions i obrir la porta a un espai de feedback a un entorn d'informació actualitzada de l'empresa; un espai que, a més a més, proporciona eines per demostrar les competències a l'àmbit laboral.

Entre els beneficis més directes que pot oferir tenir un espai a Linkedin cal destacar:


  • Potencia el concepte de Brandig: estratègia que sigui símbol identificatiu com a marca i valor tant per al client com per a la mateixa empresa;

  • Crear una comunitat; Ofereix un espai de Networking -o contacte d'individu a individu , d'individu a un grup o de grup a grup-;

  • Business to business (B2B) o transmissió d'informació referent a transaccions comercials electròniques;

  • Atorga presència i posicionament web;

  • Permet cercar treballadors.

Només un perfil personal d'usuari no es suficient per aconseguir desenvolupar totes aquestes tasques, per aquesta raó el servei proporciona tot un seguit d'eines molt competents:

  • Pàgina d'empresa que és visible tant per a usuaris enregistrats com no enregistrats (no limita la visibilitat i per tant arriba a més destinataris). D'aquesta forma hom es pot fer seguidor i rebre informació de serveis, oportunitats laborals i productes. Aquest espai permet gestiona les ofertes de feina i establir contacte amb altres empreses i clients.

  • Grups públics i privats.

  • Anuncis patrocinats.

  • Preguntes i respostes: Els usuaris poden fer qüestions on nosaltres com a professionals podem donar respostes acurades i que demostrin experiència a l'àmbit i amplis coneixements.

  • Eines de selecció de personal.

  • Eines per fer i rebre recomanacions professionals.

Per tant, una bona gestió de continguts i recursos d'una Xarxa Social Professional com és Linkedin pot estalviar moltes hores de feina, de difusió i promoció alhora que proporciona un mitjà que unifica vies de comunicació i interactuació.

29/9/11

Nou lliurament de diplomes al Punt TIC


Al finalitzar cada un dels dos mòduls d'iniciació, fem la entrega d'un diploma de aprofitament de les classes. En aquesta ocasió hem fet la entrega de diplomes del modul d'iniciació a l'ordinador.



En el curs d'iniciació formem dels següents temes:


  • Introducció. Definició. Conceptes bàsics. Engegar i apagar el pc.

  • L’escriptori. Ús del Ratolí i el Teclat. Programes bàsics: Calculadora i Llibreta.

  • Programes, fitxer i carpetes. Treball amb finestres i creació de carpetes.
  • Operacions bàsiques amb Carpetes i Fitxers. El botó dret del ratolí.
  • Mesures de la informació i dispositius d’emmagatzematge. Guardar un fitxer.
  • Aplicacions avançades: Processador de textos i Full de Càlcul.
  • Aconseguir Programes. Problemes amb l’ordinador. Webs recomanades.

    La propera setmana començarem la segona part del modul, Iniciació a Internet

28/9/11

Cinc eines per gestionar contrasenyes online

Malgrat la tendència creixent a unificar les identificacions en diferents serveis per mitjà de coses com Oauth, Facebook connect i similars, amb la nostra vida cada vegada més en el núvol es fa indispensable mantenir en lloc segur però convenientment accessibles el rest de contrasenyes que anem inserint per aquí.

Com varem parlar en l'anterior entrada existeixen diferents solucions, tant online com a offline, per mantenir assegurances les vostres dades. Avui parlarem sobre cinc eines gratuïtes disponibles a la xarxa, perquè pugueu accedir a elles des de qualsevol part.

Fa tan sols uns anys, ningú s'hauria plantejat deixar les seves contrasenyes en un ordinador que no fos el seu. Però l'imparable avanç d'Internet i l'àmplia varietat de dispositius amb connectivitat va acabar convertint el que era una possibilitat en una necessitat: accedir des de qualsevol part a les nostres dades d'ingrés.

A l'hora de triar un servei, hem de tenir diversos elements en compte: que s'accedeixi per https, que sigui segur i reconegut i que sigui senzill i ràpid d'utilitzar.

Passpack




LastPass





Clipperz



Mitto




Android: descobreixen 5 aplicacions que roben dades dels usuaris en 60 segons

BitDefender ha donat la veu d'alarma en descobrir que cinc aplicacions oficials de Market roben les dades dels seus usuaris en menys de 60 segons.
Les cinc aplicacions es presenten com a serveis espies que permetran a l'usuari realitzar un seguiment i obtenir informació privada de tercers. Un cop descarregades, roben la informació pròpia de l'usuari quan executa el programa. No només això, des de BitDefender avisen que els programes són capaços d'enviar la informació al propietari de l'engany en menys de 60 segons.
Per si no fos greu l'engany, el programa accedeix a:
  • Historial de navegació de l'usuari
  • Trucades rebudes o realitzades
  • Trucades perdudes
  • Arxius emmagatzemats
  • Altres serveis d'emmagatzematge
Els usuaris que hagin caigut en el parany es dirigiran a la web del creador amb la finalitat d'obtenir informació d'ell.
La web d'aquestes aplicacions conté els paquets d'informació robada. A més, es demanen 5 dòlars per recuperar la informació personal o bé s'adverteix que les dades seran eliminades.
L'important és mantenir un mínim de control sobre els smartphones i les aplicacions que descarreguem. És preferible assegurar-se que el que volem no és un engany. Igual amb les dades que continguem en els telèfons mòbils, afegir tota la seguretat que es pugui o xifrar en la mesura del possible la informació rellevant ens evitaria problemes com el qual avui tractem.

Font d’informació: www.bitelia.com

Què és Linkedin?

Mantenir contacte entre les persones és la condició indispensable per a poder establir algun tipus de relació. Les relacions que hom estableix estan supeditades a l'entorn i tot i encara que es guanya afinitat a mida que es comparteixen gustos i interessos, no sempre les persones que més a prop es tenen són les que poden oferir noves vies laborals.Les Xarxes Socials són entorns que proporcionen eines per establir – o restablir- contacte amb més persones, que poden no ser tan properes i que, d'altra banda poden obrir un nou ventall d'opcions laborals.

Facebook proporciona opcions per aconseguir profit a l'àmbit professional, si més no disposa de les eines i n'hi ha que les aprofiten. Per una altra banda pot semblar poc seriós o professional. Una alternativa pot ser Google+, tot i que el perfil per a empreses encara no està optimitzat -obrirà portes properament-. Existeixen, però, Xarxes Socials estrictament professionals. Aquest és el cas de Linkedin.



Linkedin és actualment la Xarxa Social Professional més gran del món. Funciona partint d'una relació laboral per establir contacte entre els nodes -cadascun dels usuaris membres de la xarxa- i la seva finalitat és ajudar a intercanviar coneixements, idees i oportunitats amb una tramat de contactes de confiança. Té presència a més de 200 països i disposa de més de 2 milions de perfils d'empresa entre uns 120 milions d'usuaris.

És un fet que les empreses cerquin els seus candidats a Internet (segons un estudi recent de Career Enlightenment el 92% dels responsables de RRHH), per obtenir una informació addicional de la persona i descartar perfils que no s'adaptin a les seves expectatives. Nombrosos estudis indiquen que entre un 50% i un 75% dels treballs es troben a través de les xarxes de contactes, es a dir: quan sorgeix la necessitat d’un treballador els responsables de selecció de personal comencen primer pels seus contactes i no pas penjant una oferta de vacant a una borsa de feina virtual. Per aquesta raó les Xarxes Socials són una font d'informació molt valorada i el 89% de les empreses enquestades afirmen cercar-hi els seus candidats: a Linkedin (86%), Facebook (60%) i a Twitter (50%).



Com a professional autònom, pime o micropime, quin interès puc tenir a Linkedin?

27/9/11

L'eina per guardar totes les teves contrasenyes en el núvol

Cada dia estem apuntats a més serveis en internet que requereixen de contrasenya. Email, Facebook, Twitter, un altre munt de xarxes socials i llocs que visitem diàriament com a blocs, fòrums i altres que requereixen utilitzar nom d'usuari i contrasenya per ingressar.

Clipperz, una eina en el núvol que et permet tenir guardades en lloc segur totes les contrasenyes i usuaris dels teus comptes. L'eina és molt senzilla d'utilitzar, el primer és crear un compte nou. Ens demana un nom d'usuari i una frase clau que ha de ser llarga per tenir més seguretat. Una vegada introduïts aquestes dades punxem a registrar-nos. Una vegada fet això, ens retorna un missatge que ja estem registrats. L'aplicació funciona amb targetes, hem de crear una targeta nova per cada nou usuari i clau que tinguem intenció de guardar. Els passos són molt senzills, punxem a agregar nova targeta i després triem el tipus de targeta que volem crear, l'aplicació permet varis.

Per crear una contrasenya d'accés a qualsevol web només hem de punxar en aquesta categoria i introduir les dades que ens demana. Quan acabem punxem a guardar i ja tenim guardada nostra primera targeta, només cal repetir aquests passos per cadascuna que vulguem guardar, en iniciar l'ús de l'aplicació serà dura, però després només caldrà anar afegint aquells llocs en els quals ens anem donant d'alta.
Quan hem acabat tindrem totes les nostres contrasenyes en lloc segur i accessibles per nosaltres des de qualsevol lloc per poder accedir on vulguem.

Oficina de seguretat de l'internauta


L'Oficina de Seguretat de l'Internauta (OSI) és un servei promogut per l'Institut Nacional de Tecnologies de la Comunicació (Inteco) per dotar de continguts i informació sobre noves tecnologies a tots els usuaris d'Internet que tinguin dubtes o problemes relacionats amb la seguretat informàtica o la privadesa. Aquest servei públic fomenta la prevenció de riscos enfront de determinats problemes informàtics.

Des de l'assetjament on line a les xarxes socials a les pàgines de phishing, o les estafes per correu electrònic, els riscos a la Xarxa es renoven amb cada avanç tecnològic, i si ben els nivells de seguretat són alts i s'apliquen amb eficiència, no vénen malament certs consells útils a l'hora de, per exemple, comprar per Internet. Aquesta és una de les funcions que vol complir la OSI, que també compta amb una pàgina a la xarxa social Facebook i un compte en Twitter, on es publiquen les últimes informacions i recursos disponibles a la pàgina web.
També compta un servei d'ajuda personalitzada i resolució de consultes també pot realitzar-se de forma telefònica en el número 901 111 121.
La resta d'informació disponible es completa amb una guia ràpida de consells i bones pràctiques, com desinfectar un ordinador de virus i programari maliciós. També ofereix informació sobre l'ús de telèfons mòbils i smartphones. Quan s'utilitza la pàgina en un primer moment, convé realitzar el test Comprova el que saps, que posa a prova als usuaris en situacions quotidianes en l'ús d'Internet.

Font d’informació: www.consumer.es

Telecentre i Android

Molts usuaris tenen dubtes sobre com fer servir el sistema operatiu Android al seu smartphone o al seu Airis Kira N8000 promoció de La Vanguardia i d'altres dispositius.

Dubtes com:
  • Com funciona l’Android Market?
  • Com instal·lar un GPS gratuït
  • Com connectar-se a Internet mitjançant Wifi
  • Com instal·lar aplicacions per l’Android...
Cada dia són més els usuaris que arriben al Telecentre Palau Falguera per buscar una resposta als dubtes abans esmentats.
Les dinamitzadores del telecentre són la guia perfecta per a ajudar als usuaris a entendre i fer servir aquest sistema operatiu. Els dubstes els solventem a l’horari d’accés lliure.

El Punt Tic està a la teva disposició!

26/9/11

Aniversari d'un usuari d'accés lliure habitual

Avui tenim el plaer de celebrar l'aniversari amb Pedro Bravo Aznar un usuari habitual del Punt Tic Palau Falguera en l'horari d'accés lliure. Li encanta investigar per la xarxes totes les novetats sobre ciència i temes d'actualitat nacional e Internacional. Amb motiu del seu aniversari hem volgut conèixer de primera ma la seva experiència al Punt Tic:


  • Pedro, que tal la teva experiència a l'hora de celebrar el teu aniversari navegant per la xarxa?
    Doncs en part es una casualitat, per que tots el dilluns i dimecres acostumo a vindre a l'accés lliure per tal de buscar informació sobre ciència. Peró molt bé es un plaer anar fent anys i continuar venint al Punt Tic

  • Des de quan utilitzàs l'horari d'accés lliure?
    Doncs fa cosa de 3 anys mes o menys.

  • Principalment perquè l'utilitzàs?
    Per entreteniment

  • Recomanaries el Punt Tic altres usuaris?
    Si per que és un servei que ens permet fer us dels ordinadors amb la ajuda de les dinamitzadores.
    Doncs des de el Punt Tic li desitgem moltes Felicitats!!!!

Últims dies per obrir les inscripcions per presentar-se a l’examen del nivell 3 (avançat) ACTIC

El proper divendres 30 de Setembre s'obrira el període d'inscripcions per tal d'acreditar el nivell avançat d'Actic (Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Aquest nivell capacita el ciutadà per innovar, compartir coneixements i donar suport en l’ús de les TIC. Així mateix, garanteix que l’aspirant té un coneixement avançat en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) davant qualsevol empresa o administració pública i el seu caràcter especialitzat pot ser molt útil a l’hora d’avaluar les aptituds d’una persona per ocupar un lloc de treball amb unes característiques específiques.

La prova d’avaluació es farà al Telecentre Punt TIC Palau Falguera o en qualsevol dels centres col•laboradors ACTIC de Catalunya. L’aspirant es pot avaluar, si ho desitja, de totes cinc competències, a partir d’única una sol•licitud i taxa. La prova es fa en una o dues sessions, segons les competències que calgui avaluar, i el certificat s’obté en el moment en què s’aproven dues competències. Aquest certificat és acumulatiu, ja que s’hi afegeixen les competències que es vagin acreditant.

“Bookboon” descàrrega de llibres gratis per a la universitat, els negocis o sobre viatges




Bookboon és una pàgina web que ens permet descarregar infinitat de llibres i material de referència de forma totalment gratis, a canvi de registrar-nos en ella clar.

El lloc web està dividit en tres categories en les quals podem buscar el material que necessitem:
Llibres de text: aquí podem introduir en el cercador la temàtica que vulguem: medicina, economia, Internet, la qual cosa necessitem o se'ns passi pel cap); negocis o guies de viatge. En cadascuna de les categories hi ha un menú a l'esquerra amb les diferents temàtiques en les quals hi ha llibres disponibles (comptabilitat, biologia, bioquímica, càlcul, enginyeria electrònica, etc.).

En Bookboon se'ns dóna la possibilitat de conèixer també els ‘best-sellers’ més descarregats, com és el cas a dia d'avui dels llibres sobre ‘C Programming in Linux’ o ‘Atmospheric Pollution’ per si ens interessa fer-los un cop d'ull. També podem canviar l'idioma de la pàgina si ho volem, ja que està disponible en nou llenguatges.

Community Manager

Avui 26 de Setembre a les 9:30 a Can Maginàs ha tingut lloc una sessió informativa del nou projecte de Desenvolupament de competències sobre el perfil de Community Manager: El projecte compaginarà sessions grupals i d'atenció individualitzada per anar elaborant el perfil professional orientat a la figura de Community Manager.

La formació s'impartirà a l'Aula Sant Feliu els mesos d'Octubre i Novembre i tractarà temes com: Oportunitats de l'ocupació, Definició del perfil de Gestor de Comunitat Virtual, Pla de millora competencial, Estratègies de desenvolupament de competències transversals clau, Simulació de procés de selecció de competències.







La massiva transferència de dades a la web 2.0 i el constant augment d'afluència a les Xarxes Socials ha fet imprescindible la creació d'una figura responsable, capacitada per crear o establir canals de comunicació entre les empreses i les usuaris-consumidors, gestionar-les i alhora dinamitzar les comunitats d'Internet a qualsevol plataforma. Aquesta figura de recent creació rep el nom de Community Manager o Responsable de Comunitat.

Per aquestes raons el Community Manager és una de les ocupacions més demandades del moment i ha crescut exponencialment els darrers any: al 2010 es van multiplicar gairebé per 8 les ofertes i tot apunta a que aquest present any segueix creixent.

No obstant el Community Manager no és l’única figura nascuda de les necessitats de la Xarxa, algunes parteixen d’aquesta com ara el Recorder Manager, un altra figura emergent amb molt pes als mercats laborals dels EEUU i que ja comença a fer eco als Europeus. Però n’hi ha més: heu sentit a parlar algun cop dels Dinamitzadors de Xarxes, e-moderador o els Content Curator?

Què és un Punt TIC? Qui som, què fem

El Punt Tic Palau Falguera és un espai públic dotat amb 12 ordinadors, on hi ha l’opció de connectar-se a Internet o qualsevol consulta relacionada amb les Noves Tecnologies.
Compta amb altres equipaments necessaris per accedir al món informàtic: impressores, escànners i Wifi, webcam, lectors DNI-e...
La dinamitzadora del telecentre guia, ajuda i dóna suport als usuaris per resoldre tots els seus dubtes informàtics.
Som una xarxa única, integrada per diferents centres, espais i punts que tenen en comú la posada a disposició de la ciutadania que els envolta d'un equipament i del personal necessari per accedir a les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) i dinamitzar el seu entorn.
La missió de la xarxa és oferir un punt d'accés a les TIC obert a tothom, que dinamitzi el seu entorn, d'una banda, i d'una altra, detectar les necessitats socials i empresarials del territori, per promoure l'adquisició del coneixement i la divulgació dels avantatges de l'ús de les TIC entre la ciutadania, administracions locals, entitats i empreses.

Primer aniversari de Kubuntu al Telecentre

Es compleix un any des que el Telecentre estrenés dualitat de sistemes operatius en els seus equips. És a dir la convivència de Windows i Kubuntu. Windows per a les accions formatives i Kubuntu en l'espai d'accés lliure per als seus usuaris. Fa un any als usuaris els va sorprendre aquest nou sistema operatiu però aviat es van fer al seu ús, sense més complicació que haver d'accedir al sistema utilitzant un nom d'usuari i contrasenya.
En els últims anys, Ubuntu (Kubuntu) és la distribució de Linux més popular de totes i ha contribuït notablement en el desenvolupament d'un sistema operatiu amigable que és capaç de competir en igualtat de condicions amb qualsevol programari comercial.
Ubuntu compta amb excel.lents paquets de programes com: GNOME, Firefox i OpenOffice.org, els quals han estat actualitzats des de les primeres versions.

Animeu-vos a provar el Kubuntu al Telecentre!

23/9/11

Crear, Innovar i Emprendre

En col·laboració amb Radio Sant Feliu, hem programat una sèrie de sessions quinzenals amb la finalitat de sensibilitzar a la ciutadania i teixit socioeconòmic local envers la innovació i la emprenedoria, social i empresarial.

Així tractarem de temes com la seguretat a la xarxa, geolocalització, realitat augmentada, video i internet, xarxes socials, llibres i literatura digital,
TIC i formació,... A les properes setmanes us informarem de les següents sessions. I cada setmana us enviarem l'enllaç al podcast de la secció.

Avui hem fet la primera de les sessions
: SEGURETAT A LA XARXA, en la que Jordi Batlle, profesional de la privacitat i seguretat de la informació, i Mireia Usart i Alicia Cañellas d'Educolab dedicada a la creació i impartició de cursos i tallers de “Formació amb TIC” en l’àmbit de l’educació formal i informal, ens donen claus i consells de com utilitzar internet d'una forma més segura.

El programa el podeu sentir al 105.3 FM i online des de Radio Sant Feliu

Aquí us deixem el programa d'avui. Desitjem que us agradin! Esperem els vostres comentaris i que ens feu propostes respecte futurs continguts!!



Racó “Wifi” imprescindible al telecentre Punt Tic

Cada vegada més sovint els usuaris que finalitzen els cursos d'iniciació tornen al Telecentre en l'horari d'accés lliure per assolir coneixements sota el suport de les dinamitzadores. Els usuaris utilitzen la zona del Racó Wifi per connectar-se a internet amb el seu portàtil, la seva eina de treball a casa.
Des del Telecentre promocionem aquesta pràctica venir en horari lliure perquè ens sembla que és la millor manera d'apendre. Som un servei esta actiu i obert sempre disponible a l'abast del ciutadants de Sant Feliu.
Dia a dia els usuaris porten el seus dispositius portàtils per poder tenir accés a Internet i així resoldre tots els seus dubtes, treballar, reunir-se amb l’ajuda sempre de les dinamitzadores del telecentre.

Horari accés lliure:
Dilluns a divendres: 12:00 a 13:30h
Dilluns a dijous: 17:00 a 18:00h

Tramitació electrònica: Continguts del curs

En els cursos de tràmits On Line els alumnes coneixen com portar a terme un seguit de tràmits des de diferents webs: Ajuntament, Diputació, Generalitat, Estat, coneixen els certificats digitals IDCAt i dnie, a més surten del curs amb nocions de signatura electrònica.

La web de l'Ajuntament disposa d'una seu electrònica, un apartat on es pot trobar un seguit de tràmits que es poden realitzar amb l'administració.

Dins de la seu electrònica de l'ajuntament els usuaris aprenen com sol·licitar la recollida de mobles i estris domèstics, sol·licitar un certificat de residència o convivència, Pagament d'impostos i multes i Domiciliació bancaria de tributs.



Peró això no es tot, al web podeu trobar una serie d'enllaços d'interès que poden servir per fer diversos tràmits: Renovació demanda d'ocupació, demanar hora al metge, consultar el saldo de punts de la DGT entre d'altres.

També es coneixen els tràmits que els hi ofereix la web de la Diputació, Generalitat i la Estatal (sol·licitar la vida laboral, pagaments en línia, canvi de metge etc.)

A mes a mes els usuaris aprenen a com instal·lar els seus certificats digitals i a fer signatures electròniques amb word, openoffice i amb l'eina web de catcert.

Al finalitzar el curs se'ls hi explica que dins del Moodle trobaran un recull de fitxes sobre tràmits OnLine i en poc temps trobaran un manual de instal·lació idcat, dnie i signatura electrònica.





Per accedir al moodle l'únic requisit es estar registrat prèviament i a partir d'això ja podràs accedir als materials!

Si esteu interessats en realitzar aquests curs truqueu al 93 6666 180 i us informaran!

22/9/11

Simuladors de prova Actic


Et prepares per realitzar l'acreditació Actic però no estas segur al 100% per quin nivell realitzar-la?

Doncs a la xarxa ja existeixen empreses que han desenvolupat simuladors que reprodueix de la forma més fidedigna tot allò que es trobarà a l’hora de fer l’examen.
Amb aquest simuladors podràs preparar-te i familiaritzar-te amb l'entorn de la prova. Per poder afrontar l'examen amb garanties també tens la possibilitat de realitzar una prova de nivell que et permetrà saber quin és el teu nivell de preparació, els teus punts més forts i quins són els més dèbils.

Per a triar una simulació, tant sols cal que busqui aquella que li pot interessar atenent els següents paràmetres:

  • L’idioma,

  • El nivell de l’acreditació,

  • El tipus de simulació i el nombre d’intents a realitzar.

Esperem que pròximament aquests simuladors estiguin en xarxa de forma gratuïta.

EMPRENEDOR XXI DIGITAL: UNA OPORTUNITAT ÚNICA PER CREAR LA TEVA EMPRESA AMB ÈXIT

“La Caixa”, Barcelona Activa, el Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, Barcelona Digital Centre Tecnològic, Microsoft, Osborne Clarke i PIMEC posen en marxa la primera edició d’EmprenedorXXIDigital, un programa de creació d’empreses en l’àmbit de les tecnologies digitals i Internet en el seu sentit més ampli: telecomunicacions, internet, entreteniment, media i mobilitat.

El programa EmprenedorXXIDigital us permetrà avaluar i posar en marxa la vostra idea de negoci a través de l’elaboració d’un pla d’empresa i, també, us podreu beneficiar d’accions de:

  • Formació
  • Tutorització
  • Mentoring
  • Accés a finançament
  • Relació amb els principals agents del sector
  • Coneixement d’emprenedors d’èxit

Per tant, és una oportunitat única:

  • Per posar en marxa la vostra empresa
  • Per ampliar la xarxa de contactes i relacions
  • Per desenvolupar competències directives
  • Per accedir a vies de finançament
  • Per accedir al mercat global

Tots els participants optareu a un premi que facilitarà l’inici de la vostra activitat, que consistirà en una dotació econòmica i un conjunt d’accions de formació, internacionalització, finançament, comunicació i incubació.
La inscripció ja està oberta i finalitza el 9 d’octubre de 2011
Per inscriure-us heu d'omplir la sol•licitud de participació que trobareu a www.emprenedorxxidigital.cat

21/9/11

Dubtes respecte el nivell 3 (avançat) de l’ACTIC

Quan es poden realitzar les inscripcions del nivell 3 (avançat)?
El proper 30 de setembre s’obriran les inscripcions per presentar-se a la prova del nivell avançat. Les primeres competències disponibles seran la C4 (tractament de la informació escrita) i la C6 (tractament de la informació numèrica).

Quines competències s’acrediten en el nivell 3?

El certificat d’aquest nivell acredita un domini avançat de les tecnologies de la informació i la comunicació respecte, com a mínim, dues de les competències que la persona interessada ha de triar entre les competències C4 a la C8.




En quantes competències del nivell avançat puc inscriure’m?
L’aspirant es pot avaluar, si ho desitja, de les cinc competències, fent una sola sol·licitud i un únic pagament de la taxa.



Quan s’obté el certificat del nivell avançat?
El certificat s’obté en el moment en què s’aproven dues competències. Quan l’aspirant obtingui el resultat d’apte/a per a una nova competència, podrà descarregar-se un nou certificat on aquella quedi incorporada a la llista de competències acreditades.



La prova del nivell avançat es fa en diferents sessions?
La prova d’avaluació corresponent al nivell 3 es farà en una o en dues sessions, en funció del nombre de competències en les que l’aspirant vulgui avaluar-se. Cada sessió consisteix en 1, 2 o 3 blocs d’activitats, relatius respectivament a cadascuna de les competències que s’avaluen en la sessió (cada bloc d’activitats té una durada màxima de 35 minuts).



Què passa si s’obté el resultat d’apte/a en una única competència del nivell 3?
Si l’aspirant obté el resultat d’apte/a en una única competència, el resultat serà vàlid fins que no s’actualitzin els continguts d’aquesta competència. Quan obtingui el resultat d’apte/a en una altra competència podrà descarregar-se el certificat del nivell 3.


Si l’aspirant obté un resultat de no apte/a en una competència del nivell 3, pot tornar a examinar-se d’aquesta competència en la segona sessió de la prova?
No, haurà de presentar una nova sol·licitud. Les competències a avaluar en una segona sessió han de ser diferents de les que han estat objecte de la primera sessió i de les que eventualment s’hagin acreditat en proves anteriors.

Continuen els cursos de tramits OnLine

Com ja sabeu des de fa unes setmanes es realitzen a la Torre del Roser una serie de cursos relacionats amb fets vitals.

El passat dimarts per la tarda es va iniciar un nou curs on els usuaris van assistir amb moltes ganes i fins i tot van intercanviar les seves impressions sobre tramitació electrònica.

Alguns es venien amb certa inseguretat a l'hora de donar les dades per Internet sobretot de fer comptes al banc o compres per Internet, van sortir amb una mica mes de seguretat que esperem que en les darreres sessions tinguin mes confiança per realitzar aquest tipus de tràmits.

Altres alumnes usuaris dels certificats digitals van comentar algunes millores que creuen que es podrien implementar, com per exemple que sigui mes senzilla la seva instal·lació.

Durant les darreres sessions els alumnes coneixeran mes sobre els tràmits On Line, seran autònoms a l'hora de realitzar diversos tràmits per Internet i sortiran del curs saben una mica més sobre els certificats digitals, Instal·lació, utilització i com realitzar una signatura electrònica.

Durant els mesos de Setembre a Desembre s'impartiran aquests cursos en els següents horaris: Pels matins s'impartiran dos grups Dimecres i Divendres de 9:00 a 11:00, Dilluns i Dimecres de 11:30 a 13:30. També si ho preferiu podeu assistir aquests cursos per la tarda Dimarts i Dijous de 17:00 a 19:00.

Si Vols fer tràmits per Internet sense necessitat de desplaçar-te a les administracions truca al 93 6666 180 i t'informarem!.

QTranslate: el teu traductor personal per Windows

Sovint ens topem amb textos en diferents idiomes. Alguns els entenem perfectament, però uns altres se'ns ennueguen, per la qual cosa hem d'anar al diccionari o al traductor online de torn.
QTranslate integra Google Translate, Microsoft Translator, Promt Mobile, SDL i Yahoo! Babel Fish, cinc traductors gratuïts disponibles via web i compatibles amb la majoria d'idiomes que trobaràs en Internet.

La particularitat de QTranslate és que, a més de poder enganxar paraules i textos en la finestra principal del programa per traduir-los, s'integra als teus programes de Windows. Així, quan seleccions una frase, apareix la icona de QTranslate per traduir-la.

QTranslate detecta l'idioma a traduir, i per la teva banda pots escollir entre diversos idiomes, en el nostre cas el castellà (Spanish en QTranslate). A més de traduir el text, pots buscar-ho en Google i fins i tot reproduir-ho en veu alta amb el lector integrat. Així evitaràs haver de llegir la traducció o la paraula original. QTranslate ho farà per tu i en diferents idiomes. També disposa d'un historial per recuperar traduccions prèvies.
I per escriure paraules amb símbols d'altres idiomes, QTranslate ve acompanyat d'un teclat virtual adaptable a l'idioma en qüestió.

Font d’informació: www.onsoftware.softonic.com

Des del Telecentre donem 10 consells per comprar per internet

Són molts usuaris els que encara tenen por en realitzar les seves compres a través d'Internet. La por i la desconfiança són els principals motius pels quals molts internautes encara no han realitzat la seva primera comprar per Internet.

Seguint els consells de Centre Europeu del Consumidor, volem donar-vos 10 consells per comprar per Internet.
  • Dedica-li temps: no comprar per impuls; és millor fer un cop d'ull a unes quantes webs i comparar preus i condicions.
  • Intuïció: més que intuïció, sentit comú. Si alguna cosa té un preu massa baix per ser real, desconfia.
  • El lloc: no et fiïs de les empreses que no tenen adreça física o que només faciliten un nombre de mòbil per contactar. Si existeix una adreça física tracta de verificar-la, revisa en una llista de carrers si realment existeix.
  • Webs estrangeres: presta el doble d'atenció quan es tracta d'un lloc web d'un altre país, ja que la legislació vigent quant a política de privadesa o transaccions comercials pot ser diferent. Si hi ha algun problema i es tracta d'un estat membre de la UE pots demanar informació en el Centre Europeu del Consumidor, sinó posa't en contacte amb l'ambaixada del país corresponent.
  • Seguretat: observa la barra de navegació, una web segura és aquella que porta les lletres “https://”. La “S” del final indica que és un lloc segur. També fixa't si a peu de pàgina, en el teu navegador apareix la imatge d'un cadenat tancat o una clau, això indica que estàs en una connexió segura. També és un indicador el lema “Secure Socket Layer (SSL)”.
  • Condicions: informa't bé de les condicions de contractació o compra del producte. Les empreses estan obligades a oferir aquesta informació si tens algun dubte contacta amb ells. Has d'informar-te sobre què ocorre si has de retornar el producte, qui paga les despeses d'enviament, si hi ha restriccions geogràfiques en els lliuraments, formes de pagament, etc.
  • Informa't i llegeix: llegeix la política de privadesa i seguretat del lloc. Totes les empreses que ofereixen els seus serveis en Internet han d'explicar quin és la seva política de privadesa i què fan amb les nostres dades personals.
  • Discreció, no donis més dades: proporciona la mínima quantitat possible de dades personals. Evidentment hi ha informació com el teu nom i la teva adreça que són necessaris per a la compra.
  • Pagament: el pagament per Internet té el mateix risc que les compres per telèfon o per catàleg. La manera més segura és el pagament contra-reemborsament, que treballa amb diners en efectiu. El risc de la targeta és exposar el nostre nombre en una xarxa com a Internet, per a això és necessari que comprovem que la connexió és segura. Afortunadament cada vegada més bancs implementen nous sistemes de seguretat (les contrasenyes de pagaments per Internet) que impedeixen que qualsevol que tingui el nostre nombre de targeta pugui fer pagaments per la xarxa.
  • Còpies: finalitzat el procés de compra, ha d'aparèixer una pàgina que resumeix la teva compra o fins i tot se t'enviarà un correu de confirmació. Conserva còpies d'aquests justificants de les operacions que has realitzat. Seran el teu rebut i una prova en cas que calgui reclamar.

Font d’informació: www.blog.avantine.com

20/9/11

Apps recomanades per a un bon curs acadèmic

Tornar a les classes després de l'estiu sol ser un suplici per als nens, però també ho és per als seus pares. Comprar els llibres, bolígrafs, agendes i una infinitat de material escolar que omple el carro de la compra i la factura.
Afortunadament, els mòbils i tauletes actuals tenen disponible una ingent quantitat d'aplicacions que poden fer-ho bastant més suportable, tant als nens com als pares.

Et recomanem les millors apps per a la volta al col·le (o l'institut, o la universitat...), per a tot tipus de plataformes.

Agendes i calendaris:
Un clàssic a l'hora de renovar el material escolar és l'agenda escolar: un calendari en forma de llibreta en el qual apuntar els deures, exàmens i excursions.
InClass per iPhone i iPad, amb format llibreta, amb un munt de funcionalitats. Pren anotacions, fes fotos, comparteix textos en xarxes socials, gestiona tasques i alarmes... La millor de totes.Homework per Android, un complement perfecte per a la teva agenda escolar, amb gestió de tasques. Inclou una manera per a professor: perquè no només els nens sofreixen la volta de les classes.

Per a notes ràpides, ColorNote i Catch Notis per Android són excel·lents.

Processadors de text, fulls de càlcul i presentacions:
Les clàssiques suites d'ofimàtica com Office, amb els seus programes per crear documents de text com Word, de càlcul com Excel, o de presentacions com Power Point, tenen també versions mòbils.Evernote per Android, iOS, Symbian, BlackBerry i Windows Phone. Una opció altament interessant per la gran compatibilitat entre dispositius, la seva interfície intuïtiva i el seu bon funcionament.
Google Docs està disponible com a aplicació nativa només en Android, encara que és possible accedir a la seva versió mòbil amb la resta de sistemes operatius des de docs.google.com.
Documents to Go és una opció interessant per Android, encara que la versió gratuïta no permet editar documents, solament visualitzar-los.

Traductors:
iSpeech Translator per BlackBerry et sorprendrà per la seva eficàcia, sobretot en espanyol-anglès. No solament tradueix, també et llegeix textos.
Traductor de Google, per Android i iPhone. El desenvolupador Binu ha fet un excel·lent port per Java.
Traductor o Polyglot per Windows Phone són també bones opcions de traducció amb desenes d'idiomes, com l'espanyol, l'anglès, el francès o l'alemany.

Enciclopèdies i material didàctic:
En el teu curs acadèmic segur que et vas a afartar de llegir. Encara que et recomanem usar lectors de tinta electrònica, per a moments puntuals els telèfons i tauletes et poden servir.
Per iOS, usa iBooks (l'aplicació oficial d'Apple) i Kindle. Per Android, Aldiko i Kindle són les millors opcions. Per Windows Phone, tens també l'opció de Amazon, Kindle. Per a la premsa diària, la millor opció ara com ara és iPad amb Orbyt i Kiosko i més.

I si vols informar-te, quin millor que Wikipedia, l'enciclopèdia que fem entre tots. Disponible en versions no oficials per iPhone, Android, Symbian i Windows Phone.

I no t'oblidis de les calculadores!

Xarxes i economia

Un estudi realitzat per Espanya Connecta ens informa del creixement vertiginós dels negocis online des de l'eclosió de les xarxes socials, així com de les projeccions que situen a la xarxa com la plataforma més rellevant en el marc de la innovació empresarial.
És possible aventurar-nos a reflexionar sobre aquestes plataformes que resulten increïblement efectives per aconseguir que la nostra marca es transformi en un referent i per comptar amb una xarxa de contactes de la interacció dels quals es pugui aconseguir la identificació de noves i constants oportunitats; de negocis i… d'aprenentatge.

Avui, de la mà de la conjuntura actual i quan totes les projeccions situen a les Tic´s com l'únic mercat on es genera ocupació, l'espectre de professionals, marques i nous negocis no fa sinó augmentar.
Si analitzem les xifres podrem arribar a conèixer l'entramat actual en el seu conjunt i, gràcies a aquest coneixement, elaborar l'estratègia de màrqueting més encertada per als nostres objectius, i per satisfer les necessitats del nostre públic objectiu.

Facebook:
El 93% de les empreses l'utilitza
Usuaris (750 milions)
Disponibilitat d'accés a dades segmentades, la qual cosa permet la identificació específica del model publicitari utilitzat per satisfer la demanda
Plataforma destinada a l'exposició de les marques

Twitter:
La xarxa social amb major volum d'informació compartida per segon i la més utilitzada pels usuaris mòbils. Twitter s'utilitza amb finalitats pedagògiques i d'investigació i s'ha consolidat com una de les millors plataformes per construir un bon branding.
En línies generals els usuaris utilitzen Twitter pel seu dinamisme, la qual cosa comporta un alt nivell d'informació (educació, coneixement i innovació) però a més, Twitter es consolida com un dels màxims estendards de l'acció social, sent avui la plataforma més eficient per mesurar la influència i certament indispensable.

YouTube:
És indiscutible i continua a l'alça situant a aquesta eina en el tercer lloc per nombre d'usuaris, si bé és cert que existeixen dos factors que fan presagiar un creixement vertiginós per YouTube:
D'una banda tenim la integració del vídeo com a part dels continguts – variables sobre les quals es consolida la nova publicitat- que ens ha arribat amb l'eclosió de la influència com a variables essencial de la nova classificació.
I per l'altre, l'increment que s'aquesta experimentant després de la posada en escena de Google+ qui ja ha informat que un 20% dels usuaris de la plataforma té previst la implantació de noves estratègies de publicitat durant el proper exercici.

Linkedin:
Parlar de Linkedin és parlar d'entramat professional, les noves funcionalitats amb les quals la xarxa social ha sorprès durant aquest convuls exercici 2011 han catapultat a aquesta plataforma fins al lloc més rellevant en el marc de la recerca d'ocupació (generació de noves aliances).
No obstant això amb Linkedin s'està vivint una doble funcionalitat de gran rellevància; si bé és cert que la xarxa social està pensada per al màrqueting de negocis, un 44% de les marques que ho utilitzen, han aconseguit crear campanyes de màrqueting i publicitat en paral·lel amb la recerca de nous “talents”.

Font d’informació: www.hatsnew.com

19/9/11

Les noves tecnologies al abast de tothom

Al Punt Tic Palau Falguera, intentem que totes les persones tingui al seu abast una formació inicial per tal de començar el seu propi camí per el mon tecnològic.

Aquesta formació inicial consta de dos cursos. Que tenen una durada de 7 sessions de dues hores cadascuna. Un total de 14 hores per curs.

  • Iniciació a l'ordinador
  • Iniciació a Internet

També impartim tallers i seminaris de temes relacionats amb les noves tecnologies:

  • Taller de Fotografia Digital
  • Taller de Fotografia Digital i Retoc Fotogràfic
  • Taller de Vídeo
  • Taller de Web 2.0
  • Taller de Blog
  • Taller de Xarxes Socials
D'altra banda volem que totes les persones que vulguin anar ampliant coneixements tinguin el lloc i la oportunitat de realitzar-lo. Per això oferim l'horari d'accés lliure tutoritzat diàriament.

Dilluns a divendres: 12:00 a 13:30
Dilluns a dijous: 17:00 a 18:00


Per més informació: 936666180

Youtube incorpora una eina per editar vídeos en la web

Youtube ha engegat una eina per editar els vídeos online, la qual cosa permetrà modificar les peces audiovisuals sense necessitat d'utilitzar un programa específic ni de tornar a pujar-les a la xarxa.
Aquesta nova eina d'edició permet escurçar l'extensió dels vídeos, rotar-los, reduir la vibració de la imatge, ajustar la lluentor, el contrast i la saturació, així com aplicar filtres i efectes de color com el blanc i negre.
Abans de guardar els canvis, l'usuari podrà previsualitzar-los i decidir si modifica finalment el vídeo, una acció que no repercutirà en el compte del nombre de visites que ja ha tingut abans de ser editat.





Els únics vídeos que no podran ser modificats seran aquells que s'hagin visualitzat més de mil vegades i els que tinguin alguna reclamació de reivindicació de contingut, encara que en aquests casos es podran editar creant un nou arxiu.

Google permetrà optar pels serveis de geolocalització Wi-Fi

Cada vegada són més els usuaris que utilitzen serveis de geolocalización per a diferents finalitats. Trobar-se amb els seus amics i contactes, situar-se en el mapa per trobar un determinat lloc o trobar llocs interessants allà on ens trobem són alguns exemples. I, encara que més d'un no l'hi plantegi, la privadesa és un tema molt important quan parlem de serveis de geolocalització, ja que perquè els nostres dispositius ens diguin on estem els seus proveïdors han de saber-ho abans.

Google acaba d'anunciar a través del seu blog de polítiques europeu que afegirà una nova opció per permetre als usuaris triar si volen compartir la seva localització a través de la seva connexió Wi-Fi o no.

Els sistemes GPS solament funcionen sota el cel, és a dir, necessitem trobar-nos al carrer o per exemple en un vehicle perquè el satèl·lit pugui posicionar-se i trobar-nos. És aquí on entren en joc les xarxes Wi-Fi, que poden ser utilitzades per a triangular nostra posició i obtenir la nostra localització en defecte d'això.

Encara que Google insisteix que mai va guardar dades d'usuaris a l'hora d'utilitzar aquest tipus de geolocalització, les exigències europees els han fet anar un pas més enllà i incloure aquesta nova opció que permetrà estar completament fora de la localització Wi-Fi. Actualment el sistema operatiu Android ja inclou la possibilitat d'usar-les o no en determinats serveis com Google Maps, però el propi telèfon i els serveis secundaris que corren en segon plànol fan ús del Wi-Fi per localitzar-se.

Piles, accés ràpid als nostres arxius


Piles for Windows és una aplicació que simplifica el nostre accés als arxius que més necessitem tenir a mà.
Hem de triar la carpeta que volem supervisar i tindrem una pila o llista d'arxius als quals podrem accedir ràpidament i que estaran ordenats sobre la base de la seva data de modificació, igual que solen estar-ho els menús de recent d'aplicacions. Uns menús que solen ser realment útils de cara a reprendre el treball i que contribueixen en major o menor mesura a millorar la nostra productivitat.
A més acaba de ser llançada la versió 1.3, que presenta grans millores i entre altres coses ofereix una millor integració amb el sistema, permetent la seva visibilitat en els menús contextuals.


Informació:
  • Plataforma: Windows
  • Llicencia: Freeware
  • Preu: Gratuït
  • Enllaç de descàrrega: Piles for Windows

Google inclourà ofertes d'ocupació entre els seus resultats

Google està intentant patentar la inclusió d'ofertes d'ocupació en el seu cercador. El primer amb el que ens trobem és la recerca de treballs. Simplement cal incloure la paraula clau treball en el cercador job o jobs en la versió anglesa perquè se'ns mostrin una sèrie d'ofertes que apareixeran entre els primers resultats. Serà llavors quan tindrem la possibilitat de canviar a la manera treballs, on apareixeran la resta d'opcions.
Podrem llavors triar entre tres tipus de vistes diferents, i canviar entre un llistat dels treballs, la seva vista en manera taula o la vista de mapa, on podrem veure que treballs ens vénen millor quant a distància. Els resultats poden ordenar-se també per data de publicació o per distància i rellevància. Encara que de moment caldrà esperar, ja que la patent es troba pendent de concessió.

Font d’informació: www.bitelia.com

Babyradio; la primera ràdio infantil espanyola

Babyradio és la primera emissora creada a Espanya disponible des de qualsevol dispositiu amb accés a Internet que emetrà una programació especialment dedicada a nens de fins a 6 anys. Segons comenten els creadors de la iniciativa, l'emissora de ràdio és fruit d'observar que fins a 25 milions d'usuaris de la xarxa buscaven emissores de ràdio infantils "sense trobar res".

Encara que es plantegen aconseguir una llicència en el futur per emetre Babyradio en la FM, de moment la tenim disponible a Internet fet que ens permet escoltar fàcilment quan vulguem donat el fàcil accés a Internet a portàtils, dispositius mòbils, etc., Ia més les 24 hores del dia.

Així que si voleu estimular als vostres nens i nenes amb una nova forma d'oci, aquí teniu a Babyradio, una emissora que asseguren és única al món. Creada per Juan José Flor, Juan Manuel Venegas i Benjy Montoya.

Font d'informació: http://wwwhatsnew.com

Comencen les inscripcions per al nivell 3 de l’ACTIC al Telecentre



El proper 30 de setembre s’obriran les inscripcions per presentar-se a l’examen del nivell 3 (avançat) de l’Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació (ACTIC). El nivell avançat de l’ACTIC capacita el ciutadà per innovar, compartir coneixements i donar suport en l’ús de les TIC. Així mateix, garanteix que l’aspirant té un coneixement avançat en tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) davant qualsevol empresa o administració pública i el seu caràcter especialitzat pot ser molt útil a l’hora d’avaluar les aptituds d’una persona per ocupar un lloc de treball amb unes característiques específiques. Creiem que ens pot ser útil per a la nostra feina?

Les diverses combinacions de les cinc competències (tractament de la informació escrita; de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment; de la informació numèrica; de les dades; presentació de continguts) a triar per l’aspirant permeten l’adaptació a les diferents necessitats de selecció de personal a les empreses i administracions públiques.

La prova d’avaluació es farà al Telecentre Punt TIC Palau Falguera o en qualsevol dels centres col•laboradors ACTIC de Catalunya. L’aspirant es pot avaluar, si ho desitja, de totes cinc competències, a partir d’única una sol•licitud i taxa. La prova es fa en una o dues sessions, segons les competències que calgui avaluar, i el certificat s’obté en el moment en què s’aproven dues competències. Aquest certificat és acumulatiu, ja que s’hi afegeixen les competències que es vagin acreditant.