28/10/11

El Dnie Compleix 5 Anys!


El Dnie compleix 5 anys, son molts els usuaris que disposen d'aquest dispositiu però desafortunadament molt pocs els que l'utilitzen per no saber com funciona o bé per manca d'informació.

El dnie serveix per
  • Acreditar física i electrònicament la identitat de cada persona.
  • Firmar electrònicament documents.
Ens permet accedir a molts serveis a través Internet les 24h sense desplaçaments ni esperes.
  • Consultar dades de la seguretat social (Vida laboral).
  • Accedir a la Banca Online.
  • Sol·licitar beques.
  • Presentar la declaració de la renta.
  • Signar documents electrònics.
Podràs realitzar tràmits complets amb Administracions Públiques i entitats privades.

Les empreses privades estan obligades a oferir serveis a través del Dnie i només el 30 empreses han creat serveis amb document virtual. Si aquests inconvenients no es resolen aviat, Espanya perdrà l'oportunitat de crear noves iniciatives, el dnie es un gran invent només falta utilitzar-ho.

Per saber mes sobre el dnie consulteu la seva web: http://www.dnie.es/

Si vols aprendre a utilitzar aquest certificat digital podeu assistir als cursos de tràmits online.

Dilluns i Dimecres 11:30 a 13:30, Dimecres i Divendres de 9:00 a 11:00, Dimarts i Dijous de 17:00 a 19:00 apuntat trucant al 93 6666 180!.

27/10/11

5 aplicacions per recuperar fitxers perduts



Amb el creixement de consum de contingut multimèdia de forma totalment digital, tindríem que recalcar la necessitat de utilitzar backups i copies de seguretat que eviten possibles pèrdues.

Virus, Malware o nosaltres mateixos fen alguna eliminació accidental del algun contingut, poden ser errades catastròfiques en casa de no disposar de copia de seguretat.
Per això os volem ensenyar 5 aplicacions per a Windows que ens ajudaran a poder recuperar els arxius perduts:

eSupport Undelete Plus. Amb una interfície mols atractiva, Undelete Plus de eSuport ens ofereix la possibilitat de buscar i recuperar els documents,fotografies,arxius de email o música de una forma molt senzilla. Es tracta de aplicació bastant coneguda, abans era de pagament, però al dia de avui la podrem trobar de forma totalment gratuïta.


MiniTool Power Data Recovery: A punt de sortir la versió 7, MiniTool no només ens permet recuperar els nostres fitxers, sinó que inclou utilitats bàsiques per reparar particions danyades o recuperar dades dels discos compactes. Aquesta ultima opció es la que es pot destacar d'altres aplicacions.

PhotoRec: esta enfocat a la recuperació de arxius multimèdia, més concretament de imatges que hem pogut perdre o eliminar per error de la nostra targeta de memòria o disc dur.

DiskDigger: és una aplicació senzilla que ens mostra una llista amb les nostres unitats físiques i lògiques. Després d'haver-na fet la selecció d'una ens donara dos opcions:
Excavat normal: Fa una recerca de forma rapida i ens ajudara a buscar els arxius eliminats, però no se encarregara de fer la recerca en els espais lliures.
Excavat intens: Aquest implica que si es busca en el espai lliure. Aquesta recerca durara més temps i no recuperara els noms dels arxius en tot cas.
DiskDigger és diferencia de la resta de aplicacions per ser un programa portable i el seu pes és inferior a un Megabyte.

Glary Undelete:
ofereix un programa molt popular e intuïtiu que ens ajudara amb el nostre sistema FAT, FAT32, NTFS Y EFS. Es ideal perquè mentre altres programes suporten NTFS, no tos poden accedir als arxius especials que utilitzen les característiques de tipus de partició com la compressió. Glary Undelete tracta de recuperar arxius inclòs si aquests estan comprimits, fragmentats o codificats.

Recursos Educatius

A la xarxa existeixen moltes pagines amb recursos educatius. Entre aquesta pàgines hem trobat una molt interessant sobre la Biologia Cel·lular.

Com veureu la pàgina fa la explicació de cada component però a la vegada fa animacions, per fer la estona de formació una mica mes dinàmica i visual.


Alguns del temes que podreu veure són:



Si teniu nens en edat escolar pot ser una eina molt interessant per ells.

Crea el teu Curriculum Visual On Line

Avui dia, gràcies a Internet, ja no és necessari disposar de currículum en suport paper, ja que és més eficient i ecològic disposar en format electrònic, la qual cosa estalviarà treball a molts possibles ocupadors. Serveis per tenir el currículum hi ha prou, encara que si es vol disposar d'alguna cosa diferent, serà qüestió de visitar Kinzaa.

Amb Kinzaa, els usuaris hauran d'invertir pocs minuts en crear els seus currículums, estalviant més temps si importen les seves dades des de Linkedin. Els currículums generats tindran els seus propis enllaços i a més es podran descarregar en format PDF.

El que fa diferent Kinzaa de la resta de serveis és la forma de mostrar certes informacions, ja que fa ús d'elements gràfics i taules per que algunes dades que els usuaris hagin configurat prèviament.

No cal dir que aquest servei és gratuït i a més permet l'accés amb comptes de Facebook.

Font d'informació: http://wwwhatsnew.com

25/10/11

Citilab publica 35 noves càpsules formatives de vídeo per al nivell mitjà de l'ACTIC




S'ha enllestit recentment la producció de 35 càpsules formatives en vídeo per a la preparació del nivell mitjà del certificat d'acreditació de Competències en TIC (ACTIC). El vídeos es poden visionar directament des d'aquest enllaç.


Es tracta d'un material formatiu complementari per a avançar en l'adquisició de competències i coneixements que es requereixen en les proves de certificació oficials que impulsa la Direcció General de Telecomunicacions i Societat de la Informació (DGTSI) de la Generalitat de Catalunya. Citilab és un dels centres del territori adscrit al programa de certificació.

Jornada de dinamització de la Internet social


La propera edició de la jornada de Dinamització de la Internet Socials tindrà lloc el proper 28 d’octubre de 2011.

Els temes principals que es tractaren seran els següents:
  • L’ocupabilitat i la inserció sociolaboral dels col·lectius més febles i vulnerables.

  • L’increment d’oportunitats, la formació i la cohesió de comunitats situades en els espais geogràfics més vulnerables davant la crisi econòmica.

  • Programes que col·laboren amb programes: estratègies transversals a través de les quals els Punt TIC enfronten la situació de crisi econòmica: col·laboracions amb programes del Departament d’Ensenyament o amb el Servei d’Ocupació de Catalunya.

  • Innovadores estratègies de futur: vivers d’empresa, accions d’acompanyament al nous aturats i de recerca de noves realitats en el món del treball.

Resta de programa i inscripcions.

Signatura electrònica

La Signatura electrònica es un conjunt de dades annexat a un document electrònic que permet al receptor provar-ne l'origen i protegir-lo d'una falsificació posterior.

Actualment es dóna a la signatura electrònica la mateixa validesa jurídica que a la signatura manuscrita.

La signatura electrònica ofereix les següents garanties
  • Identitat: Tenir la seguretat que s'està realitzant la transacció amb la persona o entitat desitjada.
  • Integritat: Tenir la seguretat que els documents motiu de la transacció no han estat alterats.
  • Autenticitat: Garanteix l'originalitat del document i la imputació de l'acte a una determinada persona.
  • Confidencialitat: Tenir la seguretat que només jo i la persona o entitat amb la que estic fent la transacció podem tenir accés a la informació.
  • Imputabilitat: Impossibilitat que la persona que ha fet el document o enviat el missatge signat electrònicament pugui negar la seva autoria.
Que es necessita per realitzar una signatura electrònica

Per realitzar una signatura electrònica necessitem disposar d'un certificat digital que es el que acredita la nostra identitat com per exemple: IDCat o Dnie.

Com es realitza una signatura electrònica

Hi han diverses aplicacions que permeten aquesta opció el processador de textos o l'eina web de CATcert que permet signar fitxers amb format pdf.
http://www.catcert.cat/web/cat/signar_pdf.jsp

Si vols saber més sobre signatura electrònica no ho dubtis més i assisteix als cursos de tràmits online!, Apuntat trucant al 93 6666 180.

EL Telecentre col.labora amb el projecte ConnectIEM

Un grup d'investigadors que treballem en la primera enquesta a gran escala per comprendre millor com comunitats d'immigrants a la Unió Europea utilitzen les tecnologies de la informació i la comunicació en la seva vida cotidiana. La Comissió Europea està realitzant aquesta enquesta entre les comunitats d'immigrants per tal de saber de quina manera Internet i els telèfons mòbils ajuden a millorar la teva qualitat de vida. L'objectiu és arribar a 5.400 persones en 8 països europeus i per això el Telecentre Palau Falguera vol col.laborar animant als seus usuaris nouvinguts a realitzar la enquesta que es troba fent clic en aquest enllaç. Agraïriem la vostra participació.

http://www.15minutescloser.com/index_spa.html

24/10/11

Com instal·lar aplicacions Android en Windows fàcilment

Les plataformes mòbils estan adquirint cada vegada més importància fins al punt que és molt més fàcil trobar utilitats concretes en aquests entorns que en els de escriptori gràcies a les seves botigues d'aplicacions. La possibilitat de portar les apps mòbils a l'escriptori és una idea que molts volen i això últim és possible gràcies a BlueStacks App Player.

BlueStacks App Player
és una eina per a Windows 7 que permet executar aplicacions d'Android. Es troba en fase inicial de desenvolupament alpha i és totalment gratuïta, versió Pro amb capacitats especials arribarà més endavant. El seu desenvolupament ha pres a 10 enginyers dos anys, ja que han utilitzat un mètode de virtualització que possibilita l'execució d'aquestes aplicacions en mode de pantalla completa sense que això perjudiqui a la usabilitat o la resolució gràfica.

Només descarregar el reproductor i executar veurem que tenim a la nostra disposició 10 aplicacions pre-carregades com Bloomberg, LivingSocial, Huffington Post i Creative Mobile i tenim disponibles altres 26 per instal·lar des del núvol que aniran augmentant a mesura que segueixi treballant amb més desenvolupadors de apps mòbils que vulguin sumar-se al projecte. A més hi ha una interessant funcionalitat en aquest giny i és la possibilitat de passar aplicacions des del nostre telèfon a l'escriptori gràcies a Cloud Connect, d'aquesta manera no haurem de tornar a pagar per aplicacions que ja hem comprat per al nostre smartphone Android.
En BlueStacks ja estan treballant en la seva adaptació per a Mac i esperen arribar al milió de descàrregues en poc temps.

Font d'informació: www.bitelia.com

21/10/11

Videotutorials IDCAT

Els certificats digitals ens ajuden a l'hora de realitzar les nostres gestions personals de manera telemàtica amb l'administració publica i ens ofereixen un ventall de garanties:

L'Idcat es un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet, permet operar amb diferents administracions, a més, assegura la integritat de les dades que s'envien així com la seva confidencialitat ja que està emès per l'Agència Catalana de Certificació (CATCERT)

Beneficis i utilitats
  • Garantir la seguretat a Internet.
  • Permet operar amb diferents administracions locals, autonòmiques i estatals i realitzar diversos tràmits les 24h.
  • Signar digitalment documents, factures, autorizacions, correus electrònics etc.
Ho pots sol·licitar a traves del web de la agència catalana de certificació i després anant a validar les vostres dades a l'Ajuntament OAC (oficina d'atenció ciutadana)



Per tots aquells que sigueu usuaris d'aquest certificat digital teniu a la vostre disposició el canal de vídeos Idcat, un conjunt de vídeos tutorials relacionats amb aquest l'IDCAT: Sol·licitud, instal·lació, canvi paraula de pas etc.

Si encara així voleu saber mes sobre aquest certificat digital pots assistir als cursos de tràmits Online i resoldrem tots els teus dubtes!

20/10/11

Les Compres per Internet arrasen


Cada cop son mes els usuaris que fan les seves gestions per Internet concretament compres gracies a la seva comoditat i estalvi de temps que proporcionanen.

En comparació a l'any 2008 un 18,9% més d'usuaris fa les seves compres per Internet.
Els productes mes sol·licitats pels usuaris son: Viatges/Turisme un 82%, Electrònica 69%, Llibres/CD/Dvd 59%, Roba/Calçat 32%.

El comerç electrònic es una manera fàcil i còmoda però tot i així s'ha d'anar en compte ja que tots els llocs no son recomanables per fer les nostres compres.

Abans de comprar en qualsevol portal de comerç et donem uns quants consells.
  • Dedica temps a la compra que faràs, no la realitzis a la primera web millor comparar preus i condicions.
  • Comprova que la web de l'empresa hi indiqui un nº de telefon i una adreça per poder contactar, verifica-ho abans de fer començar.
  • Per saber si un lloc es segur observa la barra de navegació, una web segura es la que porta les lletres “https:// la S final ens indica que es un lloc segur, quant vagis a donar qualsevol dada personal, fitxat si al peu de pagina apareix la imatge d'un encadenat o clau, això indica que et trobes en una connexió segura.
  • Informat be de les condicions de contractació o compra del producte, les empreses estan obligades a oferir aquesta informació, si tens qualsevol dubte contacta amb ells. Informat sobre que passaria si tens que tornar el producte, formes de pagament etc.
  • El pagament per Internet té el mateix risc que les compres per telefon o per catàleg, el mètode mes segur es el pagament contrareembossament, que treballa amb diners en efectiu, si no existeix aquesta opció es pot pagar amb targeta o sistemes com Pay Pal. Es necessari sempre que comprovem que la connexió es segura. Afortunadament cada vegada mes bancs implementen nous sistemes de seguretat.
  • Al finalitzar el proces ha d'aparèixer un resum de la teva compra, fins i tot t'enviaran un correu de confirmació. Conserva totes les copies d'aquests justificant d'operacions que has realitzat. Serà el teu rebut i proba en cas que s'hagi de reclamar. Arxiva aquesta informació fins que finalitzi el període de garantia.
Si vols saber com fer compres per Internet tens a la teva disposició els cursos de tràmits On Line que s'imparteixen a la Torre del Roser tots els Dilluns i Dimecres 11:30 a 13:30, Dimecres i Divendres de 9:00 a 11:00 i les tardes de Dimarts i Dijos de 17:00 a 19:00h.

Apuntat al carro de la tramitació electrònica trucant al 93 6666 180.

19/10/11

En breu s'engeguen diferents accions formatives adreçades a persones desocupades

Us deixem uns recursos prou interessants per a millorar la vostra qualificació professional. Són formacions totalment gratuites que es portaran a terme durant aquest últim trimestre i el primer de l'any vinent. No deixeu passar aquesta oportunitat.

L'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat ha rebut del Servei d'Ocupació de Catalunya l'atorgament de 8 accions formatives adreçades prioritàriament a persones desocupades. Aquestes accions formatives es corresponen a les àrees professionals d'administració - auditoria, informació / comunicació (idiomes), informàtica i cures auxiliars.

Donat que enguany és possible oferir una oferta diversificada en el temps, l'Ajuntament de Sant Feliu té previst la posada en marxa, durant el darrer trimestre de l'any, de 5 accions formatives i les 3 accions formatives restants es realitzaran al primer trimestre de l'any vinent.

Aquestes accions formatives tenen per objectiu millorar la qualificació professional i facilitar els recursos formatius necessaris per adaptar-se a l'actual mercat de treball.

Per participar a les diferents accions formatives cal que les persones interessades es presentin a les sessions informatives que es realitzaran a l'Aula Sant Feliu ubicada a la carretera de la Sànson, 74 de Sant Feliu de Llobregat, on s'informarà del perfil professional, les sortides laborals, el programa i el calendari de les diferents especialitats.

Dimarts 25 d'octubre sessions informatives:

* 9:30 hores – Gestió comptable i gestió administrativa.
* 12 hores – Informàtica de l'usuari I.

Dimecres 26 d'octubre sessions informatives:

* 9:30 hores – Anglès atenció al públic I.
* 11 hores – Alemany: gestió comercial.
* 17:30 h hores – Aux. d'infermeria en geriatria.

Startups, Geolocalització, Realitat Augmentada i Mòbil Learning divendres a CIE

Ja està aquí la tercera col·laboració que conjuntament amb la UOC fem a Radio Sant Feliu, dins de El Mirall. En setmanes anteriors hem comptat amb la participacio de Jordi Batlle, Educolab i SetzeNou, parlant de seguretat a la xarxa i del món audiovisual. Aquí podreu escoltar-los.

I aquesta setmana, a Crear, Innovar i Emprendre parlarem dels startups (emprenedors innovadors) i de dos temes que als ultims mesos s'estan desenvolupant a una gran velocitat: les aplicacions de geolocalització + realitat augmentada i el mòbil learning.


Per parlar-nos d'aquests temes comptarem amb la inestimable participació de Cirkana i de Gemma San Cornelio.


Cirkana és una startup que està desenvolupant una aplicació per a dispositius mòbils que permet descobrir la ciutat d’una nova manera, de forma interactiva, amb gimcanes geolocalitzades, creant experiències urbanes úniques utilitzant l’smartphone.



La Gemma San Cornelio és professora dels estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC,  on coordina l'Àrea de coneixement en Disseny i Creació audiovisual del 2n Cicle de Comunicació audiovisual. Així mateix, és professora del Programa de Doctorat de la pròpia UOC, així com investigadora de l'Internet Interdisciplinary
Institute.


Voleu saber més de la Realitat Augmentada? La Realitat Augmentada i la Ruta Modernista, Realitat Augmentada i Projecte EspiRA, Realitat Augmentada

I recordeu que ens podeu fer arribar les vostres suggerències per propers temes a tractar!

 P.D. Aquí us deixem l'enllaç a aquesta secció.



Recordeu que si us suscriviu al nostre
podcast us arribaran les novetats que hi anirem penjant de següents sessions...

Captem l'essència del nostre Punt TIC en una foto?

El Telecentre Palau Falguera participarà a la proposta que fa Telecentre.org a través del concurs internacional My Telecentre@Work. Per participar-hi cal captar allò que té d'especial el nostre Punt TIC en cinc fotografies i presentar-les abans del 30 de novembre.

Telecentre.org creu en el poder de les imatges per explicar històries i per emocionar les persones. Per això, ens convida a responsables, dinamitzadors/ores i participants dels telecentres d'arreu del món a enviar fotografies que transmetin l'essència de la labor que s'hi realitza.

Cal presentar-hi un àlbum de cinc fotografies amb bona resolució, cadascuna acompanyada d'una paraula o frase que ajudi a entendre la història que hi ha darrere la imatge.

La primera setmana de desembre es donaran a conèixer els treballs guanyadors. Una fotografia de cada àlbum premiat formarà part d'una edició especial de postals electrònics, que estaran disponibles a plana web de Telecentre.org.

17/10/11

Comerç Santfeliuenc amb les Noves Tecnologies


El projecte de dinamització digital de l'Ajuntament de Sant Feliu es basa en diverses accions destinades a la ciutadania i teixit social, a les micro-empreses, petit comerç i pimes així com al territori amb els següents objectius:

  1. Desenvolupar serveis digitals dirigits a ciutadans i empreses de l'entorn local.
  2. Crear o potenciar referents territorials en la difusió i formació de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC).
  3. I l'objectiu principal, intentar que l'escletxa digital cada vegada sigui més i més petita.

Per tal de aconseguir aquests objectius el departament de noves tecnologies conjuntament amb el departament de promoció econòmica esta portant a terme al Punt Tic Palau Falguera un conjunt de seminaris:


  • Perdre la por a Internet
    Si vols iniciar-te en l'ús de l'ordinador per poder enviar informació als teus clients a través del correu electrònic.
  • Butlletins electrònics pel teu comerç.
    Quan vols fer enviaments col·lectius de correus electrònics als teus clients per mantenir-los informats de les novetats i ofertes del teu comerç.
  • Fes el teu blog corporatiu
    Si vols tenir una web de forma ràpida, senzilla i gratuïta per tal de comunicar-te amb els teus clients
  • El petit comerç i les botigues a les xarxes socials
    Has sentit a parlar de les Xarxes Socials i vols donar a conèixer el teu negoci en elles?
  • Posiciona el teu comerç a la Web
    Vols que la teva web sigui de les primeres als cercadors d'Internet?
  • Crea la teva pròpia pagina Web
    Si vols tenir una web de forma ràpida, senzilla i gratuïta per tal de comunicar-te amb els teus clients.

    Per a més informació o per fer la inscripció cal adreçar-se al Punt TIC Palau Falguera (Dilluns a dijous, de 17:00 a 18:00h).
    Telèfon: 93 666 61 80

Cloenda de la Casa d'Oficis Sant Feliu Ciutat Digital III


El passat dijous 13 d’octubre va tindre lloc al centre integral de formació Aula Sant Feliu l'acte de cloenda i lliurament de diplomes als alumnes de la Casa d'Oficis Sant Feliu Ciutat Digital III.


L'acte va tindre una xerrada sobre Noves tendències i innovació a l'educació, a càrrec de l'antropòleg social i cultural i assessor TIC Jordi Jubany. També s'ha presentat un audiovisual del projecte elaborat pels mateixos alumnes de la Casa d'Oficis i han intervingut el regidor de Noves Tecnologies de l'Ajuntament de Sant Feliu, Manel Carrión, i la regidora de Promoció Econòmica, Maria Cinta Daudé. Han tancat l'acte el cap del Servei de Societat del Coneixement de la Direcció General de la Societat de la Informació, Ricard Faura; el cap del Servei de Promoció de l'Ocupació del Servei d'Ocupació de Catalunya, Eduardo Luzarraga; i l'alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, qui ha destacat la importància de la col•laboració d'aquests dos serveis per fer possible projectes com el de la Casa d'Oficis.


Casa d'Oficis Sant Feliu Ciutat Digital III és un programa de formació i treball ubicat a l'Aula Sant Feliu que qualifica a 20 joves, d'entre 16 i 24 anys, en l'ocupació de Dinamitzador/a digital multimèdia. Durant el seu any de durada, a més de la formació, els alumnes-treballadors adquireixen experiència pràctica professional en aquesta especialitat gràcies als treballs que desenvolupen en col•laboració amb les entitats sense afany de lucre de la ciutat.


Té com a objectius fer que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) arribin a tots els ciutadans i entitats de la ciutat, d'una banda, i de l'altra, formar alumnes-treballadors en ocupacions de l'àmbit de les TIC. D'aquesta manera, se'ls capacita professionalment per tal d'afavorir la seva posterior inserció laboral en aquest sector, ja sigui per compte de les empreses del sector que treballen a la ciutat o per compte propi creant la seva empresa.


La Casa d'Oficis Sant Feliu Ciutat Digital III és un programa de formació i treball del Servei d'Ocupació de Catalunya cofinançat per la Generalitat de Catalunya i el Fons Social Europeu i organitzat per l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

Magisto: el primer editor automàtic de vídeos

Crear una pel · lícula implica molt més que gravar una tira d'escenes, el muntatge final ha d'encaixar com un puzle perquè existeixi ritme i el resultat ens expliqui una història. Això és vàlid tant per a la major superproducció com per al vídeo de les teves vacances.
Però clar, en el cas de les teves pel · lícules casolanes, de vegade has de veure-les amb programes bastant complicats: que si línies de temps, transicions, sincronització amb l'àudio ... Un treball que consumeix hores i fa perdre interès als que veuran la teva petita obra mestra.
Hi ha alguna aplicació que munti ràpidament els teus vídeos sense que t'hagis de preocupar de res més? Ara sí: ​​es diu Magisto i funciona des de la web.

Magisto és un muntador de cinema al teu servei. Aquest professional es dedica a analitzar tots els clips de vídeo que li envies i triar els talls en què s'aprecien figures en moviment o cares d'animals i persones.
A partir d'aquesta informació, Magister uneix aquests fragments interessants i se'ls aplica transicions i efectes automàticament: per exemple, una vinyeta que enfoca la cara protagonista o un tràveling que acompanya algú que es mou per la imatge.
Sorprenentment, els mecanismes de detecció i muntatge de Magisto donen lloc a pel · lícules més que acceptables per l'ús que se li sol donar. Amb això volem dir que no esperis una mica de personalitat però sí un mínim sentit del ritme i una música que acompanya a les imatges.

Font d'informació: http://onsoftware.softonic.com

14/10/11

FELIU I LES FESTES DE SANTFELIU!

Pistoleros de Edison es una associació cultural audiovisual promoguda per un grup de joves santfeliuencs encarregats de portar a terme projectes audiovisuals i la divulgació d'aquests mitjançant tallers i esdeveniments.


Aquest grup de joves apassionats del mon audiovisual han realitzat un vídeo (trailer) molt original i creatiu relacionat amb les festes de tardor.

Un grup molt actiu a la xarxa, els podeu seguir a través del seu bloc, facebook i twitter, on podreu trobar informació sobre ells i alguns dels vídeos que han realitzat.

Voleu conèixer les aventures de Feliu, un noi que es muda a Sant Feliu i s'endinsa en un munt de anècdotes durant les festes de Tardor?. Feliu es trasllada a altres èpoques i descobreix un passat que canviara la seva vida per sempre!

Si voleu passar una bona estona no us ho podeu perdre de cap de les maneres!


Gaudiu de les Festes de Tardor i aneu amb compte no us trobeu al nostre amic Feliu!

Una visió global de les TIC



Molt interessant article de l'Aula Sant Feliu. L'ús de les noves tecnologies és cabdal per a la nostra formació, el nostre desenvolupament cultural i econòmic...


Aula Sant Feliu: Noves tendències i innovació a l'educació

Els joves de Sant Feliu tenen una oportunitat de decidir el seu futur al 1r Fòrum del Pla Jove

L'Ajuntament de Sant Feliu ha posat en marxa un procés participatiu perquè els joves de la ciutat s'impliquin en l'elaboració del Pla Jove 2012-2016. El Pla Jove és el full de ruta que guia les polítiques municipals per als joves en els propers 4 anys. En el pla es definiran les actuacions a realitzar de forma progressiva en els àmbits d'habitatge, treball, educació i lleure, sempre vinculats al jovent.

Per a difondre aquesta iniciativa municipal, fer arribar als nostres joves i promoure la seva participació, aquesta setmana s'estan fent sessions informatives a tots els joves dels instituts i centres formatius del nostre municipi per explicar-li's la importància de fer sentir la seva veu.

Per aquesta tasca de difusió, tenen la col·laboració del jove santfeliuenc Sergio Podadera que ha dissenya un còmic ambientat a Sant Feliu.

De la mateixa manera, el Pla Jove té una pàgina de facebook a la qual des d'aquí us convidem a seguir i a deixar les vostres opinions. Allà estareu al dia de totes les novetats i actes que s'organitzin.


El proper dissabte dia 15 col·locaran la carpa de l'Espai Jove a l'entrada de la Plaça Lluis Companys (c/Rectoria) de 17 a 20h per a començar a recollir les vostres propostes i per aclarir-vos tots els dubtes que tingueu respecte aquest pla i amb les aportacions es pintarà un grafiti.

El primer dels actes oberts a la participació del jovent de Sant Feliu serà el 1r Fòrum del Pla Jove, que tindrà lloc el proper dimarts 18 d'octubre, a les 18.30 h a la Sala Ibèria. Es tracta d'un acte obert a la participació de tots els joves d'entre 15 i 29 anys de la ciutat, on es debatran i recolliran les principals inquietuds i necessitats del jovent de Sant Feliu.


13/10/11

Festes de Tardor
Concurs de Fotografia Digital



Ets un apassionat de la fotografia? portes la teva càmera sota el braç en tot moment? si es així participa en el concurs de fotografia digital a les Festes de Tardor 2011.

Amb motiu de les Festes de Tardor 2011 l'Ajuntament de Sant Feliu a organitzat un concurs de fotografia dividit en dos temes: Festes de tardor en general i Correfoc. Els participants es poden presentar en diferents categories:
  • De 6 a 8 anys
  • De 9 a 12 anys
  • De 13 a 15 anys
  • De 16 anys en endavant
Per concursar s'ha d'emplenar un formulari fent clic aqui

Els participants poden presentar un màxim de 3 fotografies en total a un dels dos temes, l'únic requisit es que han de ser arxius JPG i el pes no ha de sobrepassar els 2 Megabits.

S'atorgarà un primer, un segon i un tercer premi per tema i grup d'edat, consistents en la reproducció de les figures de la Garsa, i del Ball de la Soca i el Diable (24 premis en total)

El lliurament tindrà lloc divendres 21 d'octubre a les 20 h a la sala de plens de l'ajuntament

Teniu fins el proper dimecres 19 d'octubre a les 23h per enviar les vostres imatges afanyeu.vos!

Gaudiu de les Festes de Tardor i no oblideu-ho la vostra càmera!

11/10/11

Concurs Fotografia

La Festa de Tardor és un excel·lent esdeveniment per a la participació ciutadana, són uns dies d’activitats, de sortir al carrer, d’esbarjo, dies per compartir-los amb tothom. I el Concurs de Fotografia Digital Festa de Tardor té aquest objectiu, promoure la participació. Una participació oberta a tothom, grans i petits, perquè tots tenim la nostra “imatge”, la nostra fotografia d’aquella activitat que ens enlluerna, ens atrau, ens deixa bocabadats i ens agrada difondre i compartir.

També és una oportunitat per mostrar les habilitats artístiques, la capacitat d’experimentació i la manipulació d’imatges. A les bases trobaràs tots els detalls que s’han de tenir en compte per participar-hi. S’hi pot participar en dues modalitats, una específica de fotografies dedicades al correfoc i una altra per a fotografies de la resta d’activitats de la Festa de Tardor, i en les diferents categories especificades a partir de 6 anys. Esperem la teva participació!



Certificats Digitals: Ciutadans i Empreses.

Els certificats digitals són uns documents electrònics formats per un conjunt de requisits que fan possible garantir la identitat del autor d'un missatge o transacció electrònica.

Que podem fer amb un certificat digital
  • Identificar-nos quant realitzem comunicacions per Internet.
  • Assegurar-nos que la nostra identitat no es suplantada.
  • Signar documents electrònics amb validesa legal.
  • Protegir la confidencialitat de la informació enviada.
  • Garantir la integritat de la informació intercanviada entre les dues parts.
  • Realitzar tràmits i consultes amb totes les garanties, agilitzant totes les gestions.
  • Amb el certificat digital podràs signar documents i correus en format electrònic, o identificar-te en portals d'Internet per fer tràmits amb tota seguretat i confidencialitat.
Existeixen certificats digitals específics per a ciutadans i empreses.

Certificats per a Ciutadans

IDCAT: Es un identificador digital que garanteix la identitat de les persones a Internet, permet operar amb diferents administracions, a més, assegura la integritat de les dades que s'envien així com la seva confidencialitat ja que està emès per l'Agència Catalana de Certificació (CATCERT).

Sol·licitud:
Es pot sol·licitar en a través d'Internet o bé presencialment al teu Ajuntament.



DNIE: Emès per la Direcció General de Policia (Ministeri de l'interior), Similar al tradicional l'única novetat es la incorporació d'un xip capaç de desar de forma segura la informació i processar-la internament.

Sol·licitud: Accedint a una oficina d'expedició podeu demanar cita prèvia a través d'Internet.


Fabrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT)

Document digital que compte dades identificatives, permet intercanviar informació amb altres persones amb total garantia que només un mateix i el seu interlocutor poden accedir a ella.

Sol·licitud:
  • Una vega realitzada la sol·licitud s'ha de dirigir a qualsevol de les oficines de registre dels organismes acreditats.
  • Uns minuts després d'haver acreditat la seva identitat en una Oficina de registre fent us del codi de sol·licitud obtingut en el pas 1, podrà descarregar el seu certificat des de la web CERES entrant en l'apartat descarrega del certificat.

Certificats per empreses i professionals


Son els certificats que vinculen a la persona física (NIF) amb una organització (CIF), el que permetrà realitzar diversos tràmits en nom de persona física i a títol personal com professional.



ACA: Els certificats que emet ACA (Autoritat de certificació de l'advocacia) per garantir la condició d'advocat del posseïdor sent l'eina que permet l'exercici de la professió i a través de Internet de forma segura i amb plena validesa jurídica.

Sol·licitud: Per Internet depenent la teva especialitat es sol·licita d'una manera diferent



Es un servei de certificació digital de les càmeres de comerç, industria i navegació d'Espanya orientat a l'empresa privada. Per que la empresa pugui operar a Internet sense riscos, Camerfirma ofereix certificats digitals dissenyats depenent de les necessitats de l'empresari i amb la garantia que ofereix les càmeres de comerç.

Sol·licitud: A través de la web de Camerfirma podeu sol·licitar tots els certificats que necessiteu.

Si vols saber mes sobre els certificats digitals no us perdeu aquest vídeo.



Voleu saber com s'utilitzen els certificats digitals mes a fons si es així no us ho rumieu mes i apunteu-vos als cursos de tràmits On Line trucant al 93 6666 180.

Tornarem a veure'ns!

Avui, després de sis mesos, dic adéu al meu període de pràctiques en el Punt Tic Palau Falguera, però és un adéu que no significa "fins mai més", sinó que és un "fins ara". Reflecteix esperança, il·lusions, desitjos, somnis, anhels i per què no, també pors.
Ha sigut una experiència molt gran i molt maca, sincerament, sempre m'ha cridat l'atenció ensenyar i transmetre els meus coneixements als altres, i gràcies al projecte “Casa d’Oficis Sant Feliu Ciutat Digital III” i als professors que m'han brindat aquesta oportunitat.
Em porto molts bons records durant la meva estada en el Punt Tic, he après molt de les dinamitzadores Enkarna Fernández i Montse Collado que són grans persones i professionals en el seu àmbit de treball i que sempre m’han ajudat a resoldre els dubtes que he tingut, i dels propis usuaris que jo mateixa aprenia gràcies a ells, són atentts i amb moltes ganes d'aprendre.
Adéu, fins ara; seguim en el camí, perquè la vida no acaba aquí; la vida amb prou feines comença si posem el cor en ella.

Moltes gràcies a tots!!
Layla Bentohami Asiouan
Dinamitzadora Digital

CIE: Internet i Món Audiovisual amb Setzenou

Crear Innovar i Emprendre. Divendres vam fer la 2ona edició amb @setzenou: Internet i Video. No ho vau sentir? No passa res, aquí teniu l'audio!!



Aquesta setmana Anna Cobo, de Setzenou, ens parla de la incidència del món audiovisual dins de internet, de totes les novetats que estan sorgint i de la seva experiència com a emprenedora.

10/10/11

Intervenció Radio Sant Feliu

Aquest matí la dinamitzadora del Punt Tic per les tardes Montse Collado ha participat en el programa de radio Sant Feliu: “Estudies o Treballes”.

El motiu de la intervenció ha sigut per donar a conèixer una de les accions formatives que realitzem al Punt Tic, en aquesta ocasió la destinada a tots els comerços de la ciutat.

Com escoltareu a continuació estem realitzant les següents activitats:

- Perdre la por a Internet
Si vols iniciar-te en l'ús de l'ordinador per poder enviar informació als teus clients a través del correu electrònic. 25-27 de Octubre i 3-8 de Novembre

- Butlletins electrònics pel teu comerç
Quan vols fer enviaments col·lectius de correus electrònics als teus clients per mantenir-los informats de les novetats i ofertes del teu comerç.

- Fes el teu bloc corporatiu
Si vols tenir una web de forma ràpida, senzilla i gratuïta per tal de comunicar-te amb els teus clients. 10 i 15 de Novembre

- El petit comerç i les botigues a les xarxes socials
Has sentit a parlar de les Xarxes Socials i vols donar a conèixer el teu negoci en elles? 17 de Novembre

- Posiciona el teu comerç a la Web
Vols que la teva web sigui de les primeres als cercadors d'Internet? 29 de Novembre




Per a més informació o per fer la inscripció cal adreçar-se al Punt TIC Palau Falguera (Dilluns a dijous, de 17:00 a 18:00h).
Telèfon: 93 666 61 80

5 programes ideals per garantir la teva privadesa a la xarxa

Desdel Telecentre volem començar una nova secció que tracta de presentar-vos programes i utilitats enfocades a un determinat tema: la privadesa, per això us presentem algunes utilitats que podem utilitzar diàriament en els nostres ordinadors i que ens ajudaran a comunicar-nos, codificar els nostres arxius, emmagatzemar les nostres contrasenyes, o navegar de forma segura.
  • TrueCrypt: és una de les aplicacions més conegudes a l'hora de codificar els nostres arxius de cara al fet que solament nosaltres o qui vulguem pugui accedir als seus continguts. La seva utilització és realment senzilla, i entre altres coses pot ajudar-nos a codificar els nostres arxius, fer-ho amb una partició o unitat de disc assabenta, o denegar l'accés en cas que s'hagi detectat l'entrada incorrecta de la contrasenya.
  • KeePass: és un gestor de contrasenyes que ens ajudarà a emmagatzemar els nostres passwords de forma segura i senzilla. Amb aquesta aplicació podem guardar totes les nostres contrasenyes en una base de dades que es tancarà i només s'obrirà introduint una clau mestra. És a dir, únicament haurem de recordar una contrasenya per poder accedir a la resta d'elles. A més, permet que ens portem les bases de dades amb nosaltres allà on anem, mantenint-les lluny de perills o de persones alienes.
  • Skype: una de les millors formes de comunicar-nos de manera totalment privada a través d'Internet. La seva versatilitat i el fet que aquesta disponible per a un ampli nombre de plataformes fa ideal i gairebé indispensable que tots tinguem un compte de Skype, des de la qual a més no ens costarà gens parlar amb els nostres contactes, malgrat que ells es trobin en l'altra punta del món.
  • TorChat: es tracta d'un sistema que tracta de proporcionar-nos anonimat a l'hora de connectar-nos a la xarxa a través d'una sèrie d’encaminaments que ens permeten arribar on volem passant per una sèrie de llocs que mai sabran els qui som. Són molts els programes que funcionen amb TOR, i aquí us esmentem unes quantes. La primera d'elles és TorChat, és ideal per xatejar de forma totalment segura i anònima. Es distribueix per a sistemes Windows, Mac i Linux, i la seva utilització es basa en un identificador de 16 caràcters que farà les vegades d'ANEU i que podrem compartir amb els nostres amics per parlar amb ells.
  • Privoxy: és una altra utilitat que es basa en TOR per garantir la nostra privadesa, i que aquesta vegada se centra a oferir-nos un avançat web proxy des del qual podem entre altres coses, controlar els accessos o administrar les cookies.

Font d’infomació: www.bitelia.com

8/10/11

Les empreses no es prenen "seriosament" la seva seguretat

Hi ha dos tipus d'empreses: les que saben que han sofert una intrusió i les que no, va asseverar el hacker Pau Oliva en la convenció de seguretat informática NoConName, celebrada a Barcelona. Hackers i consultors van discutir sobre la desídia de les empreses, entre elles moltes pimes, que posen en perill no solament les seves xarxes sinó la privadesa de tots els seus clients.

Es prenen les grans empreses la seguretat de debò?

Moltes empreses no ho estan fent bé, les corporacions són "regnes de taifas on és difícil aplicar polítiques de seguretat", no tenen clar el risc, creuen que no els hi passarà res o que, si passa alguna cosa, poden tirar de còpies de seguretat.
Aquesta forma de pensar, està molt estesa en les petites i mitges empreses. La majoria ni coneix la Llei de Protecció de Dades que regeix a Espanya.
El problema ve quan un atac no afecta únicament a l'empresa i aconsegueix també a tercers, usualment els clients. "Les seves dades privades poden acabar publicats en Internet, també les targetes de crèdit, que hauran d'anul•lar al banc. Es generen unes greus molèsties als clients que les empreses no tenen en compte".
El problema en aquest cas és que l'anàlisi de riscos no està ben fet i, fins que no passi alguna cosa, com que els posin una multa o els seus clients siguin atacats en massa, no canviaran.
Les empreses són complexes, pot ser que el responsable de seguretat vulgui arreglar-ho, però la resposta dels seus caps sigui que no és prioritat, o no hi ha pressupost, o l'empresa que els va vendre aquesta aplicació ha desaparegut i cal contractar a algú expressament.

Font d'informació: www.elpais.com

6/10/11

Al Octubre continuen els cursos de tràmits!


La tramitació electrònica ens aporta molts beneficis a l'hora de realitzar les nostres gestions personals amb l'administració publica: Estalvi de temps, Estalvi econòmic, Seguretat promoguda per l'administració, traçabilitat i seguiment del tràmit.

Doncs bé com ja sabeu durant els mesos de Setembre a Desembre a la nostra ciutat es portaran a terme un seguit de cursos relacionats amb fets vitals.

El cursos tenen una durada de 4 sessions de dues hores cadascuna, on els usuaris aprendran a fer tràmits de manera autònoma amb l'administració, coneixeran els certificats digitals Idcat i Dnie i a mes a mes sortiran del curs havent realitzat una signatura electrònica.

Es realitzen en els següents horaris a la Torre del Roser: Dilluns i Dimecres de 11:30 a 13:30, Dimecres i Divendres 9:00 a 11:00 i les tardes de Dimarts i Dijous 17:00 a 19:00.

Durant el mes de Setembre s'han realitzat 5 cursos de tràmits On Line on han participat 44 usuaris.

Si no has pogut realitzar el curs de tràmits en el mes de Setembre i t'agradaria fer-ho no t'amoïnis al Octubre també tens l'oportunitat trucant al 93 6666 180.

Què fer amb el PC (o peces antigues) que no vols

Què pots fer amb tots aquests components informàtics que se t'han quedat desfasats?
Et algunes idees (econòmiques i ecològiques) de com desfer-te d'ells:
  • Ven-los: Si has estat capaç de mantenir en la teva possessió uns components tan antics, és molt probable que altres persones també. És probable que alguns estiguin buscant peces i accessoris que ja no es fabriquen... però que tu tens en l'armari ocupant lloc. Una recerca ràpida en eBay, Mercadolibre, Segundamano o altres llocs similars et llançarà llum sobre l'assumpte. Qui sap, el mateix fins a aconsegueixes vendre algun component per més del que et va costar!
  • Dóna-ls: aquests components o ordinadors segueixen funcionant? Llavors poden ser d'utilitat per a algunes associacions i ONG. Les opcions al teu abast són diverses, és recomanable que busquis associacions a prop de la teva localitat, escoles, residències d'ancians i associacions de tot tipus són uns bons candidats als quals presentar les teves despulles digitals, que podran ser d'utilitat a altres persones. Si vius a Espanya, la Fundació Bip Bip, Informàtica Oberta i Enginyeries Sense Fronteres són algunes de les teves opcions.
  • Recicla'ls: no has aconseguit vendre ni donar els teus equips o accessoris antics? Llavors potser vulguis desfer-te d'ells d'una vegada per sempre, però no t'apressis a tirar-ho al carro de les escombraries, sense més. Diversos components presents en ordinadors (bateries, etc) són molt contaminants, per la qual cosa has de desfer-te d'ells com cal. Hi ha Punts Verd de reciclatge on portar tot tipus de components electrònics perquè siguin tractats, reciclats i/o eliminats correctament. Però on està el més proper? Aquest cercador de la pàgina de l'OCU t'ajuda a trobar-los.
  • Aprèn amb ells: per què no passar una estona explorant com són per dins? "Trastejar" amb aparells vells és amb freqüència entretingut i molt didàctic. No desmuntis bateries o objectes similars que puguin contenir productes químics perillosos, i comprova sempre que no estigui endollat al corrent.
  • Converteix-los en art: amb inspiració i imaginació suficient, qualsevol objecte es pot convertir en una obra d'art, i això inclou multitud de components informàtics. Tens el dia creatiu? Llavors converteix mòduls vells de RAM en un clauer, converteix ancestrals discos de 5¼ en fonguis para CD o penja una placa basi en la paret del teu saló.

Font d’informació: www.onsoftware.softonic.com

5/10/11

Hotmail implementa nous filtres, categories i altres millores importants

Hotmail, el servei de correu electrònic de Microsoft, ha culminat un procés de renovació amb el qual pretenen centrar-se molt més en l'usuari i traslladar moltes de les funcions de Microsoft Outlook a Hotmail dotant al seu servei de correu de filtres, categories i altres millores que a ningú deixar indiferent.
  • Categories i carpetes: sistema de classificació similar al que ofereix Gmail o el que podem trobar un client de correu d'escriptori: arxivar missatges en carpetes o assignar etiquetes. Hotmail vol que els seus usuaris puguin exercir un major control sobre la seva safata d'entrada.
  • Banderes: per marcar els misstges importants amb alguna bandera que ens assenyali que estan aquí esperant una acció per la nostra banda (igul que Microsoft Outlook), mantindrà els correus importants damunt de la resta perquè sempre estiguin a mà.
  • Neteges programades: amb les neteges programades, els usuaris de Hotmail podran automatitzar tasques que permetin classificar (arxivar en carpetes) i esborrar missatges que provinguin d'un destinatari concret, fent que aquests missatges d'esborrin, es conservi únicament el més recent o es guardin en alguna carpeta que indiquem.
  • SSL: ofereix els seus continguts mitjançant una connexió segura.
  • Millores en l'ús de SkyDrive: permet que els usuaris puguin utilitzar les imatges pujades a SkyDrive i adjuntar-les als missatges de correu electrònic que enviïn des del servei. De fet, si s'adjunten imatges a un missatge, al final del cos d'aquest apareixerà una vista prèvia de les mateixes.
  • Accions instantànies: la idea és oferir a l'usuari un panell de botons que apareixerà quan moguem el punter del ratolí sobre un missatge perquè puguem esborrar, marcar com a prioritari o arxivar missatges amb un únic clic de ratolí. Com no tothom és igual, els usuaris podran personalitzar els botons que apareixeran en aquest menú d'accés ràpid perquè s'adapti a les seves necessitats i maneres de gestionar els missatges.
Font d’informació: www.bitelia.com

El món Audiovisual a Crear, Innovar i Emprendre

Aquest divendres a les 11:38 farem la segona edició de la secció Crear, Innovar, Emprendre al programa El Mirall de Radio Sant Feliu . Us recordem que es una secció quinzenal on tractarem temes com geolocalització, realitat augmentada, llibres i literatura digital, etc.

Aquesta setmana parlarem de VÍDEO I INTERNET: INDÚSTRIA? ENTRETENIMENT?

Incorpora el sector audiovisual un creixement potencial elevat? Quin paper jugarà el vídeo a la Internet del futur? Existeix un clúster audiovisual local?

Ho debatrem amb l’Anna Cobo i Maria Gómez, les emprenedores audiovisuals de SetzeNou i amb la Carolina Gaona una productora de comunicació instantània en format Low Cost Sonara TV

El programa el podeu seguir al 105.3 FM i online des de Radio Sant Feliu, i també al Twitter amb el hashtag #crearinnovaremprendre.



Desitjem que us agradin! Esperem els vostres comentaris i que ens feu propostes respecte futurs continguts!!

4/10/11

Analitzem tres plataformes de blocs i publicació de continguts


L'arribada de les primeres plataformes per a la publicació domèstica de continguts en Internet fa ja deu anys va suposar una revolució tant en la comunicació popular com en els sistemes que s'empraven per llançar una matèria a la Xarxa. La facilitat d'ús i simplicitat d'aquests nous programes els van convertir en un dels fenòmens mes importants de la història de l'era digital.
Per adaptar-se a la publicació ràpida de continguts que impera en l'era 2.0, han sorgit una sèrie de plataformes que permeten publicar i compartir tot tipus de contingut multimèdia de forma senzilla i sense necessitat de tenir coneixements informàtics ni de comptar amb un allotjament web propi. Aquestes plataformes són gratuïtes i estan enfocades a la compartició, ja sigui de continguts propis o de tercers.
Les plataformes seleccionades són: Tumblr,Posterous i WordPress.
El millor per a:
Edició de textos: WordPress
Publicació de continguts multimèdia: Tumblr
Difusió en altres plataformes: Posterous
Funcionalitats avançades: WordPress
Característiques de xarxa social: Tumblr
Particularitats de cadascun:

Tumblr és una plataforma orientada a la publicació ràpida de continguts. Per tant, no compta amb moltes de les funcionalitats bàsiques d'altres plataformes, com un sistema de comentaris. No obstant això, els usuaris registrats en Tumblr sí disposen de característiques socials per marcar com a favorits certes entrades, difondre el contingut o convertir-se en seguidor de les actualitzacions del blog.

Posterous és la plataforma més completa per a la difusió del contingut en altres plataformes, xarxes socials i serveis on line. Els seus usuaris poden utilitzar-la com a concentrador de la seva activitat creativa en Internet sense necessitat d'haver de tornar a publicar el post de forma manual en altres serveis o divulgar-ho per les seves xarxes socials preferides.

WordPress té l'avantatge de ser un dels gestors de continguts més robusts i utilitzats d'Internet, la qual cosa permet que el seu ús sigui conegut prèviament per molts usuaris. No obstant això, per a una personalització completa de l'espai d'allotjament de Wordpress.com és necessari recórrer a actualitzacions de pagament i a l'assessorament d'un usuari avançat.

Carpeta Ciutadana

La web de l'ajuntament posa a l'abast de tothom un espai disponible les 24 hores del dia parlem de la carpeta ciutadania que es troba localitzada a la seu electrònica de l'ajuntament.

En aquest nou espai podreu trobar dades i tramitacions referides amb la relació de la ciutadania amb l'ajuntament com per exemple.
  • Dades d'identificació.
  • Dades del padró d'habitants i immobles.
  • Relació de sol·licituds que heu realitzat al registre d'entrada del ajuntament i el numero d'expedient relacionat.
  • Comunicacions administratives que heu rebut de l'ajuntament.
Per accedir-hi nomes es necessari disposar d'un certificat digital com per exemple el Dnie i Idcat.


Recordeu que teniu a la vostra disposició els cursos de Tràmits Online que s'imparteixen a la Torre del Roser en els següents horaris: Dilluns i Dimecres 11:30 – 13:30, Dimecres i Divendres 9:00 a 11:00 i les tardes de Dimarts i Dijous de 17:00 a 19:00.

Apuntat al carro de la tramitació electrònica trucant al 93 6666 180 o adreceu-vos al Palau Falguera i us informaran!

3/10/11

Ja esta aquí el Nivell Avançat d'ACTIC


El passat divendres 30 de Setembre es van obrir les inscripcions per la acreditació del nivell avançat d'actic (nivell 3).
A continuació respondrem algunes de les preguntes més freqüents que ens poden sorgir a l'hora de fer les inscripcions per acreditar l'Actic:

És obligatori tenir l’ACTIC? No és obligatori però sí molt útil. Penseu que, progressivament, per accedir a determinats llocs de treball tant públics com privats es pot convertir en un requisit necessari com pot ser, per exemple, un determinat nivell de llengua o disposar del carnet de conduir.

És indispensable tenir l’ACTIC per trobar feina? No és indispensable, però segur que amb aquesta acreditació incrementareu les vostres opcions a l’hora d’ocupar un lloc de trebal

Hi ha llocs de treball que necessàriament requeriran disposar de l’ACTIC? De mica en mica l’ACTIC pot ser un requisit d’accés a determinats llocs de treball, sobretot aquells que impliquen un ús habitual de la informàtica.


És per a totes les edats? Les persones més grans de 16 anys són les que es poden examinar de l’ACTIC.

Puc fer la prova de l’ACTIC des de casa? No, l’examen s’ha de fer obligatòriament mitjançant ordinador en un dels centres col·laboradors que han estat aprovats per la Generalitat de Catalunya

Cal fer un curs de formació previ o hi ha la possibilitat de fer-lo? No és necessari fer cap curs si considereu que els vostres coneixements són suficients per realitzar la prova. Al portal ACTIC a l’apartat “material formatiu” hi trobareu diversos materials d’aprenentatge que us poden anar bé per preparar l’examen. També a l’apartat “Oferta formativa” disposeu d’un llistat dels cursos de formació que s'imparteixen en centres col·laboradors de l'ACTIC

Com sé de quin nivell m’he d’examinar? Per saber quin nivell teniu podeu realitzar un qüestionari d’autoavaluació que trobareu a l’apartat “Destaquem” del portal ACTIC

Quines competències te cada nivell?

Com m’hi puc inscriure? La inscripció a la prova d’avaluació es fa per Internet al web de l’ACTIC .Heu d’emplenar un formulari amb les vostres dades personals i especificar a quin centre col·laborador i en quina data i hora voleu dur a terme l’examen.

Com sé si tinc un centre homologat a prop?
Hi ha una xarxa de centres col·laboradors arreu de Catalunya.


La taxa que s’ha de pagar per fer l’examen de cadascun dels nivells és:
Nivell 1 – Certificat bàsic: 15,15 €
Nivell 2 – Certificat mitjà: 20,20 €
Nivell 3 – Certificat avançat: 25,25 €

Hi ha algun col·lectiu exempt de pagar o que pot gaudir d’algun
descompte?


No heu de pagar la taxa si esteu a l’atur, si sou jubilats o si patiu alguna discapacitat igual o
superior al 33%.
D’altra banda, si feu la sol·licitud d’acreditació mitjançant Internet (tràmit telemàtic) podeu
beneficiar-vos d’un descompte del 10%. També podeu tenir una bonificació si sou membres
de famílies nombroses o de famílies monoparentals, de categoria general o especial.
Les persones amb discapacitat igual o superior al 33% podeu demanar en la inscripció a la
prova l’adaptació o adequació del temps o dels mitjans materials necessaris per tal de realitzar-


En què consisteix la prova? L’examen consisteix en realitzar en un temps concret un conjunt d’activitats sobre diversos temes que el sistema determina aleatòriament. Per a cadascun dels diferents certificats ACTIC (bàsic, mitjà o avançat) varia el tipus d’activitats i el temps que teniu per realitzar l’examen:
Per al nivell 1 (certificat bàsic): 75 minuts i 40 activitats
Per al nivell 2 (certificat mitjà): 100 minuts i 70 activitats
Cal tenir en compte que en el nivell avançat la prova pot constar de dues sessions, repartides en funció del nombre de competències de les que l’aspirant vulgui avaluar-se. Cada sessió consisteix en 1, 2 o 3 blocs d’activitats, relatius respectivament a cadascuna de les competències que s’avaluen en la sessió:
Per al nivell 3 (certificat mitjà): 35 minuts per bloc i 25 activitats.
L’aspirant del nivell avançat es pot avaluar, si ho desitja, de les cinc competències,
fent una sola sol·licitud i un únic pagament de la taxa.

Quan s’obté el certificat ACTIC? Per superar la prova del nivell 1 i 2 i obtenir el certificat caldrà que la puntuació obtinguda sigui almenys el 70% de la puntuació màxima. Els exercicis resolts parcialment es puntuaran amb un criteri de proporcionalitat. Cal tenir en compte que no totes les activitats puntuen igual. El sistema generarà el resultat de la prova, que serà “apte/a” o “no apte/a”.
Per al nivell 3 el certificat s’obté en el moment en què s’aproven dues competències, i
caldrà que la puntuació obtinguda per cada competència sigui almenys el 70% de la
puntuació màxima.

Com i quan puc disposar del certificat acreditatiu? Tan bon punt hàgiu superat la prova, en el mateix centre col·laborador o bé des de
l’ordinador de casa vostra podreu descarregar-vos el certificat acreditatiu ACTIC.

Si considero que ja tinc prou competències, puc accedir directament al nivell avançat?
No, s’ha d’haver aprovat el certificat mitjà (nivell 2)