El dijous 13 de desembre al migdia les PIMEs i MICROPIMEs de Sant Feliu poden conèixer:
.
- Els avantatges d’implantar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l'empresa.
- El nou servei d’orientació de les pimes en l’ús de les tecnologies digitals.
- Els ajuts i les vies de finançament de les quals es poden beneficiar les empreses per poder ser més competitives.
- El nou servei d’orientació de les pimes en l’ús de les tecnologies digitals.
- Els ajuts i les vies de finançament de les quals es poden beneficiar les empreses per poder ser més competitives.
.
Aquesta Jornada es fa en el marc del programa PIMESTIC.cat:
.
"Aplica tecnologia i millora el teu negoci"
.
L'organitza la Secretaria de Telecomunicacions i Societat de la Informació (STSI) i el Centre d’Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) per fomentar la implantació i l’ús de les TIC a les petites i mitjanes empreses catalanes.
:
L’objectiu de la jornada és explicar els avantatges d’implantar les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) en el negoci a través d’exemples reals a partir d’un format innovador i participatiu, per tal que els assistents puguin intercanviar informació i exposar dubtes.
.
.
PROGRAMA DE LA JORNADA
12:00 Acreditacions
12:15 Benvinguda institucional, a càrrec de:
- Sr. Josuè Sallent, Director General de la Societat de la Informació de la Generalitat de Catalunya
- Sra. Rosa Boladeras, Presidenta del Consell Comarcal del Baix Llobregat
- Representant de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat
- Representant de l'Ajuntament de Molins de Rei
- Representant de l'Ajuntament de Sant Just Desvern
12:35 Com ens poden ajudar les TIC?
Incorporar les TIC a les empreses representa múltiples avantatges que redunden en la competitivitat i productivitat de les empreses. Les empreses podran exposar als experts TIC amb àmplia experipència les qüestions del seu interès sobre els diferents temes tractats.
13:45 Presentació d'un cas d'èxit local
14:00 Dinar de treball / networking
14:45 "Cafè digital"
Consisteix en una dinàmica de grup per intercanviar idees i experiències entre els participants a la jornada sobre com les TIC ens poden ajudar en els negocis. Els participants tindran l’ocasió de plantejar qüestions sobre els diferents temes tractats.
15:30 Conclusions del "Cafè digital"
.
16:00 Cloenda
.
Per assistir és imprescindible omplir el següent formulari o bé per telèfon al 902 17 06 65. Les places són limitades i s’assignaran per rigorós ordre d’inscripció.
.
la Jornada tindrà lloc el dijous 13 de desembre de 2007, de 12.00 a 16.00 h, a l’hotel HLG CityPark Sant Just (carretera Reial, 132, de Sant Just Desvern).
.
Tots els assistents rebran material divulgatiu d’interès per al seu negoci.
.
Vine a la jornada i informa’t sobre com pots millorar la teva empresa amb les TIC!
1 comentari:
Us recomano que li doneu una ullada al web www.pimestic.cat
L'objectius de les Jornades PIMESTIC és donar a conéixer com les TIC poden ajudar a les empreses a millorar els seus processos interns, ser més àgils, estalviar costos i continuar essent competitives tot millorant la seva competitivitat i productivitat.
Us deixem aquí les interesants conclusions de la jornada del 21 del Valles Occidental:
"En la jornada del Vallès Occidental, els empresaris van considerar positivament els avantatges del comerç electrònic com el B2C (Business to Consumer), que permet realitzar transaccions comercials entre empreses i particulars, o el B2B (Business to business), pel comerç entre empreses, ja que agilitzen les transaccions comercials electròniques i garanteixen la seguretat en el pagament i per això van apostar per la seva ràpida implantació.
Comptar amb una pàgina web actualitzada i gestionada directament per la empresa, dissenyada per acomplir objectius concrets i que serveixi per a captar nou negoci, oferir un contingut útil i oferir un servei de valor per als clients, també va ser una de les prioritats del Cafè digital. A més, els més de 80 assistents també es van interessar pel posicionament de les pàgines corporatives entre els primers resultats dels cercadors ja que una major visibilitat a la xarxa pot incrementar el nombre de visites en els webs i, per tant, la difusió. Per això, segons van considerar, cal realitzar més accions d’ e-màrqueting. Així mateix, també van apuntar la importància de comptar a una extranet per a millorar les comunicacions amb clients i proveïdors i una intranet, per tal de millorar la comunicació i l’eficiència amb el personal de l’empresa.
En aquest sentit, el CRM (Customer Relationship Management) i l’ERP (Enterprise Resource Planning), dues eines que ajuden a gestionar les dades amb relació als clients i amb la producció respectivament, també van rebre un alt grau d’acceptació ja que permeten integrar les diferents activitats de negoci com ara les vendes, la producció, l’administració o els inventaris de forma centralitzada. De la mateixa manera, els directius van considerar interessant la implantació la telefonia IP per tal de reduir costos de telefonia, principalment a llarga distància, gracies a que aquesta tecnologia permet enviar la senyal de veu en format digital.
D’altra banda, la manca d’informació i el desconeixement de com implantar les TIC va ser una de les principals preocupacions del Cafè Digital. Els empresaris van reclamar un assessorament tècnic adequat a les necessitats de cada empresa per tal d’incrementar la confiança de les pimes. Per això, el servei d’orientació PIMESTIC va rebre una bona acollida, ja que permet que les empreses coneguin en profunditat quina tecnologia necessiten i com implantar-la gràcies a l’orientació d’un expert homologat per la Generalitat que ofereix una proposta de millora basades en l’ús de les TIC.
La factura electrònica, que suposa una agilització de tot el procés de facturació i, al mateix temps, contribueix al respecte mediambiental, també va rebre un alt grau d’acceptació entre els participants.
Finalment, els empresaris van reclamar més formació per a tot el personal de l’empresa, per tal d’aconseguir una correcta utilització de les TIC, requisit que fan extensible a clients i proveïdors, amb l’objectiu de millorar la coordinació i l’eficàcia pel que fa a la relació amb aquests públics.
La relació segons importància de les accions:
1 - Implantar eines de comerç electrònic com el B2C i el B2B per agilitzar les transaccions i garantir la seguretat.
2 - Utilitzar l'extranet i la intranet per millorar la comunicació.
3 - Pàgina Web actualitzada i amb un disseny útil per acomplir objectius concrets.
4 - Implantar d'eines de gestió electrònica com el CRM i l'ERP.
5 - Utilitzar la telefonia IP per reduir costos.
6 - Comptar amb un assessorament tècnic per implantar les TIC.
7 - Utilitzar la factura electrònica per estalviar despeses.
8 - Formació pels treballadors en TIC."
Francesca Perez Gil
Dinamitzadora del Punt
Omnia de la Associació de veïns del barri d'Espronceda (Sabadell)
Publica un comentari a l'entrada