19/9/08

MÉS DE 7.000 EUROS,VIATGE A L'ESTRANGER I OPORTUNITAT DE TREBALLAR DE VIDEOREPORTER!!

Si!si! com ho heu llegit, més de 7.000 euros, un viatge a l'estranger i l'oportunitat de treballar de videoreporter pel guanyador del primer concurs de periodisme ciutadà presentat per YouTube i el Pulitzer Center.


Qualsevol usuari pot convertir-se en reporter i participar en el concurs, que es du a terme a nivell internacional. Animen als aspirants a reporters a produir vídeos curts i de qualitat sobre notícies que normalment no tenen lloc en els mitjans de comunicació tradicionals.

Segons Jon Sawyer, director executiu de Pultizer Center: “La missió del Pultizer Center és la cobertura de notícies que estan quedant relegades a un segon pla en el panorama informatiu actual”.

“La popularitat de YouTube ens ha brindat una oportunitat única per posar en marxa un concurs que anima als aspirants a periodistes a presentar aquest tipus d'històries amb un estil nou i atractiu”.

El concurs s'ha inspirat en els milions de persones de tot el món que han utilitzat YouTube per canviar la forma en què es difonen les notícies en el panorama informatiu actual. Youtube s'ha convertit en el lloc de referència per a la difusió de notícies inusuals i dinàmiques de qualsevol lloc del món, des de vídeos de desastres naturals fins a treballs d'investigació sobre candidats polítics. Aquest projecte donarà suport i fomentarà aquest tipus de continguts, animant als aspirants a periodistes a seguir informant al món a través de Youtube.


Fases del concurs:
  • A partir del 12 de setembre fins el 6 d'octubre, els concursants poden enviar treballs d'un màxim de 3 minuts de durada sobre un personatge de rellevància en la seva comunitat. Un panell d'experts dirigit per el Pulitzer Center s'encarregarà d'escollir els 10 millors. Cada un dels 10 semifinalistes rebrà material tecnològic de Sony per donar suport a la seva presentació i participarà en una conferència de periodisme organitzat per el Pulitzer Center.
  • En la segona fase, els 10 semifinalistes hauran de crear un vídeo d'un màxim de 4 minuts de durada que reflecteixi una història local amb repercussió internacional. La comunitat d'usuaris del YouTube serà l'encarregada d'escollir els 5 millors treballs, els autor dels quals rebran equipament de vídeo addicional, així com tutoria personalitzada per part de gent del Pulitzer Center, i passaran a la tercera fase del programa.
  • En la tercera i última fase, els cinc finalistes hauran de presentar una història de la seva comunitat que hagi quedat relegat a un segon pla, utilitzant una tècnica de reportatge especial. La mateixa comunitat serà la encarregada d'escollir el guanyador final, que rebrà més de 7.000 euros per a fer un viatge a l'estranger i l'oportunitat de treballar amb el Pulitzer Center en una historia de rellevància internacional. Els finalistes seran premiats amb equips d'edició de vídeo de gamma alta i apareixeran a la pàgina principal de YouTube.