22/4/13

Inbound marketing al Yuzz Sant Feliu

La startup local Go2jump ha visitat el Yuzz Sant Feliu per fer una sessió formativa d'inbound marketing. Els usuaris d'Internet ja no són tant receptius amb la publicitat tradicional de banners i finestres emergents, per aquesta raó cal trobar altres vies per captar la seva atenció. El Francesc Subirats i la Raquel Sanchidrian ens van fer una introducció a d'aquest model que combina el SEO, el marketing de continguts i les xarxes socials amb la finalitat de captar nous clients.

Amb Seny Estudi al 66'6% (l'Ángel Miguel García i el Pau Gámez, faltava l'Adrià Freixas) assistir a la sessió i en vam pendre moltes notes per aplicar aquests coneixements i estrategies de marketing al nostre projecte Yuzz.


1.- El contingut:

El primer punt a tenir present és el contingut que difonem al nostre espai web. Ja n'és prou ben sabut que actualitzar freqüentment i amb bona informació de referència fa guanyar audiència, però si a més d'això l'ofertem en determintas formats arribarà a més gent: les empreses que presenten la informació amb ebooks, tutorials, infografies, vídeos, concursos (...), capten millor als usuaris i les que tenen bloc (actiu) tenen un 55% més de possibilitats de captar un client. I parlant de clients, hem de tenir ben clar quin és el nostre públic, cap a qui va dirigida aquesta informació determinant els següents aspectes:
  • demogràfics: gènere, edat, estudis... 
  • econòmics: nivell adquisitiu, classe... 
  • psicològics: estil de vida, personalitat... 
Tant important com definir el públic és acotar el contingut: abastir massa temes en un mateix espai web, tot i que siguin bons, fa que els metacercadors com ara Google o Yahoo! els penalitzin i es baixin posicions als rankings de posicionament.

2.- Difusió i conversió:

Un cop ja tenim un públic que segueix assíduament el nostre espai, ha arribat l'hora de convertir-los en leads. el lead és un terme emprat a l'e-marketing per identificar als usuaris que, havent arribat a un espai web, han emplenat un formulari de sol·licitud d'informació. En aquest moment ja se sap que aquestes persones estan interessades en els nostres productes i es pot iniciar l'enviament de correus electrònics periòdics d'actualitat per a que acabin convertint-se en clients.

I com aconseguim un lead?

  • Amb una landing page anomenada així pel fet de que els usuaris aterren des de diferents llocs de la xarxa (publicitat, xarxes socials...). deu ser exclusiva per a cada campanya, que detalli ben clar per a què serveix i oferir algun element que impliqui emplenar el formulari d'inscripció.
  • Email marketing: deixar de ser spam per resoldre una necessitat de l'usuari és la clau. Per tant hem de deixar ben clar que ens dona autorització per posar-nos en contacte.
  • Xarxes socials: Dissenyar un pla promocional i difondre'l segons la plataforma i l'horari i costums dels nodes de cadascuna. Quanta més difusió més visites s'atreuen.


3.- Anàlisi, mesura i seguiment:

Perquè no tot és fer una difusió i deixar que arribin visites, s'ha d'avaluar la recepció de la proposta, l'increment de visites i per tant de leads i clients, el número d'abandonaments... tota aquesta informació, a vegades oblidada, és la que ens permetrà saber què ha funcionat, amb qui, perquè, durant quant de temps, i no tornar a repetir els errors.

A la darrera part de la sessió el Francesc i la Raquel ens van plantejar unes preguntes per a que avaluéssim com podem implementar aquests recursos als nostres projectes i en funció de les nostres respostes ens van fer consells personalitzats per tal de beneficiar-nos de les tècniques d'inbound marketing.

Captar clients és la manera de que una empresa aconsegueixi ingressar diners i aquesta sessió ens ha servit per establir unes guies per tal d'estructurar correctament les nostres campanyes de marketing i aconseguir els millors resultats sense malgastar esforços. Ara que ja tenim les bases espero amb ganes la propera sessió que endinsi una mica més en aquestes tècniques.

- Pau Gámez, Amb Seny Estudi -