Amb Seny Estudi al 66'6% (l'Ángel Miguel García i el Pau Gámez, faltava l'Adrià Freixas) assistir a la sessió i en vam pendre moltes notes per aplicar aquests coneixements i estrategies de marketing al nostre projecte Yuzz.
1.- El contingut:
El primer punt a tenir present és el contingut que difonem al nostre espai web. Ja n'és prou ben sabut que actualitzar freqüentment i amb bona informació de referència fa guanyar audiència, però si a més d'això l'ofertem en determintas formats arribarà a més gent: les empreses que presenten la informació amb ebooks, tutorials, infografies, vídeos, concursos (...), capten millor als usuaris i les que tenen bloc (actiu) tenen un 55% més de possibilitats de captar un client. I parlant de clients, hem de tenir ben clar quin és el nostre públic, cap a qui va dirigida aquesta informació determinant els següents aspectes:
- demogràfics: gènere, edat, estudis...
- econòmics: nivell adquisitiu, classe...
- psicològics: estil de vida, personalitat...
2.- Difusió i conversió:
Un cop ja tenim un públic que segueix assíduament el nostre espai, ha arribat l'hora de convertir-los en leads. el lead és un terme emprat a l'e-marketing per identificar als usuaris que, havent arribat a un espai web, han emplenat un formulari de sol·licitud d'informació. En aquest moment ja se sap que aquestes persones estan interessades en els nostres productes i es pot iniciar l'enviament de correus electrònics periòdics d'actualitat per a que acabin convertint-se en clients.
I com aconseguim un lead?
- Amb una landing page anomenada així pel fet de que els usuaris aterren des de diferents llocs de la xarxa (publicitat, xarxes socials...). deu ser exclusiva per a cada campanya, que detalli ben clar per a què serveix i oferir algun element que impliqui emplenar el formulari d'inscripció.
- Email marketing: deixar de ser spam per resoldre una necessitat de l'usuari és la clau. Per tant hem de deixar ben clar que ens dona autorització per posar-nos en contacte.
- Xarxes socials: Dissenyar un pla promocional i difondre'l segons la plataforma i l'horari i costums dels nodes de cadascuna. Quanta més difusió més visites s'atreuen.
3.- Anàlisi, mesura i seguiment:
Perquè no tot és fer una difusió i deixar que arribin visites, s'ha d'avaluar la recepció de la proposta, l'increment de visites i per tant de leads i clients, el número d'abandonaments... tota aquesta informació, a vegades oblidada, és la que ens permetrà saber què ha funcionat, amb qui, perquè, durant quant de temps, i no tornar a repetir els errors.
A la darrera part de la sessió el Francesc i la Raquel ens van plantejar unes preguntes per a que avaluéssim com podem implementar aquests recursos als nostres projectes i en funció de les nostres respostes ens van fer consells personalitzats per tal de beneficiar-nos de les tècniques d'inbound marketing.
Captar clients és la manera de que una empresa aconsegueixi ingressar diners i aquesta sessió ens ha servit per establir unes guies per tal d'estructurar correctament les nostres campanyes de marketing i aconseguir els millors resultats sense malgastar esforços. Ara que ja tenim les bases espero amb ganes la propera sessió que endinsi una mica més en aquestes tècniques.
- Pau Gámez, Amb Seny Estudi -
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada