La primera d'elles "Internet com a eina de màrketing" va aplegar a un grup d'empreses molt interessades en saber com la seva empresa pot posicionar-se de manera òptima en Internet, per tal de vendre més, incrementar el nombre de contactes comercials i promocionar la seva marca. El ponent ens va donar algunes pistes per començar a treballar:
- Analitzar i definir un pla estratègic on-line
- Definir quines accions d'aquest pla realitzarem a curt termini (per exemple: posicionar-nos en els cercadors per clicks) i a mig termini (per exemple: el posicionament natural o orgànic)
Vam aprendre a conèixer i millorar el posicionament de la nostra web a internet, mitjançant una serie d'eines, com són:
- els simuladors d'aranyes (les aranyes ens indexen la nostra web i la posicionen); cal tenir en compte que les aranyes no poden passar per webs programades amb Javascripts, Flash, Pop Up's o per imatges. Ex: http://www.spider-simulator.com/
- els PageRanks (té en compte la popularitat de la nostra web); cal augmentar el nombre d'enllaços a webs de tercers que recomanin la nostra pàgina, sobretot amb webs amb un Page Rank alt.
- els analitzadors de la densitat de la paraula o paraules clau en diferents parts de la web (en la URL, en el títol de la pàgina, en la descripció, en les capçaleres, en els enllaços...) Ex: http://www.keyworddensity.com/
La segona sessió "Sistemes d'informació: de l'organització tradicional a l'organització digital de l'empresa" ens va servir per saber que el Sistema d'informació és un conjunt interrelacionat de components que recopilen, processen, emmagatzemen i distribueixen informació per a donar suport a la presa de decisions i a la direcció de l'empresa.
Vam aprendre que hi ha diferents tipus de Sistemes d'informació digital, principalment:
- ERP o sistemes de gestió empresarial: imprescindible com a nucli per anar incorporant altres àrees amb posterioritat. Permet gestionar el producte, l'inventari de magatzem, les compres i les vendes, l'àrea econòmica-financera...
- CRM: és el sistema de l'àrea del client i del màrqueting. Permet unificar la informació que és té del client, i ens permet saber el que fem amb ell, les gestions que tenim pendents, el que ha comprat...
Finalment, vam poder veure quins costos i quins beneficis tant tangibles com intangibles ens suposarà implantar un Sistema d'informació.
- Costos: hardware, software, telecomunicacions, serveis, personal.
- Beneficis tangibles: increment productivitat, costos operacionals més baixos, reducció de la força de treball, despeses en ordinadors més baixes, reducció dels costos comercials externs, dels costos administratius...
- Beneficis intangibles: millora de l'avantatge competitiu, del control de recursos, de la planificació en l'organització, de la flexibilitat, informació a temps real...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada