El bloc de Sant Feliu On Line
El Projecte de Sant Feliu On Line
Oferta formativa de Sant Feliu On Line
Contacta amb Sant Feliu On Line
Punt TIC Palau Falguera
Horaris
Noticies del centre YUZZ Sant Feliu

30/6/08

Realitzades les sessions formatives "Empresa i digitalització"

Els passats 18 i 26 de juny es van realitzar les dues sessions formatives adreçades a empreses, emmarcades en el Projecte "Empresa i digitalització" del Departament de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat.

La primera d'elles "Internet com a eina de màrketing" va aplegar a un grup d'empreses molt interessades en saber com la seva empresa pot posicionar-se de manera òptima en Internet, per tal de vendre més, incrementar el nombre de contactes comercials i promocionar la seva marca. El ponent ens va donar algunes pistes per començar a treballar:
  1. Analitzar i definir un pla estratègic on-line

  2. Definir quines accions d'aquest pla realitzarem a curt termini (per exemple: posicionar-nos en els cercadors per clicks) i a mig termini (per exemple: el posicionament natural o orgànic)

Vam aprendre a conèixer i millorar el posicionament de la nostra web a internet, mitjançant una serie d'eines, com són:

  • els simuladors d'aranyes (les aranyes ens indexen la nostra web i la posicionen); cal tenir en compte que les aranyes no poden passar per webs programades amb Javascripts, Flash, Pop Up's o per imatges. Ex: http://www.spider-simulator.com/


  • els PageRanks (té en compte la popularitat de la nostra web); cal augmentar el nombre d'enllaços a webs de tercers que recomanin la nostra pàgina, sobretot amb webs amb un Page Rank alt.


  • els analitzadors de la densitat de la paraula o paraules clau en diferents parts de la web (en la URL, en el títol de la pàgina, en la descripció, en les capçaleres, en els enllaços...) Ex: http://www.keyworddensity.com/
Finalment també vam podem mesurar i optimitzar la rendibilitat de la nostra inversió a través de eines de Web Analytics (ex. Google Analytics) o test A/B multivariable (ex. Google Optimizer).

La segona sessió "Sistemes d'informació: de l'organització tradicional a l'organització digital de l'empresa" ens va servir per saber que el Sistema d'informació és un conjunt interrelacionat de components que recopilen, processen, emmagatzemen i distribueixen informació per a donar suport a la presa de decisions i a la direcció de l'empresa.


Vam aprendre que hi ha diferents tipus de Sistemes d'informació digital, principalment:

  • ERP o sistemes de gestió empresarial: imprescindible com a nucli per anar incorporant altres àrees amb posterioritat. Permet gestionar el producte, l'inventari de magatzem, les compres i les vendes, l'àrea econòmica-financera...
  • CRM: és el sistema de l'àrea del client i del màrqueting. Permet unificar la informació que és té del client, i ens permet saber el que fem amb ell, les gestions que tenim pendents, el que ha comprat...

Finalment, vam poder veure quins costos i quins beneficis tant tangibles com intangibles ens suposarà implantar un Sistema d'informació.

  • Costos: hardware, software, telecomunicacions, serveis, personal.
  • Beneficis tangibles: increment productivitat, costos operacionals més baixos, reducció de la força de treball, despeses en ordinadors més baixes, reducció dels costos comercials externs, dels costos administratius...
  • Beneficis intangibles: millora de l'avantatge competitiu, del control de recursos, de la planificació en l'organització, de la flexibilitat, informació a temps real...