24/8/11

Com pots fer que el teu negoci triomfi a Foursquare ?

Molta gent s’ha près aquest servei com un joc. Altres senten una veritable competència amb els seus amics per convertir-se en Major d'alguna popular ubicació. Alguns es molesten amb les persones que fan check-in sense estar realment al lloc on diuen que estan o per guanyar punts registrant-se en llocs que no són populars, com la casa o l'oficina d'un.

Sigui com sigui, Foursquare continua creixent i cada dia augmenta la quantitat d'usuaris que es registren en les seves bases de dades. Al passat més de juny van superar els 10 milions d’usuaris.

Malgrat aquesta creixent popularitat social, en el tema de negocis encara no s'explota la capacitat d'aquest servei. Els negocis comencen a compartir informació i perseguir que els seus clients facin públics els seus check-ins incentivant amb descomptes i promocions. Sense cap mena de dubte, una forma més de comunicar, informar i treure partit a la xarxa.


Per començar pots crear diferents promocions per als usuaris que arribin a un cert nombre de check-in, amb això aconseguiràs fidelitzar a aquests clients i guanyar visibilitat tant en Foursquare com en Facebook i Twitter .

Has d'intentar en tot moment interactuar amb els usuaris que estiguin a la teva zona, d'aquesta manera aconseguiràs arribar a un nombre més elevat d'usuaris i per tant poder convertir-los en clients.

Hi ha algunes empreses que s'estan arriscant a descobrir les característiques interactives dels serveis basats en ubicació. Un exemple d'això és Starbucks. La cadena de cafè es va adonar que existeixen molts usuaris del servei que constantment feien check-in en alguna de les seves sucursals a nivell mundial i va crear una estratègia de màrqueting, la qual consisteix que tot aquell que faci check-in en 5 o més ubicacions diferents de Starbucks serà anomenat "Barista" amb una de les medalles que ofereix Foursquare.



Foursquare pot ser una excel·lent eina per crear estratègies de plans de lleialtat, així com per exclusives promocions enfocades a usuaris d’Internet i dispositius mòbils, a més que també podem utilitzar la informació dels usuaris del servei per conèixer els seus hàbits de compra, zones geogràfiques en què es desenvolupa i, en base a això, fer una segmentació més detallada.

Foursquare permet a les empreses crear les seves pròpies pàgines

Sembla que Foursquare s’està animant perquè la seva xarxa social de geolocalització tingui molt més moviment. La setmana passada coneixíem que Foursquare, que compta amb més de 10 milions d'usuaris, estrenaria la seva aliança amb Groupon per oferir cupons de descompte al mateix temps que fem check-in en els establiments cosa que, sens dubte, aportava molt valor a la cadena establiments-Groupon-Fourquare on tots sortien beneficiats.

Hi havia un detall que li faltava a Foursquare per popularitzar encara més el servei, les pàgines per a empreses , que caminaven orientades a les grans companyies que pagaven a Foursquare pel desenvolupament d'una pàgina a mida, cosa que sembla democratitzar amb l'anunci de l'obertura de les pàgines per a tot tipus d'empreses que podran crear-ne, sobre la marxa, amb un simple assistent.

Les empreses, si volien una pàgina en Foursquare, havien de demanar i esperar a que la xarxa social creés la pàgina. D’això, en els últims 18 mesos, es van beneficiar més de 3.000 empreses (sent Intel la primera d'elles) que van veure com Foursquare els desenvolupava la pàgina i com els seus dissenyadors contactaven amb els seus equips de comunicació per a fixar les pautes de disseny. Tot això estava molt bé però era un procés bastant lent i, a més, costós per a les empreses i que corria el risc que Foursquare no pogués donar resposta a un possible pic de demanda.

Des d'ahir, Foursquare ha democratitzat el servei de pàgines per a empreses i permet que els establiments puguin crear-se-les ells mateixos , sent l'únic requisit un compte de Twitter (amb la qual entrar i que es vincularà a la pàgina).Gràcies a aquest servei, els establiments podran tenir les seves pàgines, obtenint major visibilitat i, a més, podran interactuar amb els seus seguidors proposant tips i deixant que aquests puguin seguir la pàgina i estar al dia dels nostres anuncis.

Però aquí no acaben els serveis per a empreses, a més de donar-li accés al petit establiment a un potent vehicle de promoció, Foursquare obre la porta a la dinamització d'aquestes pàgines per múltiples persones ja que permetrà que múltiples usuaris puguin gestionar l'activitat de la pàgina.

Si ja Foursquare tenia molt potencial, sobretot en les seves versions mòbils en les que podem veure recomanacions de llocs propers a la nostra posició o llocs de moda, la possibilitat que qualsevol tipus d'empresa pugui crear la seva pàgina donarà curs a la creativitat i, segurament, en poc temps assistim a veritables casos d'estudi de petites empreses amb pàgines que tenen legions de seguidors (igual que va passar amb les pàgines en Facebook ).