El bloc de Sant Feliu On Line
El Projecte de Sant Feliu On Line
Oferta formativa de Sant Feliu On Line
Contacta amb Sant Feliu On Line
Punt TIC Palau Falguera
Horaris
Noticies del centre YUZZ Sant Feliu

27/8/11

Més control de la privacitat a Facebook


Si li etiqueten en una fotografia i no vol que aparegui el seu nom, el podrà rebutjar abans que la imatge sigui publicada a Facebook. I tindrà poders per decidir a qui dóna permís per etiquetar, quan fins ara qualsevol persona que veiés les seves fotos i comentaris el podia fer. Aquestes i altres novetats són la resposta de Facebook a Google + i els seus cercles socials de confiança, encara que la principal xarxa social del món el vengui com un "grup de millores" perquè sigui "més fàcil compartir el que vulguis quan vulguis" i amb "exactament qui vulguis". En definitiva, Facebook dóna més poder a l'internauta sobre allò que apareix en el seu perfil.

D'entrada, la gestió de la privacitat es farà directament des del perfil en comptes d'haver d'accedir a una pàgina específica a la pestanya del compte de l'usuari. I es podrà modificar cada vegada que es comparteixi qualsevol contingut. Amb aquests canvis, cada informació que aparegui en el perfil, des de la ciutat de naixement fins a les relacions familiars, anirà acompanyada per un menú desplegable que permetrà decidir amb qui es comparteix aquesta informació: només amb amics, només per l'usuari, si és pública o si l'internauta prefereix concretar encara més amb qui ho comparteix.

Aquest mateix menú es repetirà en cada publicació, des d'enllaços fins actualitzacions de l'estat, que podran compartir només amb certs usuaris, amb tots o amb cap. Una decisió que es podrà canviar en qualsevol moment per ampliar el cercle de contactes que accedeix a aquesta publicació o restringir-lo.

Les noves eines per al control de les publicacions recorden molt als "cercles" creats per Google + que es basen en el fet que cada publicació pot estar dirigida a un cercle d'amics (treball, universitat, família ...) diferent. Un nou servei que va aconseguir 10 milions d'abonats en les seves dues primeres setmanes i que basa part del seu èxit en un major control sobre la privacitat davant Facebook.

Font d'informació: elpais.com