El bloc de Sant Feliu On Line
El Projecte de Sant Feliu On Line
Oferta formativa de Sant Feliu On Line
Contacta amb Sant Feliu On Line
Punt TIC Palau Falguera
Horaris
Noticies del centre YUZZ Sant Feliu

25/3/13

Habilitats comunicatives i difusió de projecte

Fa uns dies, al Yuzz Sant Feliu, la Sílvia Guillén i la Eva Murgui de Ràdio Sant Feliu ens van visitar per fer-nos el taller d'habilitats comunicatives i difusió de projecte. Durant la sessió ens van fer recomanacions a l'hora de parlar amb un inversor, orientar cap a quines vies hem d'emprar per tenir repercussió mediàtica i tot això amb exemples i situacions reals.


El taller el va encetar l'Eva parlant-nos de com presentar una idea de projecte, no només de l'estructura (què és i a qui va dirigit) ni la manera de presentar-la si no també dels elements que no podem controlar tant: el públic i les seves característiques que les hem de tenir sempre presents

  • A quantes persones hem convidat, qui assistirà, edat...
  • Coneixements: que no ens enxampin desprevinguts.
  • Llenguatge: comprensible pel públic i jugar amb l'entonació per captar l'atenció del que és més important.
  • I la previsió: Arribar amb temps suficient per provar els equips, que les presentacions siguin llegibles i proporcionals als minuts que dura la l'exposició.
També ens va recomanar que per validar el nostre mètode fem servir a familiars i amics, intentar convèncer-los de la nostra idea empresarial. La forma més acceptada normalment és plantejant un problema i sobre aquest oferir la nostra solució que és el nostre producte/servei. Ells actuaran com a Idea killers que són aquells que tomben les idees quan no els hi fan el pes, d'aquesta manera ens estalviarem presentar-nos de la manera equivocada a un inversor.



La Silvia, a continuació, va demanar un parell de voluntaris per mostrar-nos com cal que ens presentem a un inversor que, si fa no fa, guarda molta relació amb el que fem (ho hauriem de fer) per lligar: els 7 punts claus per ser escollits.

  • Si coincidim en un acte social sense haver contactat prèviament amb un inversor, a part de causar-li una bona impressió i aconseguir fer que se'n recordi de nosaltres: tenir una tarja de visita a mà és essencial. Això sí, no li hem de prendre molt de temps.
  • En cas que sí que haguem contactat prèviament (enviant-li el nostre pla de negoci) seguirem amb la idea de no prendre-li masa temps (1) exposant breument els problemes que hem detectat (2), la nostra solució o producte/servei (3), equip de treball i perquè son necessaris (4), explicar què busquem (5) i què oferim (6) i per descomptat intentar fixar una nova entrevista on ens dediqui més temps (7).
A continuació totes dues ens va parlar i posar exemples de la comunicació verbal, la no verbal i de la forma d'emprar-les per captar l'atenció del receptor del missatge:

  • Començar una conversa amb preguntes de resposta senzilla i afirmativa faciliten la comunicació.
  • Expressar-se amb els gestos de l'altre persona fomenta l'empatia.
  • Fer servir el vocabulari de l'altra persona.
  • Incloure'ns (emissor i receptor) dins el context que ens envolta ajuda a establir una relació cordial.

Al següent bloc del taller l'Eva ens va parlar de la premsa. Aquesta és considerada el 4rt poder i això ho podem emprar en benefici propi ja que els periodistes estan sempre pendents de noves històries. No obstant hem ser previsors, aprofitar l'actualitat per donar importància a la nostra proposta i sobretot ser conseqüents: els periodistes reben un volum molt alt de notes de premsa i noticies, si enviem una nota de premsa i el resultat és positiu hem de ser localitzables, col·laborar amb els periodistes i no fer-los perdre el temps. De manera contraria el resultat serà molt negatiu pels nostres propòsits.

I com ens posem en contacte? Podem fer-ho per telèfon, correu electrònic o per mitjà d'una nota de premsa. Una tasca recomanable és fer un recull, una petita base de dades on anotar els noms dels periodistes o responsables de seccions relacionades amb el nostre àmbit i no contactar sense discriminar i romandre atents ja que la resposta pot trigar.

Per telèfon:

  • fer servir un telèfon on estiguem localitzables,
  • fer-nos un esquema del que volem comentar per no entretenir-los massa.
Si escollim el correu:

  • ben estructurat, amb tota la informació pertinent,
  • el personalitzarem amb totes les dades de contacte a la part de la signatura.
Si triem la la nota de premsa hem hem de saber que té una estructura molt concreta:

  • Titular: el missatge clar i concís.
  • Estructura de piràmide inversa: Comencem parlant del més important i acabem amb el més irrellevant. N'ha d'incloure el contingut necessari i prou en quatre o cinc paràgrafs de frases curtes.
  • Al primer paràgraf: resum de la nota
  • Dades de contacte: les més completes possibles i ja posats de dos persones de l'equip per assegurar la comunicació.

Un cop enviada la nota és hora de saber el seu abast: existeixen eines per rastrejar les noticies a la Xarxa que ens ajudaran a fer la feina ja que al nostre entorn no en disposarem de tots els mitjans de comunicació. D'això se'n diu clipping i alguns recursos molt efectius són:

Per finalitzar ens van exposar un cas d'èxit local on,el de la Laura Medina, en el què per mitjà d'una nota de premsa s'ha aconseguit una difusió mediàtica a nivell Nacional.