El diari mexicà "El Universal" va publicar una notícia divendres passat on afirma que Microsoft ha tallat l'accés al seu servei de missatgeria instantània (Windows Live Messenger) als usuaris de països que es troben sota un embargament comercial. Segons aquesta notícia, els països afectats són Cuba, Iran, Corea del Nord, Síria i Sudan.
I per què no ha tingut gaire repercussió aquesta notícia? Doncs nosaltres apuntem diverses raons:
- No queda clar si la companyia de Redmond ha confirmat aquesta acció. Tot i que hi ha qui diu que sí, algunes veus no ho veuen del tot clar.
- En cas que sigui cert aquest tall de servei: I què? El servei de missatgeria de Microsoft no és l'únic disponible al mercat. A més, el programari només funciona amb Windows, amb el que fer-lo servir no és gratuït (hem de pagar per tenir Windows instal·lat). Hi han d'altres serveis multiplataforma i gratuïts, que utilitzen milions de persones. A més, Gmail, Yahoo i d'altres tenen els seus protocols de missatgeria, acceptats per molts programes.
De fet, en la comparativa entre programes de missatgeria instantània el guanyador va ser Pidgin, un client de correu lliure i multiplataforma que permet gestionar diversos comptes, i connectar-se a diverses xarxes de manera simultània. I al ser lliure, com us podreu imaginar, està disponible en català.
És a dir, no ens hem d'ancorar només a un servei, ja que sempre tenim alternatives (i de vegades ens podem endur una sorpresa agradable!). Recordeu si no la prova que vam fer al Punt TIC amb el client de missatgeria aMSN...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada