5/3/13

Ramon Prats de SECOT, interessant Masterclass de Marketing a Yuzz Sant Feliu

Hola, som l'Eva Navarro i l'Eira Mogas, participants al centre YUZZ Sant Feliu, amb el nostre projecte iTinero. El passat 25 de Febrer els yuzzos de Sant Feliu vam tenir la sort d’assistir a una xerrada intensa sobre màrqueting de la mà de Ramón Prats que ens va donar algunes de les claus imprescindibles per a la planificació d’un bon pla de màrqueting. Potser el defecte professional que tenim nosaltres com a estudiants de Publicitat i Relacions Públiques va influir en que ens sembles una xerrada d’allò més interessant.

Aquests de Secot no deixen de sorprendre’ns. Saben de tot i, encara més: en saben molt. En Ramón Prats havia estat cap del departament d’anàlisis de mercat per a Nestlé i per aquest motiu tenia molt clara la importància del màrqueting: “el màrqueting és el cor d’un pla d’empresa”, va dir denotant estima cap a aquesta disciplina i un coneixement profund sobre ella.   La xerrada va ser un petit tast de la importància que pot tenir una bona tria de la campanya de màrqueting i va donar especial èmfasi al públic potencial al que va dirigit la nostra idea. “Podeu dirigir-vos a un sector concret i específic del públic o a la societat en general, però cal tenir aquest factor molt present per què d’això dependrà l’enfocament que li donarem al màrqueting”.

Durant tota la xerrada va intentar fer entendre'ns que l’objectiu final del màrqueting és l’obtenció de benefici a partir de la diferenciació del producte o servei ofert. És a dir: a partir del mix de les 4 famoses P del màrqueting (Place, Product, Price and Promotion) trobar la manera de posicionar-se per ser atractiva de cara al target group. En Ramón també va intentar crear consciencia sobre els canvis que es produïen en el nostre segle i de l’aparició de noves “P” no valorades fins ara: Physical Evidence, Process and People.

No es pot oblidar, ens va comentar, que al final, la base d’un negoci són les persones. Un altre dels punts claus en els que es va centrar la xerrada va ser el de l’e-màrqueting. En Ramon va recalcar el fet que Internet no és ja una eina com qualsevol altra per promocionar les nostres idees, sinó que és molt més: és la realitat del s. XXI. Com va dir Bill Gates: aquell negoci que no està a la xarxa està condemnada a desaparèixer del mercat. En el màrqueting a internet tornen a aparèixer les premises que comentaven anteriorment, però amb matisos. Per posar un exemple: el preu ja no és només important per lluitar contra la competència sinó que en aquest ambient és important el mètode de pagament per proporcionar seguretat al consumidor. Això, per tant, comporta una adaptació del màrqueting tradicional a les tendencies comunicatives i corporatives més actuals.
Així, les dues hores sobre màrqueting explicades pel Ramón Prats va permetre’ns consolidar la idea que el màrqueting és un mix de diferents variables que ben jugades estratègicament ens permetrà arribar de manera efectiva al nostre públic potencial per aconseguir uns beneficis que, al final, són l’objectiu de tot negoci.