25/3/13

Habilitats comunicatives i difusió de projecte

Fa uns dies, al Yuzz Sant Feliu, la Sílvia Guillén i la Eva Murgui de Ràdio Sant Feliu ens van visitar per fer-nos el taller d'habilitats comunicatives i difusió de projecte. Durant la sessió ens van fer recomanacions a l'hora de parlar amb un inversor, orientar cap a quines vies hem d'emprar per tenir repercussió mediàtica i tot això amb exemples i situacions reals.


El taller el va encetar l'Eva parlant-nos de com presentar una idea de projecte, no només de l'estructura (què és i a qui va dirigit) ni la manera de presentar-la si no també dels elements que no podem controlar tant: el públic i les seves característiques que les hem de tenir sempre presents

  • A quantes persones hem convidat, qui assistirà, edat...
  • Coneixements: que no ens enxampin desprevinguts.
  • Llenguatge: comprensible pel públic i jugar amb l'entonació per captar l'atenció del que és més important.
  • I la previsió: Arribar amb temps suficient per provar els equips, que les presentacions siguin llegibles i proporcionals als minuts que dura la l'exposició.
També ens va recomanar que per validar el nostre mètode fem servir a familiars i amics, intentar convèncer-los de la nostra idea empresarial. La forma més acceptada normalment és plantejant un problema i sobre aquest oferir la nostra solució que és el nostre producte/servei. Ells actuaran com a Idea killers que són aquells que tomben les idees quan no els hi fan el pes, d'aquesta manera ens estalviarem presentar-nos de la manera equivocada a un inversor.



La Silvia, a continuació, va demanar un parell de voluntaris per mostrar-nos com cal que ens presentem a un inversor que, si fa no fa, guarda molta relació amb el que fem (ho hauriem de fer) per lligar: els 7 punts claus per ser escollits.

  • Si coincidim en un acte social sense haver contactat prèviament amb un inversor, a part de causar-li una bona impressió i aconseguir fer que se'n recordi de nosaltres: tenir una tarja de visita a mà és essencial. Això sí, no li hem de prendre molt de temps.
  • En cas que sí que haguem contactat prèviament (enviant-li el nostre pla de negoci) seguirem amb la idea de no prendre-li masa temps (1) exposant breument els problemes que hem detectat (2), la nostra solució o producte/servei (3), equip de treball i perquè son necessaris (4), explicar què busquem (5) i què oferim (6) i per descomptat intentar fixar una nova entrevista on ens dediqui més temps (7).
A continuació totes dues ens va parlar i posar exemples de la comunicació verbal, la no verbal i de la forma d'emprar-les per captar l'atenció del receptor del missatge:

  • Començar una conversa amb preguntes de resposta senzilla i afirmativa faciliten la comunicació.
  • Expressar-se amb els gestos de l'altre persona fomenta l'empatia.
  • Fer servir el vocabulari de l'altra persona.
  • Incloure'ns (emissor i receptor) dins el context que ens envolta ajuda a establir una relació cordial.

Al següent bloc del taller l'Eva ens va parlar de la premsa. Aquesta és considerada el 4rt poder i això ho podem emprar en benefici propi ja que els periodistes estan sempre pendents de noves històries. No obstant hem ser previsors, aprofitar l'actualitat per donar importància a la nostra proposta i sobretot ser conseqüents: els periodistes reben un volum molt alt de notes de premsa i noticies, si enviem una nota de premsa i el resultat és positiu hem de ser localitzables, col·laborar amb els periodistes i no fer-los perdre el temps. De manera contraria el resultat serà molt negatiu pels nostres propòsits.

I com ens posem en contacte? Podem fer-ho per telèfon, correu electrònic o per mitjà d'una nota de premsa. Una tasca recomanable és fer un recull, una petita base de dades on anotar els noms dels periodistes o responsables de seccions relacionades amb el nostre àmbit i no contactar sense discriminar i romandre atents ja que la resposta pot trigar.

Per telèfon:

  • fer servir un telèfon on estiguem localitzables,
  • fer-nos un esquema del que volem comentar per no entretenir-los massa.
Si escollim el correu:

  • ben estructurat, amb tota la informació pertinent,
  • el personalitzarem amb totes les dades de contacte a la part de la signatura.
Si triem la la nota de premsa hem hem de saber que té una estructura molt concreta:

  • Titular: el missatge clar i concís.
  • Estructura de piràmide inversa: Comencem parlant del més important i acabem amb el més irrellevant. N'ha d'incloure el contingut necessari i prou en quatre o cinc paràgrafs de frases curtes.
  • Al primer paràgraf: resum de la nota
  • Dades de contacte: les més completes possibles i ja posats de dos persones de l'equip per assegurar la comunicació.

Un cop enviada la nota és hora de saber el seu abast: existeixen eines per rastrejar les noticies a la Xarxa que ens ajudaran a fer la feina ja que al nostre entorn no en disposarem de tots els mitjans de comunicació. D'això se'n diu clipping i alguns recursos molt efectius són:

Per finalitzar ens van exposar un cas d'èxit local on,el de la Laura Medina, en el què per mitjà d'una nota de premsa s'ha aconseguit una difusió mediàtica a nivell Nacional.

20/3/13

Perfil laboral a la Xarxa

L'aparició al mercat de l'iPhone a 2007 és pren com el tret de sortida de tota una revolució a la telefonia mòbil i el desenvolupament d'aplicacions per aquests i altres dispositius. Aquestes apps no només ens donen estones d'entreteniment si no que a més a més ens ofereixen recursos útils per dur a terme les nostres ocupacions i organitzar-nos per tal de ser més productius. A tot això hi podem afegir ara la possibilitat de cercar feina per mitjà d'alertes o emprant les Xarxes Socials per a Professionals.

Les borses de feina fa temps que fan un cop de mà a l'hora de millorar la situació laboral de les persones però actualment la demanda és tan elevada que per a una mateixa oferta de feina podem comptar fins a 500 (i encara més!) currículums optant-hi. Per aquesta raó és molt recomanable tenir actives diverses comptes d'usuari a les principals borses de cerca de feina així com el perfil privat del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC). Aquestes eines les controlem nosaltres i afegim tota la informació que volem que aparegui, a través d'un canal digital però amb una mecànica força senzilla, per mitjà d'un formulari web tot vinculant-hi un o diversos documents (CV, cartes de presentació, títols homologats). Darrerament podem trobar eines per fer més visibles les nostres dades i que demostrin un interès per les Tecnologies de la Informació i Comunicació: recursos com ara els codis QR, àudios i videocurrículums, infografies, targetes de presentació virtulas...


Però aquesta informació no és l'única que es pot trobar de nosaltres i el personal de Recursos Humans ho sap pou bé: Webs, blocs, i Xarxes Socials deixen un rastre de les activitats dels internautes i si fem una cerca del nostre nom amb a Google, per exemple, veurem què en poden trobar. l'Oriol Sala, al seu bloc comenta aquest tema i fa una valoració de més de 100 recursos vinculats dels que destaca tres sistemes per trobar informació de persones (123people, kgbpeople i yatedo) perquè, encara que no impossible, esborrar la informació penjada a la Xarxa de xarxes és molt difícil. Cal que estem pendents de les novetats a la Xarxa relacionades, sobre tot, amb el nostre àmbit laboral i tenir un perfil actiu als principals webs o comunitats. Al post de l'Oriol hi trobem un ampli ventall d'enllaços a llocs web de diversos àmbits laborals on podrem crear un perfil i fer difusió dels seus coneixements per tal que la informació que es trobi d'hom a Internet sigui sempre l'adient.



Els usuaris que porten un ritme de vida més accelerat i que no troben temps per parar a casa i modificar els seus espais a Internet estan d'enhorabona ja que les principals Xarxes Socials Professionals donen suport per mitjà d'aplicacions per a dispositius portàtils:

Ara bé, si encara no teniu molta traça alhora de fer servir aquests sistemes i us perdeu una miqueta Orientación Laboral San Martin del Rey Aurelio ha creat aquest tutorial en format de còmic on podeu trobar les raons per fer servir aquests recursos, les normes d'ús i recomanacions per exprimir-les i aconseguir els millors resultats.


19/3/13

Dilluns 18 i dimarts 19 de Març, al Punt Tic Palau Falguera hem realitzat les proves d’acreditació Actic


Les tres usuàries que es van presentar dilluns van venir de Martorell. En el seu municipi no és realitza l’acreditació Actic i de les opcions més properes que l’oficina gestora  li facilitava s’han decidit per el nostre municipi, Sant Feliu. Totes tres han decidit molt bé el lloc, ja que s'han anat amb el certificat. Felicitats!

Cal destacar que des de el passat mes de Setembre del 2012 fins l’actualitat, un total de 31 persones han realitzat les proves d’acreditació Actic al nostre centre, 27 per nivell bàsic i 4 per nivell mitjà.

La sigla ACTIC correspon a la denominació “acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació”. L’ACTIC és el certificat acreditatiu de la competència digital, entesa com la combinació de coneixements, habilitats i actituds en l’àmbit de les tecnologies de la informació i la comunicació que les persones despleguen en situacions reals per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència, i permet a qualsevol persona de més de 16 anys demostrar les seves competències TIC mitjançant una prova per ordinador. Tant la prova com l’obtenció del certificat son telemàtics.
Les persones que superin satisfactòriament la prova tindràn un certificat acreditatiu que emetrà la Generalitat, i que els possibilitarà acreditar un determinat nivell de competències (bàsic, mitjà o avançat) en TIC davant de qualsevol empresa o administració.

L’acreditació ACTIC es compon de 3 nivells de certificació:

  • Nivell 1 – Certificat bàsic: domini elemental en l'ús de les TIC. Usuari bàsic, que es pot considerar inclòs en la societat digital.  
  • Nivell 2 – Certificat mitjà: domini efectiu en l’ús de les TIC en relació amb els àmbits generals d'aplicació. Usuari que gaudeix d'autonomia i capacitat crítica envers l'ús d'aquestes tecnologies.  
  • Nivell 3 – Certificat avançat: domini ampli en l'ús de les TIC. Usuari amb capacitat per aprofitar al màxim les prestacions de les TIC, de construir usos alternatius i de donar suport a altres persones.

Podeu apropar-vos al Telecentre per demanar més informació, o consultar la web oficial: http://actic.gentcat.cat.

14/3/13

Taller d'Intel·ligència emocional a Yuzz Sant Feliu

Avui les noies de Merneu, participants a YUZZ Sant Feliu ens deixen la seva visió del taller d'intel·ligència emocional de Laia Casas

El passat dimecres 6 de març, la nostra companya Laia ens va fer un taller sobre Intel·ligència Emocional. Tot i ser una temàtica coneguda per nosaltres, sorprenentment, vaig sortir amb un somriure i amb la sensació d’haver-ho passat bé i d’haver après quelcom nou... Així que puc afirmar que la sessió va ser positiva i dono les gràcies a la Laia per haver-la preparat i les felicitacions per com la va saber dirigir.

Va començar amb un exercici per discernir l’ambient: saludar-nos i un petit massatge que ens van relaxar i ajudar a escoltar el que ens anava a explicar: com podem aprendre a controlar les nostres emocions (dit de manera simple i a la meva manera, clar esta...). Una presentació que no es va fer gens pesada i que anava acompanyada de la seva explicació.
Primer exercici: el poder de les mirades i com la posició dels ulls ens poden donar pistes del que estem explicant. Interessant i amè. Tot i que la cara del House feia una mica de por ;)
Més explicació acompanyada d’un cervell de plàstic. Seguidament, el segon exercici: una espècie de roleplaying per veure com la nostra manera de respondre condiciona el que l’altre ens explica i a la vegada que el que nosaltres expliquem pot condicionar la resposta de l’altre. Em va agradar molt l’exercici, explicar quelcom teu sense saber la parella quin objectiu té i després poder-ho treballar és molt bon exercici. 
Per acabar la sessió un tercer exercici: canvis de pensaments negatius...experimentar com es poden canviar o almenys minimitzar i indicacions clares del que s’ha de fer en aquestes situacions: ¿es veritat? ¿estàs convençut de què es veritat? ¿com reacciones quan tens aquests pensaments? ¿qui series tu sense ell? Gir de 180º... i llestos! Que fàcil és la teoria! Jejejeje


L’ultima part de la sessió va ser llegir un article del diari sobre emocions i cor...  i veure un parell de vídeos relacionats... i veure in situ com podem controlar la nostra coherència cardíaca per a gestionar millor els pensaments negatius i les situacions d’estrès.


I per acabar... agrair a la Laia la sessió i animar-la a continuar treballant i seguir endavant amb el seu projecte. Salutacions!!

Nou recurs 'Start-up Catalonia': accelera el desenvolupament de la teva empresa

ACC1Ó crea la Xarxa d'Acceleradores empresarials 'Start-up Catalonia', una iniciativa impulsada per la Generalitat de Catalunya i que reuneix recursos públics i privats per ajudar als emprenedors a fer realitat el seu projecte d'empresa.

13/3/13

Conferència de Tuenti al Yuzz BCN


En aquesta ocasió vàrem ser convidats pel centre de Yuzz Barcelona a assistir a la presentació del Tomasz Matuszczyk, i JMCdevelopers no ens ho podíem perdre!!Tomasz és actualment Cofundador de Bibulu (xarxa de “cangurs” per gossos) i Engineering Manager de Tuenti Barcelona.

En Tomasz va demostrar ser un emprenedor de mena. Primer ens va explicar en uns minuts el que va ser un dels seus projectes: TableFinder, una utilitat destinada a la reserva de taules en restaurants online. Guanyadors del Seedcamp 2007 van rebre 50.000€ d’inversió amb els que segons ens explica Tomasz, van fer servir per contractar a dos companys de classe per muntar la plataforma inicial.

Per si sentiu curiositat per conèixer una mica millor a Tomasz i la seva feina a Tuenti...



Passem a la presentació:


1)“Do 1 thing, and do it really well!” (Fes una cosa i fes-la molt bé!

Segons en Tomaz la regla d’or per obtenir l’èxit. Moltes vegades volem crear un producte complex que serveixi per tot, i si ho analitzem més atentament veurem que moltes empreses d’èxit han basat la seva activitat en solucionar un únic problema. A més a més, aquesta regla també ens la podem aplicar com a emprenedors, hem d’aprendre a delegar, és molt difícil tenir una dedicació completa a tots els aspectes de la nostra start-up, i més difícil encara ser suficientment bo en totes les fases de disseny,producció i comercialització del nostre producte. Muntem un bon equip i deleguem processos a cada un dels membres.

2)“You are not the user” (No ets l'usuari)

Hem de pensar que allò que resulta obvi per nosaltres no ho serà per l’usuari final, hem de mantenir en tot moment una bona experiència d’usuari. Fem les coses senzilles!
Tomasz ens proposa un exercici: tots sabem que els nostres amics o aquelles persones més properes a nosaltres poden ser una bona font d’informació, sempre hi podem accedir
per que ens donin una opinió sobre algun dels nostres projectes... Però això no és suficient, normalment el nostre cercle d’amistats seran persones semblants a nosaltres i per tant, Tomasz remarca la importància d’accedir al usuari final real, aquell que utilitzarà el nostre producte, el feedback més important l’obtindrem d’aquest.

3)”Watch out for the knife!” (compte amb la navalla!)

Com ja ens introduïa en el primer consell, hem de fugir de la “navalla suïssa”. Per aquells que en tinguem una a casa... Siguem sincers, quants cops hem utilitzat totes les eines que incorpora? Fugim dels productes complexes i anem a solucionar allò que realment importa i fem-ho el millor possible.

4)“Business Development” (desenvolupament de negoci)

Partnership (associació):
Així com és important buscar els teus “stakeholders” cal tenir present que firmar un contracte no t’assegura res. Tomasz ens explica com en la seva empresa, TableFinder, van aconseguir firmar un acord amb dues de les cases de restauració més importants a nivell europeu, les quals els van proporcionar presència a 10 països de tot Europa. El problema va venir quan una de aquestes dues marques van decidir deixar el projecte, deixant TableFinder en una situació molt complicada que va concloure amb el tancament de l’empresa.


Investors (inversors):
Hem de tenir present que no tots els inversors són vàlids per invertir al nostre projecte, molts d’ells limiten les seves inversions a un sector concret. Més enllà del sector al negociar amb l’inversor hem de ser suficientment hàbils per reconèixer si la persona que tenim davant serà l’adequada. Tomaz ens recomana fugir d’aquells que just al principi ens preguntin quin serà el seu retorn al vendre la companyia passats 3 anys. Ens aconsella que pensem en muntar una “companyia per sempre”. Personalment crec que és important oblidar l’objectiu de vendre la companyia passats uns anys, si ens involucrem i busquem una companyia sòlida obtindrem molts millors resultats, i arribat el moment ja decidirem si volem vendre o no.

Exit (sortida):
Molt lligat amb el punt anterior. El resumeixo amb les seves mateixes paraules: “Potencial exit? Don't think about it, otherwise it will never become a company” (Potencial de sortida? No pensis en això, en cas contrari, mai es convertirà en una empresa).

5)“Hiring” (contractació)

Hire the right people (contracta les persones adequades):
No es tracta només de fitxar a grans enginyers, això no ens assegura l’èxit. Ens aconsella ser pacients i buscar aquelles persones que realment puguin aportar un valor en el nostre equip, i no parar fins trobar-los: “keep looking for the right person, and do it for yourself until you find it” (segueix buscant les persones adequades i fes-ho per tu mateix fins que les trobis).

Fire the wrong people (fes fora a les persones equivocades):
Sempre és complicat haver d’acomiadar a algú del teu equip, però si és la persona equivocada, no suma a l’equip i més aviat crea “mals rollos” has de saber portar la situació i acabar-ho abans que sigui massa tard pel bé de la companyia i de la resta del equip.

Ask practical questions in interviews (fes preguntes pràctiques a les entrevistes):
A l’hora de realitzar una entrevista a un possible nou membre del teu equip has de fugir de les típiques entrevistes, pregunta allò que realment et permeti conèixer les aptituds de la persona. Aquelles preguntes que t’aportin una informació de valor per conèixer si realment serà capaç de treballar amb la resta del equip i dur a terme les seves tasques.

Si per exemple has de contractar un dissenyador, sempre li pots demanar que improvisi i donar-li uns minuts per que realitzi algun petit exercici, però potser seria una millor opció contactar amb aquesta persona i encomanar-li una tasca a realitzar abans de la entrevista. Segurament es sentirà més còmode treballant des del seu lloc habitual i et portarà una feina més acord amb les seves capacitats, i al mateix temps també veuràs l’esforç que ha dedicat en realitzar el seu treball sense ni tenir tan sols una feina assegurada.

Give employees stock (dona participacions als treballadors):
Pot ser un factor motivant donar una participació en la nostra empresa a tots els membres que formin el nostre equip. Una fórmula que ens aconsella en Tomasz és donar una petita part per dia treballat fins arribar a un cert percentatge acordat. Buscar una màxima implicació del equip en el nostre projecte pot ser un factor decisiu, si tot l’equip sent l’empresa seva tots intentaran que aquesta creixi i sigui sòlida.

Per últim acabaré amb el mateix consell que ens va donar en Tomasz...

Apreneu a escoltar el vostre entorn!!

5/3/13

Ramon Prats de SECOT, interessant Masterclass de Marketing a Yuzz Sant Feliu

Hola, som l'Eva Navarro i l'Eira Mogas, participants al centre YUZZ Sant Feliu, amb el nostre projecte iTinero. El passat 25 de Febrer els yuzzos de Sant Feliu vam tenir la sort d’assistir a una xerrada intensa sobre màrqueting de la mà de Ramón Prats que ens va donar algunes de les claus imprescindibles per a la planificació d’un bon pla de màrqueting. Potser el defecte professional que tenim nosaltres com a estudiants de Publicitat i Relacions Públiques va influir en que ens sembles una xerrada d’allò més interessant.

Roc Fagès a YUZZ Sant Feliu


Hola! Sóc Jaime Labrador, participant al centre YUZZ Sant Feliu, i intentaré fer una síntesi d'una molt interessant sessió a la què vam rebre a  Roc Fagès, que ens va donar consells sobre com emprendre amb èxit.





Tots els emprenedors tindrem les nostres pròpia experiències al llarg de la realització del nostre projecte, sens dubte moltes d'elles seran negatives, però els consells de Roc Fagès sens dubte poden ajudar-nos a no equivocar-nos tant.

1/3/13

Lliurament de diplomes del curs d’iniciació a Internet

Aquesta setmana hem tingut entrega de diplomes del curs d’iniciació a Internet al Punt Tic Palau Falguera.

El temari d’iniciació a Internet és el següent:
  • Definició, elements bàsics i utilitats pràctiques.
  • Navegació bàsica amb Mozilla Firefox. Recerca bàsica amb el buscador Google.
  • Mitjans de comunicació a Internet: Premsa, Ràdio i Televisió.
  • Correu electrònic: Creació. Accés. Llegir missatges rebuts. Escriure un missatge.
  • Comprar i vendre a Internet. Recomanacions pràctiques.
  • Tràmits Online. Problemes amb Internet. Seguretat i Antivirus.
  • Missatgeria Instantània i ús de la Webcam
Per obtenir més informació referent a horaris de cursos o com poder inscriure'ns: Punt Tic Palau Falguera: Dilluns, dimecres i divendres de 11:30 a 12:30 i dimarts i dijous de 17:30 a 18:30 o bè 93.666.61.80