12/12/08

Maginàs 2.0: Segona part

Ja hem acabat el Seminari d'Introducció a la Web 2.0 al departament de Promoció Econòmica de Can Maginàs. Aquí veieu les assistents del segon grup, que també ha estat molt participatiu.

Com que hem enfocat el seminari de manera participativa, hi han hagut tota mena de consultes. Una de les preocupacions de les assistents ha estat la gestió del "jo" digital, sobretot la possible pèrdua de privacitat dels usuaris de xarxes socials com Facebook.

Creiem que ha arribat el moment de ser més exigents amb nosaltres mateixos en el moment de donar-nos d'alta en algun servei. Fins ara, quasi tothom marcava la casella "Accepto els termes i condicions" sense llegir les mateixes. Potser ha arribat el moment de fer-ho, de saber què farà aquesta empresa amb les nostres dades, i quins drets i obligacions tindrem com a membres del servei.

En la sessió de divendres, que va ser la última, també vam parlar sobre els canvis que la tecnologia està propiciant en el món de l'empresa i en les relacions amb els seus mercats. No s'ha de ser una gran multinacional ni destinar un gran pressupost per tenir presència a la Xarxa i utilitzar-la de manera intel·ligent. Les petites i mitjanes empreses tenen a l'abast una eina de comunicació i promoció que permet relacionar-se directament amb els clients i fidelitzar-los, de "fer xarxa" amb ells. I si no, mireu Monty o Medrán.

No hem d'oblidar que els mercats s'han tornat molt intel·ligents, i en ocasions coneixen millor el sector que la mateixa empresa, ja que comparen productes, i estan en contacte, en xarxa amb amics i coneguts, compartint informació en tot moment. A la sessió hem vist el manifest "Cluetrain" com a text introductori.

Una experiència molt positiva. Amb aquests grups tan participatius, estem segurs que en no gaire temps tindrem alguna notícia de la Masia.