La xarxa social de Google està tenint un gran èxit inicial entre els usuaris que ja poden gaudir de la beta. Malgrat que encara l’accés és restringit, Google+ seria a punt d'aconseguir la xifra de 10 milions d'usuaris i si la tendència es confirma, Google+ podria aconseguir els 20 milions d'usuaris aquest mateix cap de setmana.
L'expectació que la versió beta està generant, prediu un èxit en xifres quan la companyia llanci la versió oberta i definitiva a tota la comunitat.
El sistema social de Google+, basat en cercles, aglutina els serveis de Google sota una mateixa eina des de la qual es pot accedir a tots els nostres perfils. A més, aquest mes Google ha submergit a múltiples dels seus serveis, com Maps, Calendar o Search, a un redisseny comú d'interfície que busca facilitar l'experiència de l'usuari sota un mateix ecosistema de continguts.
Mirant de lluitar per aquest innegable avanç, el gegant social Facebook va bloquejar recentment una eina capaç d'exportar automàticament els usuaris de la seva xarxa social a Google+.
I es què cada dia, hi ha més gent que posa el cartellet de “em vaig a Google+” a Facebook. Quines són les raons per fer aquest canvi? Doncs hi hauria multitud de respostes per aquesta pregunta. Hem fet una feina de recerca per la xarxa, de gent que ha provat intensament durant aquests 2-3 setmanes el funcionament de Google+ i ha deixat la seva opinió a la xarxa.
Privacitat: Facebook es propietari de les teves dades. A Google+ ho ets tu.
Una gran diferència entre les dues xarxes socials. I és que d’acord a les polítiques de les dues, a Facebook ells són els propietaris de tots els continguts que pugis, com imatges i vídeos, donat que els hi cedeixes una llicència “no exclusiva, transferible, sublicenciable i lliure de royalties, i amb validesa internacional” de tot el que puges al teu perfil de Facebook.
Pel contrari, les condicions d’ús de Google Plus i de Picasa, indiquen que malgrat que els continguts es pugin als seus servidors, incloent textos, dades o qualsevol altra informació, Google no reclama ninguna propietat de cap dels continguts, i que no es faran servir cap dels continguts per a un altre propòsit excepte per entregar-te el servei.”
Els cercles són molt més intuïtius i es veuen millor que la llista d’amics de Facebook, on no es promou l’agrupació de contactes i l’ús no es tant senzill com a Google+.
Les quedades permeten fer vídeoxats per grups fins a deu 10 persones, i és compatible amb tots els sistemes operatius. A les videoconferències de Facebook són només individuals i fins ara no funcionen amb Linux, però al seu favor direm que pots deixar missatges de vídeo.
Google té una aplicació de xat per a mòbils tant iOS com Android, i Facebook no té dissenyada cap aplicació oficial per a oficial de xat per mòbils.
De la mateixa forma, el sistema de geolocalització de Google+ és bastant més útil que Facebook Places.
Fins aquí, Google té tot per guanyar, però també hi ha alguns aspectes favorables encara a Facebook, i que podrien ser determinants: les pàgines de fans d’empreses, els jocs i aplicacions, utilitzats per més de la meitat dels usuaris. Google + no ha implementat cap d’aquestes tres funcionalitats, el que fa que les seves possibilitats es redueixin una mica. Un altre handicap és la gran quantitat d’usuaris amb la que ja compta Facebook.
Qui triomfarà? Veurem que succeeix als propers mesos.
Els pròxims dies us donarem consells per començar a utilitzar Google+, i us donarem tot un seguit d’eines i complements pel vostre navegador que us ampliaran la possibilitat d’aquesta nova xarxa social.
Una curiositat... el perfil amb més seguidors de Google + és Mark Zuckerberg, el creador de la competidora Facebook, amb pràcticament el doble de seguidors que Larry Page, el de la pròpia xarxa de Google.
2 comentaris:
Bon post!
Us deixo una presentació en anglès molt esclaridora.
Gràcies Alf per la presentació!
Publica un comentari a l'entrada