Avui toca fixar-nos en una altra aplicació del Web 2.0 a una pime (petita i mitjana empresa) local.
Tots i totes vosaltres coneixeu Facebook?
Què? No recordeu què és Facebook?!?
Mireu de nou aquesta entrada al blog de la Casa d'Oficis "Sant Feliu Ciutat Digital": Xarxes socials i Facebook.
A la web del programa municipal "Sant Feliu On Line", concretament a la secció L'expert respon també trobareu això:Ets usuari de Facebook? i això Per fer networking millor XING o Facebook?!?
I si encara voleu ampliar més la informació sobre aquesta xarxa social a Internet podeu consultar aquest article de BENYI ARREGOCÉS CARRERE sobre "Facebook, tras la estela de MySpace" al butlletí de Consumer Eroski.
Doncs sí, com us us dèiem a Sant Feliu tenim una empresa amb un grup a Facebook.
Efectivament l'empresa MONTY de la nostra ciutat disposa d'un grup a Facebook: "Bicis MONTY Fans".
La seva descripció és clara: Per a tots aquells usuaris, afeccionats i amants de les bicicletes MONTY.
A data d'avui "Bicis MONTY Fans" disposa de 43 membres, 40 fotos i 3 vídeos.
Felicitats pels vostres 25 anys d'existència i el vostre esperit d'avanguarda!!!
Espero que amb aquest exemple quedi clar que Facebook no és únicament un lloc de trobada social amb una gran càrrega viral, també pot ser una eina professional mitjançant els grups d'interès laboral o la possibilitat de poder seguir de forma propera iniciatives professionals.
Facebook, fins i tot, posa a disposició de les empreses la possibilitat de crear-se pàgines d'empresa o de marca i altra sèrie d'utilitats per a gestionar aquesta “presència professional social”.
Per a saber més sobre les Pàgines d'empresa Facebook podeu consultar aquesta entrada "Como puede una empresa (PYME) aprovechar Facebook" de Miguel Orense al bloc vexlan Blog.
També us poden orientar els exemples que es citen en aquestes entrades a la Xarxa:
- ¿Qué debe tener el perfil de una empresa en Facebook? del web d'Alianzo, la primera empresa espanyola especialitzada en el Web 2.0,
- Alfresco lanza la primera aplicación de empresa para Facebook del bloc Sphinx`s Blog
POST DATA:
Notícia del 18/11/2008 al portal Comprem a Sant Feliu sobre "És útil la presència a Facebook per a una empresa o comerç?"
POST POST DATA:
Entrevista amb el creador del grup de fans de bicis monty a Facebook, Gerard Cadevall i Daniel:
4 comentaris:
Però i tot el tema relacionat amb la protecció de dades?
Cal llegir tota la lletra petita al Facebook...
Com sempre, Olga, t'hem de donar la raó.
Facebook és una de les moltes xarxes socials disponibles avui dia (hi ha qui pensa que és la única!), i està experimentant un augment exponencial... inexplicable? No crec.
Potser l'atractiu és que hom pot "tafanejar" els contactes de la resta de membres, i retrobar-se amb persones que d'altra manera seria difícil contactar (la famosa teoria dels 6 graus). Si a això li sumem que ha aconseguit una massa crítica d'usuaris, es converteix en una eina molt potent per relacionar-se socialment.
Tot i així, aporta algun valor especial que no aporten altres xarxes no tant genèriques com flickr, neurona, etc.? Un cop ja hem tafanejat, ens hem fet "fans" de múltiples personalitats, i ens hem afegit a desenes de grups (uns més útils que d'altres), llavors què? És una bona eina de comunicació (permet xat), però tot té les seves conseqüències negatives.
En aquest cas, com dius, la privacitat sembla no ser el seu fort, i està posant a prova la gestió del "jo digital". No és difícil deduir que si un pot tafanejar, també pot "ser tafanejat".
Hipervínculo "Fans al Facebook de les bicicletes Monty":
http://es-es.facebook.com/group.php?gid=33273114893
Entrevista amb el creador del grup de fans de bicis monty a Facebook, Gerard Cadevall i Daniel:
www.santfeliu.cat/common/doc/document.faces?smid=292
Entrevista amb el creador del grup de fans de bicis monty a Facebook, Gerard Cadevall i Daniel:
www.santfeliu.cat/common/doc/document.faces?xmid=10894
Publica un comentari a l'entrada