18/1/10

Un nou model de responsabilitat social corporativa?



En un episodi de crisi tan devastador com el que s'està produint a Haití aquests dies amb motiu del fort terratrèmol que ha devastat el país, diverses organitzacions estan provant d'ajudar els haitians de diverses maneres.

Però aquesta és una crisi inusual: les infraestructures de transport del país, incloent-hi els aeroports, estan malmesos a causa del sisme, i hi ha greus problemes logístics que impedeixen que el trànsit de persones i ajuda material pugui entrar i distribuir-se correctament arreu del territori.

Així doncs, és útil l'allau de donacions materials d'urgència que són necessàries aquests primers dies (aigua, medicaments, menjar, roba) quan no es poden distribuïr?

Potser això deu haver pensat el gegant de Mountain View, Google, que a més de donar un milió de dòlars a organitzacions d'ajut humanitari, ha posat en marxa el web "Crisis Response". Però... què pot facilitar una empresa que es dedica a les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) en un cas com aquest? Doncs precisament això, informació i comunicació útils per cooperants, familiars i organitzadors d'ajut.


Dins del web hom pot trobar:

  • Enllaços per fer donacions de manera fàcil i ràpida a les principals organitzacions d'ajut humanitari.
  • Un localitzador de persones on podem cercar o oferir informació sobre desapareguts.
  • Fotografies actualitzades via satèlit del territori a Google Earth.
  • Enllaços a fonts d'informació.
  • Un enllaç per pujar vídeos d'Haití a YouTube.
  • Un servei gratuït de trucades a Haití mitjançant Google Voice per famílies dels Estats Units que hi tinguin familiars.
Així doncs, ens trobem davant d'un nou model de responsabilitat social corporativa basat en la tecnologia? O és una acció obligada per una empresa que està en el punt de mira de tot el planeta? Què en penseu?