El bloc de Sant Feliu On Line
El Projecte de Sant Feliu On Line
Oferta formativa de Sant Feliu On Line
Contacta amb Sant Feliu On Line
Punt TIC Palau Falguera
Horaris
Noticies del centre YUZZ Sant Feliu

12/11/07

Intranet de centres educatius

Ja tenim per a les escoles una eina interactiva, participativa, accessible via Internet i fàcil de gestionar, on tots els col·lectius del centre poden trobar i aportar informació.

És la intranet que ofereix la XTEC per a les comunitats educatives: el projecte intraweb

http://phobos.xtec.cat/intraweb/

Tenim un exemple de web dinàmica en un centre de la ciutat:

.
http://phobos.xtec.es/ceip-espriu-sfeliu


Es tracta de la del CEIP Salvador Espriu.

La intranet presenta diferents continguts per a cada col·lectiu del centre.

Quan ens identifiquem, ens reconeix com a membre d'un d'aquest col·lectius (docent, equip directiu, AMPA, alumne) de manera que veiem les notícies, l'agenda, els documents, els fòrums i tota la informació que té a veure amb el nostre col·lectiu.

En definitiva, una eina per a la comunicació i l'aprenentatge en els centres docents que permet aprofitar les possibilitats i els recursos que ofereixen les TIC i que aporti solucions a problemes quotidians de la vida escolar.

Des del projecte municipal "Sant Feliu On Line" creiem que es tracta d'un fet important i felicitem la iniciativa pionera del CEIP Salvador Espriu ja que aquesta eina també permet dotar el professorat de recursos per a l'ensenyament de les TIC, ajudant d'aquesta manera l'alumnat a assolir les competències bàsiques en aquest àmbit.

Ens agradaria veure aquesta eina en funcionament a totes les escoles i IES de la ciutat !

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Notícia diario "20 minutos"

http://www.20minutos.es/noticia/69243/0/coles/Internet/apuntes/

"50 coles ya usan Internet para conseguir los apuntes"

Se trata de un programa piloto de la Generalitat que instala un servicio de intranet en los centros. El lanzamiento definitivo se hará en abril.
Bajarse de Internet los apuntes o participar en foros sobre algún tema de una asignatura es bastante habitual si eres universitario. Sólo necesitas estar matriculado y tener una clave de acceso. También ahora las escuelas de primaria y secundaria y los centros que imparten cursos formativos están empezando a experimentar qué tal se trabaja con las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC), instalando su propio servicio de intranet.

Se trata aún de una experiencia piloto impulsada por la Generalitat que se encuentra en fase de desarrollo. La Unitat de Projectes TIC per a l’Educació pone a disposición de las escuelas una maqueta «muy flexible» en la que cada centro decide la aplicación que le quiere dar, afirma Orland Cardona, responsable de la unidad.

Reserva de aulas

La maqueta es una evolución de la «página estática» que ya se empezó a implantar hace 10 años. Algunas de las aplicaciones que más funcionan son el tablero de notas, mediante el cual se comunican noticias al resto de usuarios. También se pueden enviar comentarios a alumnos o profesores, hacer reservas de aulas (desde casa el profesor puede saber si una aula está disponible o no). Otra aplicación estrella es la agenda, que permite, por ejemplo, saber desde casa lo que se ha hecho en clase o qué deberes hay.

Según Cardona, de los 22 centros de toda Catalunya que iniciaron la experiencia el año pasado, actualmente hay 50 que ya lo han probado. El lanzamiento definitivo se hará en abril.

Valorar la experiencia

Una vez se instala el servicio de intranet, la Unitat de Projectes TIC pierde la pista de las aplicaciones y el uso que cada escuela da a la maqueta. Por eso, desde la Unitat destacan la necesidad que una vez acabe la fase de desarrollo, y antes de su lanzamiento definitivo, los centros se reúnan para valorar la experiencia concreta de cada centro: aplicaciones más usadas por profesores, alumnos y padres o los problemas.

Anònim ha dit...

Es útil y práctico. Basada en el gestor de continguts postnuke.

Las escuelas disponen de los medios físicos, pero en general les falta tiempo y les es difícil desarrollar webs interactivas o similar.


La intranet de demostración: http://phobos.xtec.cat/intraweb/demo_es


La web de apoyo: http://phobos.xtec.cat/intraweb/


El sistema de Preguntas Más Frecuentes: http://phobos.xtec.cat/intraweb/suport


El curso de formación: http://phobos.xtec.cat/intraweb/td134

Anònim ha dit...

Ep, la notícia del diari "20 minutos" té data del 28/11/2005, actualment el Departament d'Educació vol fomentar l'ús de la intranet de centre, per això s'ha afegit un nou curs a la Formació Permanent del professorat en Tecnologies de la Informació:

Fins ara, la formació de la intranet de centre anava digida als administradors, D134 La intranet de centre: gestió i administració.

Ara, l'objectiu d'aquest nou curs, D203 Ús i dinamització de la intranet de centre és que el professorat pugui conèixer i fer servir les possibilitats de la intranet.