12/9/11

Certificats digitals

Un certificat digital és un document electrònic identificatiu signat per un prestador de serveis de certificació, que garanteix la identitat de les persones a Internet.

Els certificats digitals serveixen per fer tràmits de manera telemàtica amb les administracions publiques i ens permeten signar documents garantint la nostra seguretat, tenim dos tipus de certificats digitals l'IDCAT i el Dnie.

IDCAT
Emès per l'Agència Catalana de Certificació (CatCert)
Permet operar amb diferents administracions i a més assegura la integritat de les dades.

Te diverses funcionalitats: identificar-te en portals i aplicacions, signar i xifrar documents, correus electrònics i dur a terme tràmits telemàtics amb plenes garanties jurídiques i tècniques.

BENEFICIS I UTILITATS

  • Garantir la seguretat a Internet
  • Permet operar amb diferents administracions locals, autonòmiques i estatals i realitzar diversos tràmits al moment, l'informe de vida laboral, declaració de la renda etc.
  • Signar digitalment documents, factures, autoritzacions, correus electrònics etc.

COM SOL·LICITAR-HO


Per Internet

1. A través del web de l'Agència catalana des de el punt 1 Sol·licitud, trobareu un formulari que us permetrà introduir les dades necessàries per obtenir el certificat IDCAT.

El següent pas es validar el certificat per fer-ho s'ha anar a l'ajuntament a la OAC (oficina d'atenció ciutadana).






Presencialment

2. També es pot fer anant directament a l'oficina i fer la sol·licitud i validar-ho al mateix temps.

DNIE

Emès per la Direcció General de la Policia (ministeri del interior)
Similar al tradicional l'única novetat es la incorporació d'un chip capaç de desar de forma segura la informació i processar-la internament.

Per utilitzar el dnie es necessari disposar d'un lector de dni.

BENEFICIS i UTILITATS
  • Acreditar electrònicament i de forma indubtable la identitat de la persona
  • Signar digitalment documents electrònics, atorgant-los una validesa jurídica equivalent a la que proporciona la signatura manuscrita.
  • Realitzar compres signades a través d'Internet
  • Fer tràmits complets amb les Administracions Públiques a qualsevol hora i sense tenir que desplaçar-se ni fer cues.
  • Realitzar transaccions segures amb entitats bancaries.
  • Participar en un conversa per Internet amb la certesa que el nostre interlocutor és qui diu ser.
COM SOL·LICITAR-HO

Accedint a una oficina de expedició, podeu demanar cita prèvia per Internet

Si voleu saber mes sobre els certificats digitals recordeu que fins al Desembre teniu la possibilitat d'apuntar-vos als cursos de tràmits online.