20/9/11

Xarxes i economia

Un estudi realitzat per Espanya Connecta ens informa del creixement vertiginós dels negocis online des de l'eclosió de les xarxes socials, així com de les projeccions que situen a la xarxa com la plataforma més rellevant en el marc de la innovació empresarial.
És possible aventurar-nos a reflexionar sobre aquestes plataformes que resulten increïblement efectives per aconseguir que la nostra marca es transformi en un referent i per comptar amb una xarxa de contactes de la interacció dels quals es pugui aconseguir la identificació de noves i constants oportunitats; de negocis i… d'aprenentatge.

Avui, de la mà de la conjuntura actual i quan totes les projeccions situen a les Tic´s com l'únic mercat on es genera ocupació, l'espectre de professionals, marques i nous negocis no fa sinó augmentar.
Si analitzem les xifres podrem arribar a conèixer l'entramat actual en el seu conjunt i, gràcies a aquest coneixement, elaborar l'estratègia de màrqueting més encertada per als nostres objectius, i per satisfer les necessitats del nostre públic objectiu.

Facebook:
El 93% de les empreses l'utilitza
Usuaris (750 milions)
Disponibilitat d'accés a dades segmentades, la qual cosa permet la identificació específica del model publicitari utilitzat per satisfer la demanda
Plataforma destinada a l'exposició de les marques

Twitter:
La xarxa social amb major volum d'informació compartida per segon i la més utilitzada pels usuaris mòbils. Twitter s'utilitza amb finalitats pedagògiques i d'investigació i s'ha consolidat com una de les millors plataformes per construir un bon branding.
En línies generals els usuaris utilitzen Twitter pel seu dinamisme, la qual cosa comporta un alt nivell d'informació (educació, coneixement i innovació) però a més, Twitter es consolida com un dels màxims estendards de l'acció social, sent avui la plataforma més eficient per mesurar la influència i certament indispensable.

YouTube:
És indiscutible i continua a l'alça situant a aquesta eina en el tercer lloc per nombre d'usuaris, si bé és cert que existeixen dos factors que fan presagiar un creixement vertiginós per YouTube:
D'una banda tenim la integració del vídeo com a part dels continguts – variables sobre les quals es consolida la nova publicitat- que ens ha arribat amb l'eclosió de la influència com a variables essencial de la nova classificació.
I per l'altre, l'increment que s'aquesta experimentant després de la posada en escena de Google+ qui ja ha informat que un 20% dels usuaris de la plataforma té previst la implantació de noves estratègies de publicitat durant el proper exercici.

Linkedin:
Parlar de Linkedin és parlar d'entramat professional, les noves funcionalitats amb les quals la xarxa social ha sorprès durant aquest convuls exercici 2011 han catapultat a aquesta plataforma fins al lloc més rellevant en el marc de la recerca d'ocupació (generació de noves aliances).
No obstant això amb Linkedin s'està vivint una doble funcionalitat de gran rellevància; si bé és cert que la xarxa social està pensada per al màrqueting de negocis, un 44% de les marques que ho utilitzen, han aconseguit crear campanyes de màrqueting i publicitat en paral·lel amb la recerca de nous “talents”.

Font d’informació: www.hatsnew.com