30/9/11

Com a professional autònom, pime o micropime, quin interès puc tenir a Linkedin?

A Linkedin, com a molts serveis de la Xarxa, es té l'opció de crear un compte gratuït o de pagament. El paquet bàsic n'ofereix un ampli servei que proporciona beneficis en diversos àmbits, alhora que eines per a desenvolupar l'activitat. Però, en cas de necessitar-ne més el pas a Premium es pot fer en qualsevol moment.

La fitxa dels usuaris de Linkedin és molt amplia i detallada podent incloure informació personal o únicament professional. Quan es demana a algú per formar part de la pròpia xarxa de coneguts el servei demana informació relativa per establir aquest nou contacte i classificar-lo dins alguna de les activitats professionals pròpies. D'aquesta manera el servei pot suggerir uns altres contactes relatius al nou node i permetre ampliar la xarxa proporcionant nous perfils de qualitat (Networking) i amb interessos comuns que puguin suposar una millora i benefici laboral.


Totes les Xarxes Socials estableixen una connexió directa amb el correu electrònic que es proporciona en crear el compte fet que les permet trobar contactes que ja siguin enregistrats dins el portal -en cas que no trobi relació n'oferirà la opció de convidar a aquells que no trobi dins el directori-. Per tant, incloent el correu corporatiu s'estan creant noves vies de comunicació amb potencials consumidors, inversors i col·laboradors que permetran afermar relacions i obrir la porta a un espai de feedback a un entorn d'informació actualitzada de l'empresa; un espai que, a més a més, proporciona eines per demostrar les competències a l'àmbit laboral.

Entre els beneficis més directes que pot oferir tenir un espai a Linkedin cal destacar:


  • Potencia el concepte de Brandig: estratègia que sigui símbol identificatiu com a marca i valor tant per al client com per a la mateixa empresa;

  • Crear una comunitat; Ofereix un espai de Networking -o contacte d'individu a individu , d'individu a un grup o de grup a grup-;

  • Business to business (B2B) o transmissió d'informació referent a transaccions comercials electròniques;

  • Atorga presència i posicionament web;

  • Permet cercar treballadors.

Només un perfil personal d'usuari no es suficient per aconseguir desenvolupar totes aquestes tasques, per aquesta raó el servei proporciona tot un seguit d'eines molt competents:

  • Pàgina d'empresa que és visible tant per a usuaris enregistrats com no enregistrats (no limita la visibilitat i per tant arriba a més destinataris). D'aquesta forma hom es pot fer seguidor i rebre informació de serveis, oportunitats laborals i productes. Aquest espai permet gestiona les ofertes de feina i establir contacte amb altres empreses i clients.

  • Grups públics i privats.

  • Anuncis patrocinats.

  • Preguntes i respostes: Els usuaris poden fer qüestions on nosaltres com a professionals podem donar respostes acurades i que demostrin experiència a l'àmbit i amplis coneixements.

  • Eines de selecció de personal.

  • Eines per fer i rebre recomanacions professionals.

Per tant, una bona gestió de continguts i recursos d'una Xarxa Social Professional com és Linkedin pot estalviar moltes hores de feina, de difusió i promoció alhora que proporciona un mitjà que unifica vies de comunicació i interactuació.