21/9/11

Des del Telecentre donem 10 consells per comprar per internet

Són molts usuaris els que encara tenen por en realitzar les seves compres a través d'Internet. La por i la desconfiança són els principals motius pels quals molts internautes encara no han realitzat la seva primera comprar per Internet.

Seguint els consells de Centre Europeu del Consumidor, volem donar-vos 10 consells per comprar per Internet.
  • Dedica-li temps: no comprar per impuls; és millor fer un cop d'ull a unes quantes webs i comparar preus i condicions.
  • Intuïció: més que intuïció, sentit comú. Si alguna cosa té un preu massa baix per ser real, desconfia.
  • El lloc: no et fiïs de les empreses que no tenen adreça física o que només faciliten un nombre de mòbil per contactar. Si existeix una adreça física tracta de verificar-la, revisa en una llista de carrers si realment existeix.
  • Webs estrangeres: presta el doble d'atenció quan es tracta d'un lloc web d'un altre país, ja que la legislació vigent quant a política de privadesa o transaccions comercials pot ser diferent. Si hi ha algun problema i es tracta d'un estat membre de la UE pots demanar informació en el Centre Europeu del Consumidor, sinó posa't en contacte amb l'ambaixada del país corresponent.
  • Seguretat: observa la barra de navegació, una web segura és aquella que porta les lletres “https://”. La “S” del final indica que és un lloc segur. També fixa't si a peu de pàgina, en el teu navegador apareix la imatge d'un cadenat tancat o una clau, això indica que estàs en una connexió segura. També és un indicador el lema “Secure Socket Layer (SSL)”.
  • Condicions: informa't bé de les condicions de contractació o compra del producte. Les empreses estan obligades a oferir aquesta informació si tens algun dubte contacta amb ells. Has d'informar-te sobre què ocorre si has de retornar el producte, qui paga les despeses d'enviament, si hi ha restriccions geogràfiques en els lliuraments, formes de pagament, etc.
  • Informa't i llegeix: llegeix la política de privadesa i seguretat del lloc. Totes les empreses que ofereixen els seus serveis en Internet han d'explicar quin és la seva política de privadesa i què fan amb les nostres dades personals.
  • Discreció, no donis més dades: proporciona la mínima quantitat possible de dades personals. Evidentment hi ha informació com el teu nom i la teva adreça que són necessaris per a la compra.
  • Pagament: el pagament per Internet té el mateix risc que les compres per telèfon o per catàleg. La manera més segura és el pagament contra-reemborsament, que treballa amb diners en efectiu. El risc de la targeta és exposar el nostre nombre en una xarxa com a Internet, per a això és necessari que comprovem que la connexió és segura. Afortunadament cada vegada més bancs implementen nous sistemes de seguretat (les contrasenyes de pagaments per Internet) que impedeixen que qualsevol que tingui el nostre nombre de targeta pugui fer pagaments per la xarxa.
  • Còpies: finalitzat el procés de compra, ha d'aparèixer una pàgina que resumeix la teva compra o fins i tot se t'enviarà un correu de confirmació. Conserva còpies d'aquests justificants de les operacions que has realitzat. Seran el teu rebut i una prova en cas que calgui reclamar.

Font d’informació: www.blog.avantine.com