2/9/11

Eines web per al teletreball


El teletreball s'ha convertit en una forma cada vegada més utilitzada d'estar al món laboral sense necessitat de traslladar-se a una oficina.
L'eina principal per teletreballar és un ordinador d'escriptori o portàtil que incorpori micròfon, una webcam, així com una connexió de banda ampla que funcioni de forma estable, ja que totes les comunicacions es realitzaran a través d'Internet. Quant al programari, es pot triar entre aplicacions instal·lades en el disc dur de l'usuari, com les tradicionals aplicacions ofimàtiques Microsoft Office o Open Office, o bé aplicacions i serveis on line.
Eines per a la comunicació:
Les comunicacions bàsiques poden realitzar-se mitjançant aplicacions i serveis comuns per a la resta d'usuaris, com a comptes de correu gratuïtes en serveis com Gmail, Hotmail o Yahoo! Mail, o bé amb un compte d'email sota un domini propi i gestionada des d'algunes d'aquestes plataformes. A més, aplicacions com Skype, MSN Messenger, Yahoo! Messenger o Google Talk són imprescindibles per a la missatgeria instantània i l'execució de conferències d'àudio i vídeo.
  • Eines per a l'ofimàtica: els teletreballadors poden trobar diverses ofertes de serveis i aplicacions ofimàtiques on line com Google Docs, o Office 365, la plataforma web llançada per Microsoft amb aplicacions ofimàtiques en el núvol per a professionals i petites empreses. Aquest servei té un cost bàsic de 5,25 euros per usuari i mes. Entre altres opcions, disposa de 25 gigabytes d'emmagatzematge per a correu electrònic, calendari i contactes, funcions per a l'edició i visualització de documents en línia i un sistema de conferències d'àudio i vídeo, juntament amb missatgeria instantània.
  • Eines de productivitat i gestió de projectes: una de les eines web més senzilles és la destinada a crear llistes de tasques pendents o simplement per compartir una sèrie de punts amb altres usuaris. Destaquen serveis gratuïts com Listigator, Scribbless, Flexlists o, fins i tot, 43Things, aquest últim orientat a crear petites comunitats al voltant de persones que tenen els mateixos interessos en una tasca concreta. Per a la gestió de projectes entre una o diverses persones, una de les plataformes on line més utilitzades és BaseCamp. Aquest servei està orientat a la col·laboració en projectes amb un entorn gràfic molt usable i senzill que explica, entre altres característiques, amb un calendari, un arxiver de tasques pendents, espai per publicar arxius adjunts, fòrums de debat i missatgeria privada.
  • Eines per a l'emissió de factures: endeve és una plataforma per a la gestió de factures, possibilita el lliurament de factures periòdiques de forma automatitzada, personalitzar-les, portar la gestió de les despeses o crear informes amb els balanços generals d'ingressos i despeses. Aquesta eina s'ofereix mitjançant plans de preus en funció de les necessitats i recursos disponibles. El compte gratuït permet un màxim de 100 factures per a cinc productes diferents. En el cas de voler portar un control de les despeses mitjançant la recol·lecció dels tiquets de compra, Expensify és una eina que permet gestionar aquests rebuts. En la seva versió per smartphones disposa d'una funció per utilitzar la càmera del dispositiu a manera d'escàner per fotografiar els rebuts, convertir-los en un arxiu d'imatge i enviar-los al núvol del servei per a desar-los.