28/9/11

Què és Linkedin?

Mantenir contacte entre les persones és la condició indispensable per a poder establir algun tipus de relació. Les relacions que hom estableix estan supeditades a l'entorn i tot i encara que es guanya afinitat a mida que es comparteixen gustos i interessos, no sempre les persones que més a prop es tenen són les que poden oferir noves vies laborals.Les Xarxes Socials són entorns que proporcionen eines per establir – o restablir- contacte amb més persones, que poden no ser tan properes i que, d'altra banda poden obrir un nou ventall d'opcions laborals.

Facebook proporciona opcions per aconseguir profit a l'àmbit professional, si més no disposa de les eines i n'hi ha que les aprofiten. Per una altra banda pot semblar poc seriós o professional. Una alternativa pot ser Google+, tot i que el perfil per a empreses encara no està optimitzat -obrirà portes properament-. Existeixen, però, Xarxes Socials estrictament professionals. Aquest és el cas de Linkedin.



Linkedin és actualment la Xarxa Social Professional més gran del món. Funciona partint d'una relació laboral per establir contacte entre els nodes -cadascun dels usuaris membres de la xarxa- i la seva finalitat és ajudar a intercanviar coneixements, idees i oportunitats amb una tramat de contactes de confiança. Té presència a més de 200 països i disposa de més de 2 milions de perfils d'empresa entre uns 120 milions d'usuaris.

És un fet que les empreses cerquin els seus candidats a Internet (segons un estudi recent de Career Enlightenment el 92% dels responsables de RRHH), per obtenir una informació addicional de la persona i descartar perfils que no s'adaptin a les seves expectatives. Nombrosos estudis indiquen que entre un 50% i un 75% dels treballs es troben a través de les xarxes de contactes, es a dir: quan sorgeix la necessitat d’un treballador els responsables de selecció de personal comencen primer pels seus contactes i no pas penjant una oferta de vacant a una borsa de feina virtual. Per aquesta raó les Xarxes Socials són una font d'informació molt valorada i el 89% de les empreses enquestades afirmen cercar-hi els seus candidats: a Linkedin (86%), Facebook (60%) i a Twitter (50%).



Com a professional autònom, pime o micropime, quin interès puc tenir a Linkedin?