9/6/11

Community Manager: venedors de fum?

Un community manager és la persona encarregada de crear, gestionar i dinamitzar una comunitat d'usuaris en Internet amb independència de la plataforma que emprin.
Poques vegades un lloc de treball ha generat tanta confusió sobre les seves responsabilitats, sou, funció...

Al 60% dels aturats els agradaria reorientar la seva carrera professional, segons AERCO (Associació Espanyola de Responsables de Comunitats Online). Aquest és un dels perfils favorits per fer-ho. Malgrat això, ningú, ni empreses, ni consultores online, tenen clar què és un community manager.

El terme "Community manager" pot tenir molts significats, fa tres anys no existia aquest terme i avui proliferen a Espanya desenes de milers de community managers.
Espanya és el primer país del món a demandar informació sobre aquest nou ofici. La crisi econòmica i la necessitat, han ajudat a "inflar la bombolla". Un professional del sector consultat culpa a les agències de publicitat per colar-se sense conèixer el terreny i als especialistes en màrqueting i comunicació en atur transformats de la nit al dia en 'experts' community managers.

El protagonisme de les xarxes socials i, sobretot, el seu trepidant increment ha portat una sèrie de conseqüències que han deixat a moltes empreses fora de joc en la seva estratègia pel que fa a la comunicació, investigació i repercussions sobre les seves marques. D'aquesta manera, moltes d'elles s'han convertit en còmplices d'una voràgine de serveis de community manager sense tarifes, ni resultats tangibles o, almenys, on empreses amb criteri conviuen amb "venedors de fum" que perjudiquen una activitat amb diversos indicadors de sobreestimació.

Moltes companyies cobren en virtut de la grandària de l'empresa, no del servei ni objectius, la qual cosa fa que la competència sigui tan alta com poc qualificada en els resultats del treball. Conviuen signatures serioses amb certa experiència amb unes altres que solament busquen tenir èxit en un moment "d'auge".

La bombolla s'infla per l'evident necessitat de participar. No obstant això, la cautela sobre com cal fer-ho, almenys al nostre país, és inexistent, la qual cosa contribuirà al fet que després de la bombolla, es reajusti.
Informació extreta de: www.elpais.com

1 comentari:

Anònim ha dit...

Decepcionant article de El Pais... Deixo link a l'opinió al respecte de la única persona citada a l'article

president aerco