2/6/11

Tres empresaris francesos creen una escola superior dedicada a les noves professions sorgides de la xarxa


Els responsables de la nova École Supérieure donis Métiers de l'Internet (Escola Superior dels Oficis d'Internet - *EEMI) són tres empresaris francesos d'èxit: Xavier Niel, vicepresident i director d'estratègia de Iliad, empresa mare del ISP Free; Pierre Antoine Granjon, creador del lloc de venda online vente-privee.com, que en 2010 va facturar 969 milions d'euros; i Marc Simoncini, fundador del lloc de contactes Meetic.

Els tres consideren que el “sistema escolar no està molt adaptat a el que acaba d'inventar-se en internet”. Per això han decidit crear una escola que sí ho estigui. Segons compte Simoncini en Paris Match, la idea “no és formar una elit, sinó joves que surten al mercat laboral amb coneixements útils per prendre les regnes de la seva destinació i trobar un treball en la indústria web.”

La formació per ser Community Manager, gestor de projectes web, dissenyador web, o expert en seguretat informàtica, entre altres coses, durarà tres anys -el que en temps internet és una eternitat, dit sigui de pas-, i serà impartida tant per professionals de l'ensenyament, com per especialistes de la xarxa i empresaris.

Els estudiants, que també rebran formació en matèries com a màrqueting, comptabilitat, anglès, geopolítica, dret o sociologia, podran especialitzar-se en allò que se'ls doni millor. A més, podran realitzar pràctiques en empreses. “Volem que l'escola sigui un centre d'innovació i que transmeti als estudiants la cultura de l'empresa”, insisteixen els tres empresaris responsables del projecte.